Ini filer i Thunderbird og Firefox?
Fra : Mr. Mox

Dato : 01-01-07 16:57

Da jeg brugte Forte Agent kunne jeg i Programmer-Agent ---- finde nogen
INI filer som havde alle oplysninger om opsætningen af konti.

Jeg har ledt efter ini filer i TB og FF men de er kun til noget
opdateringshalløj.

Ka' det ikke lade sig gøre????

Godt nyt hår
Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 17:09

Mr. Mox wrote:

> [...]
> INI filer som havde alle oplysninger om opsætningen af konti.
>
> Jeg har ledt efter ini filer i TB og FF men de er kun til noget

Det er længe siden, jeg sidst har kigget på det, så måske husker jeg
navnet forkert. Thunderbird har en "prefs.js"-fil, som indeholder
oplysningerne for hver profil.

Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-07 14:36

Holst skrev:

> Det er længe siden, jeg sidst har kigget på det, så måske husker jeg
> navnet forkert. Thunderbird har en "prefs.js"-fil, som indeholder
> oplysningerne for hver profil.

Når jeg søger i : C:\Programmer\Mozilla Firefox

Finder jeg ikke nogen fil af "prefs.js" ????
Skal jeg lede andetsteds? Kan nogen hjælpe??

Mvh Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 15:17

Mr. Mox wrote:

> Når jeg søger i : C:\Programmer\Mozilla Firefox
>
> Finder jeg ikke nogen fil af "prefs.js" ????
> Skal jeg lede andetsteds? Kan nogen hjælpe??

Det er heller ikke der, du skal finde den.

Du skal ned i C:\ -> Documents and Settings -> <bruger> -> Application
data -> Thunderbird -> Profiles -> default.tjh -> og her finder du den så.

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-01-07 12:51

Holst skrev:

> Det er heller ikke der, du skal finde den.
>
> Du skal ned i C:\ -> Documents and Settings -> <bruger> -> Application
> data -> Thunderbird -> Profiles -> default.tjh -> og her finder du den så.

Tak for dit svar men det funker stadig ikke for mig. jeg har gjort som
herunder:

D:\Documents and Settings\Jens\Application
Data\Thunderbird\Profiles\3a8ein7c.default
Som du ser har jeg ingen "default.tjh" men i "3a8osv" finder jeg
"prefs.js",16 kb JScript fil, ændret 04-01-2007 for ti minutter siden.

Når jeg forsøger at åbne den får jeg denne melding:

Windows Script host
Script: D:\Dokuments o.s.v.
Linje: 1
Tegn: 1
Fejl: Tegnet er ugyldigt
Kode: 800A03F6
Kilde: Der opstod en Microsoft JScript-kompileringsfejl
OK

Kan du fortælle mig hvad jeg så skal gøre?

I mappen med prefs.js finder jeg også en mappe der hedder:
abook.mab 31 Kb MAB-fil Hvis jeg åbner den i Word eller Notebook
kan jeg se at den indeholder mine adresser, men der er en million
"overflødige" bogstaver som sikkert er noget kodehalløj.

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-07 15:16

Den 01-01-07 16.57 skrev Mr. Mox følgende:

> Jeg har ledt efter ini filer i TB og FF men de er kun til noget
> opdateringshalløj.

Hvad vil du bruge dem til?

> Ka' det ikke lade sig gøre????

Sagtens, men man har normalt ikke noget at bruge dem til. Hvis du vil
rode med indstillinger, så brug indstillingsvinduet og (med
forsigtighed) de avancerede indstillinger (i Firefox, about:config).
Hvis du vil lave backup, så kopier hele profilen eller brug et program
som MozBackup:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Mr. Mox

Dato : 03-01-07 18:06

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvad vil du bruge dem til?

Jeg vil flytte mine adressebog i Thunderbird ud i "Dokumenter" så jeg
kan forsøge at lægge den ind i Gmail og Yahoo eller hvad jeg nu i min
visdom skulle find på at rode mig ind i! I er jo så flinke at det er
rent utroligt hvad I har svaret på for mig.
Hvorfor mon ikke alle programmerne kalder de adressefiler ved samme
navn? Man aner jo ikke hvad man skal lede efter!

Jeg tænker hvis jeg får en fil lagt ud i Dokumenter eller på
Skrivebordet, kan jeg nemt konvertere (?) "håndtaget" fra CSV til
LDIF-f. (Kan jeg ikke blot "gemme" i et andet format ved at rulle
forneden i formaterne) (Lissom ved Tif til Jpg ???)

