Extrem langsom Forte agent
Fra : Per H

Dato : 02-01-07 08:41

Min Forte Agent er pludselig blevet extrem langsom til at opdatere sit
vindue. Når jeg ser binare og skal se næste, er FA, længe om at
opdatere sig igen, og jeg kan derfor ikke komme videre. Jeg har
compremeret flere gange, og FA har altid virket hurtigere end den gør
nu. Jeg kører ver. 1.93 som altid.

Håber en der ved noget om det kan hjælpe. Det er jo et godt program
ellers. ( jeg ønsker ikke at opdatere)

Vh Per

På med Skype.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 02-01-07 14:59

Per H skrev:

> [...]
>opdatere sig igen, og jeg kan derfor ikke komme videre. Jeg har
>compremeret flere gange, og FA har altid virket hurtigere end den gør

I din header står der: X-Newsreader: Forte Agent 1.92/32.572

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Per H

Dato : 02-01-07 15:08

ja det er også 1,92 sorry

Vh Per

På med Skype.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-07 16:18

Per H skrev:

> Min Forte Agent er pludselig blevet extrem langsom til at opdatere sit
> vindue.

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig, men du kan prøve at installere
Agent igen. Det vil slet ikke berøre dine indstillinger eller
data. Det kan være at fejlen ligger i programfilen.

Ellers kan jeg ikke se andet end at det er et systemproblem.

I sin tid da jeg brugte Agent opgraderede jeg til 1.93, og det er
den jeg har liggende endnu til nogle specielle ting, så det vil
jeg anbefale. De senere versioner jeg har prøvet, tog pis på
folk.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 02-01-07 18:02

On Tue, 2 Jan 2007 16:18:22 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> skrev:

>Ellers kan jeg ikke se andet end at det er et systemproblem.
Ja måske, men vil lige prøve at geninstall

Håber ikke at det er systemet, for dern kan blive svær.
Har lige opdateret pc.

> [...]
>den jeg har liggende endnu til nogle specielle ting, så det vil
>jeg anbefale. De senere versioner jeg har prøvet, tog pis på

Præsis, derfor ikke opdatere.

Jeg kan ikke forstille mig andet til NG.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-07 18:30

Per H skrev:

> Jeg kan ikke forstille mig andet til NG.

Jeg er gået over til Dialog som en Agentbruger relativt nemt kan
vænne sig til. Den har nogle finesser som jeg savner i Agent og
et par stykker jeg ikke vidste at jeg savnede, bl.a. automatisk
formatering af et markeret afsnit. Det har sparet mig for rigtig
meget arbejde.

Men Dialog er også en blindgyde for ptogrammøren har ikke
udviklet på den i et par år og kommer formodentlig ikke til det
igen. Og han vil ikke frigive koden.

Jeg er ved at være træt af lukkede programmer (i modsætning til
Open Source).

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 02-01-07 19:19

On Tue, 2 Jan 2007 18:30:21 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> skrev:

>Jeg er gået over til Dialog som en Agentbruger relativt nemt kan

Syndtes ikke jeg kan finde det på nettet

Vh Per

På med Skype.

Fra : @

Dato : 02-01-07 19:56

On Tue, 02 Jan 2007 19:19:25 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Syndtes ikke jeg kan finde det på nettet

http://www.40tude.com/dialog/download.htm

heller ikke nemt hvis man ikke lige ved at dens fornavn er

40tude

det kan vel aldrig være din virusscanner der er skyld i agentens
langsommelighed

jeg bruger avast(freeware virusscanner)

og der er væsentlig forskel på at hente overskrifter og indlæg

med og uden vir.scanner

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-01-07 20:42

On Tue, 2 Jan 2007 18:30:21 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> igen. Og han vil ikke frigive koden.
>
> Jeg er ved at være træt af lukkede programmer (i modsætning til

Hvorfor udvikle på noget der er 98% perfekt?

JA, han burde frigive den kode så vi kunne nå "etellerandet"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-07 20:50

Bruno Christensen skrev:

> Hvorfor udvikle på noget der er 98% perfekt?