> [...]
> forsigtighed) de avancerede indstillinger (i Firefox, about:config).
> Hvis du vil lave backup, så kopier hele profilen eller brug et program

Det gør jeg også med både Firefox og TB)

> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

Hvis I mener jeg er total kokset kan I nøjes med at Sætte "V" her [ ]

Med venlig hilsen og Tak

Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-07 19:12

Den 03-01-07 18.05 skrev Mr. Mox følgende:

> Jeg vil flytte mine adressebog i Thunderbird ud i "Dokumenter" så jeg
> kan forsøge at lægge den ind i Gmail og Yahoo eller hvad jeg nu i min
> visdom skulle find på at rode mig ind i!

Åbn adressebogen => Funktioner => Eksporter ...

> [...]
> LDIF-f. (Kan jeg ikke blot "gemme" i et andet format ved at rulle
> forneden i formaterne) (Lissom ved Tif til Jpg ???)

.... som standard kan du gemme i LDIF, men du kan , som du selv er inde
på, ændre til andre formater i rullemenuen ud for filtype.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-01-07 13:10

Kim Ludvigsen skrev:

> Åbn adressebogen => Funktioner => Eksporter ...

Det har jeg gjort mange gange men problemet er stadig at jeg ikke ved
hvad adressefilen hedder!!
prefs.js kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har som HOLST foreslår gået til:
Du skal ned i C:\ -> Documents and Settings -> <bruger> -> Application
data -> Thunderbird -> Profiles -> default.tjh -> og her finder du den så.
Min hedder imidlertid: 3a8ein7c.default og deri får jeg fejl på prefs.js

Se venligst også mit spørgsmål til Holst.

> ... som standard kan du gemme i LDIF, men du kan , som du selv er inde
> på, ændre til andre formater i rullemenuen ud for filtype.
Men jeg må altså først finde ud af en fil jeg kan "gemme" i eksport.

Med tak og venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-07 13:46

Den 04-01-07 13.10 skrev Mr. Mox følgende:

> Det har jeg gjort mange gange men problemet er stadig at jeg ikke ved
> hvad adressefilen hedder!!

Hvad skal du bruge adressefilen til? Du har jo eksporteret adresserne
via ovenstående.

> Min hedder imidlertid: 3a8ein7c.default og deri får jeg fejl på prefs.js

Hold dig fra den fil, det kan kun gå galt! Laver du en lille fejl i
filen, kan du ikke bruge Thunderbird. Og filen indeholder blot de samme
indstillinger, som kan findes i de avancerede indstillinger - som du
heller ikke skal rode med, medmindre du ved, hvad du gør!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-01-07 14:48

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> indstillinger, som kan findes i de avancerede indstillinger - som du
> heller ikke skal rode med, medmindre du ved, hvad du gør!

Jamen så vil jeg gerne udtale min dybfølte taknemmelighed for Jeres gode
råd, jeg tror nemlig at Kim's indlæg er meget fornuftigt (sørens osse
desværre)

Mvh Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-07 15:54

Den 04-01-07 14.47 skrev Mr. Mox følgende:

> råd, jeg tror nemlig at Kim's indlæg er meget fornuftigt (sørens osse
> desværre)

Jeg forstår ikke, hvorfor du siger desværre. Det du ville, skulle gerne
kunne klares på den tidligere beskrevne måde. Hvis der er noget, du
gerne vil, men som du mener ikke kan klares uden at redigere i diverse
ini-filer, så sig til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via radiostationer på

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-01-07 22:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg forstår ikke, hvorfor du siger desværre.
Fordi jeg ser at jeg er en klovn!
Det du ville, skulle gerne
> kunne klares på den tidligere beskrevne måde. Hvis der er noget, du
> gerne vil, men som du mener ikke kan klares uden at redigere i diverse
> ini-filer, så sig til.

Jeg vil gerne spørge igen om hvordan jeg får lavet en fil der kan
eksportere adresser fra Thunderbird til andre mailprogrammer i csv eller
LDIF filer som åbenbart er nødvendigt.?

I Adressebog-Funktioner-Eksporter får jeg en "Gem adresser" vindue (?),
men jeg kan ikke finde ud af hvad den fil hedder der skal gemmes?

Jeg forstod på HOLST at jeg skulle finde en der hedder prefs.js
Han Skriver:

så skrev jeg tilbage:
[...]

Som du ser Ludvig, har jeg skam forsøgt at finde ud af det selv, jeg har
været i både Gmail og Yahoo for at læse i Hjælp om hvad man skal gøre,
men de skriver ikke navnet på den fil jeg skal bruge.

Kan du finde ud af hvad jeg gør forkert ud af denne lange svada?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-01-07 23:00

Mr. Mox skrev:

>jeg har været i både Gmail

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=12119
i TB åbn adressebogen
Funktioner - eksporter
ved filnavn skriver du et navn f.eks adresser
ved filtype vælges .csv (tryk på pilen ud for ldif)
gem (den et sted som du selv kan finde igen f.eks. skrivebordet)
åbn så csv filen i f.eks Excel eller openoffice.org s regneark og tilret
den så det passer med gmail's hjælp på linket

>Yahoo

ingen anelse om hvordan det virker.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-07 23:09

Den 04-01-07 22.49 skrev Mr. Mox følgende:

> I Adressebog-Funktioner-Eksporter får jeg en "Gem adresser" vindue (?),
> men jeg kan ikke finde ud af hvad den fil hedder der skal gemmes?

Nåh, sådan! Du bestemmer selv, så du kan jo kalde den Mortensen (til
minde om Keld & Dirch). Vælg den ønskede filtype - den som programmet,
du skal importere ind i, foretrækker. Skriv et selvvalgt navn, og gem
filen. Find derefter filen med det program, som den skal importeres ind i.

> Som du ser Ludvig, har jeg skam forsøgt at finde ud af det selv

Ja, men i stedet for at gå over åen efter vand, har du roet tværs over
Atlanten for at fylde spanden. Og det er nok derfor, vi ikke har
forstået problemet. Vi har simpelthen ikke skænket det en tanke, at det
var navngivningen, der gav problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Mr. Mox

Dato : 05-01-07 12:27

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> du skal importere ind i, foretrækker. Skriv et selvvalgt navn, og gem
> filen. Find derefter filen med det program, som den skal importeres ind i.
For ikke at ødelægge mindet om Kellerdirk har jeg lavet en mappe på
Desktop "Adresser i Thunderbird" I den har jeg gemt CSV filerne (som
fylder 4 kb) og Lidf-filerne der fylder 13 kb (?)
Csv file har et Excell ikon foran i Stifinder, medens der er et andet
ikon foran Lidf filen. Og det hjalp, nu virker det "delvis" og det er
da fremskridt.

Begge kan åbnes i Excell, men de vil ikke "fordele" sig i de kolonner
jeg har navngivet: Name, e-mail adress phone etc.
Csv åbnes "pænt" med blot dataerne, men Lidf filerne har en masse
benævnelser foran hver person-data.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=12119

Forklaringen i G-mail Hjælp filmen siger ikke hvad jeg skal gøre for
det?????
I hjælp står der at man skal bruge engelske indstillinger, men eksemplet
er på Dansk. Hvis formålet er at forvirre pensionerede rodeho'der, må
jeg sige at de har nået ders mål!

Hele denne lange spørgsmålsrække opstod fordi jeg troede at man ligesom
i AGENT kunne finde en fil der hedder ini, og i den kan jeg så
umiddelbart læse alle mine konti oplysninger og alle andre
indstillinger. Da jeg brugte Agent havde jeg den printet ud og med
printet ved siden af mig kunne jeg nemt se og kontrollere alle
indstillinger når jeg havde klumret idet. Jeg troede at jeg skulle
finde den fil i hvilken adresserne lå for at gemme den i csv eller lidf
til brug i Gmail eller Yahoo.

Tak igen til Ludvigsen og Klatrup
fra Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-07 15:02

Den 05-01-07 12.27 skrev Mr. Mox følgende:

> Begge kan åbnes i Excell, men de vil ikke "fordele" sig i de kolonner
> jeg har navngivet: Name, e-mail adress phone etc.

Du kan sikkert få hjælp til importen i Excel i gruppen

> Forklaringen i G-mail Hjælp filmen siger ikke hvad jeg skal gøre for
> det?????

Jeg bruger ikke selv G-Mail, men der er sikkert andre her i gruppen, der
kan hjælpe med at få importeret dine data.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.