Er det Dialog du mener? Den er ikke mere end 60% i orden. En del
fejl har jeg rettet op på ved at skrive scripts, men det er en
lappeløsning. Tager jeg det med så er den vel 80 % i orden.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-07 21:18

On Tue, 2 Jan 2007 18:30:21 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Men Dialog er også en blindgyde for ptogrammøren har ikke
> udviklet på den i et par år og kommer formodentlig ikke til det
> igen.

Ja. Det er en skam. Har nogen her erfaringer med denne?

http://www.mesnews.net/gb/index.php

http://lexinfo.dk/MesNews/

Umiddelbart sen den meget fornuftig ud. Jeg læser det også sådan at den
klarer unicode ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 02-01-07 19:01

On Tue, 02 Jan 2007 08:41:19 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
>nu. Jeg kører ver. 1.93 som altid.
>
>Håber en der ved noget om det kan hjælpe. Det er jo et godt program

Jeg har oplevet noget lignende. Jeg løste problemet ved at slette nogle af de
gamle indlæg.

Du kan gøre det manuelt, er brug "purge" funktionen.

--
Henrik

Fra : Per H

Dato : 02-01-07 19:19

On Tue, 02 Jan 2007 19:01:13 +0100, Henrik Villadsen <villa@mail.dk>
skrev:

>Jeg har oplevet noget lignende. Jeg løste problemet ved at slette nogle af de
>gamle indlæg.
>
>Du kan gøre det manuelt, er brug "purge" funktionen.

Hmm det hjalp ikke noget mærkbart.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 03-01-07 19:20

On Tue, 02 Jan 2007 19:19:02 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Hmm det hjalp ikke noget mærkbart.

Prøv at gå dine grupper igennem og vis "All Messages", og se om der er nogle
grupper med rigtig mange indlæg (se antal ned i bunden).

Jeg har grupper med mere en 30000 indlæg, og min er ikke sløv.

Se også i mappen hvor FA er installeret om den fylder meget, jeg mener at kunne
huske en max. størrelse på de første FA

--
Henrik

Fra : @

Dato : 03-01-07 22:32

On Wed, 03 Jan 2007 19:19:35 +0100, Henrik Villadsen <villa@mail.dk>
wrote:

>Se også i mappen hvor FA er installeret om den fylder meget, jeg mener at kunne
>huske en max. størrelse på de første FA

AFAIK så er det størrelsen på de enkelte .dat filer der har betydning

og igen AFAIK er limit 2 gigabyte

Fra : Per H

Dato : 04-01-07 11:24

On Wed, 03 Jan 2007 22:31:46 +0100, "@" <1[at]invalid.net> skrev:

> [...]
Tænkte lige på om det kunne være mit trådløse tastatur, der var
blevet langsom om at sende informationer? Der er nye batterier i.
og det har kørt fint før.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Karsten

Dato : 03-01-07 06:00

Per H <tramanden@gmail.com>skrev:

> [...]
>opdatere sig igen, og jeg kan derfor ikke komme videre. Jeg har
>compremeret flere gange, og FA har altid virket hurtigere end den gør

hmm...kan det evt. have noget at gøre med
en firewall (ZA)?
prøv i så fald at kikke i settings

>Håber en der ved noget om det kan hjælpe. Det er jo et godt program
>ellers. ( jeg ønsker ikke at opdatere)

heller ikke her

>Vh Per

mvh. Karsten

Fra : Per H

Dato : 03-01-07 08:41

On Wed, 03 Jan 2007 06:00:28 +0100, Karsten <no@spam.invalid> skrev:

>hmm...kan det evt. have noget at gøre med
>en firewall (ZA)?

Desværre ikke, jeg har prøvet at slukke for det.
Men måske den viewer jeg benytter
"Infraview"

Hvad benytter som viewer.

Kunne der være noget i FA der skulle indstilles?
Men jeg kan ikke komme i tanker om noget sted.
Vh Per

På med Skype.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-01-07 16:34

On Tue, 02 Jan 2007 08:41:19 +0100, Per H wrote:

> Håber en der ved noget om det kan hjælpe. Det er jo et godt program
> ellers. ( jeg ønsker ikke at opdatere)

Har du prøvet at komprimere databasen ?

--
Med Venlig Hilsen