Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale billeder til papir
Fra : Peter Oestergaard

Dato : 27-06-01 21:12

Hello,

Hvor og hvordan får man bedst mulig sine bedste digitale billeder på papir -
er det en side på nettet, egen printer med godt papir eller??

Nogle gode erfaringer som jeg kan drage nytte af??

Jeg har undersøgt gruppen for ligende indlæg uden held - jeg regnede med at
dette var et meget "populært" emne...

/Peter

--
Help find a cure against cancer: http://www.ud.com/home.htm

Fra : jl

Dato : 27-06-01 21:34

Hej,
Jeg har lige hentet en gratis prøve hos den lokale fotohandler.
Billedet var et af de bedre af mine digitale 1600X1200 pix. leveret på en
diskette.
Kopi jeg fik tilbage i 15X20 cm. er meget flot og ikke til at skelne fra
kopi fra negativ uden brug af lup.
Man oplyste at prisen er 24 kr. pr gang og 20 kr. pr foto - jeg tror det er
10 kr. i postkort størrelse.
JL

<45r_6.3644$MT.524778@news000.worldonline.dk>...

Fra : Sune Hansen

Dato : 27-06-01 22:02

Hej Peter....

Jeg har fået fremkaldt mange billeder hos photocare med GODE resultater....

til disse priser.....

10cm x 15cm 2,95 DKK
13cm x 18cm 7,95 DKK
20cm x 30cm 23,95 DKK
Global fragt i alt 19.95

Der plejer at gå ca. 2 arbejdsdage fra jeg har bestilt til de ligger i postkassen......

http://www.photocare.dk

Mvh. Sune Hansen

Fra : Martin Damgård

Dato : 27-06-01 21:59

Daws Peter - og hvem det ellers måtte interessere

Jeg har en Epson Stylus 1270 foto-printer, som med blankt "fotopapir"
laver nogle ganske hæderlige print.
Nuvel, papiret er en kende dyrt, og kvaliteten er bestemt ikke som hvis
du får billederne lavet ude i byen. Men det er nu ret OK alligevel...

MVH
Martin

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-06-01 22:14

min erfaring er www.japanfoto.dk 15,- for en 20x30 det kan du ikke
gører billigerer selv med HP papir
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-06-01 23:21

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

>min erfaring er www.japanfoto.dk 15,- for en 20x30 det kan du ikke
>gører billigerer selv med HP papir

De er også de eneste, jeg har kunnet finde, der ikke tager startgebyr.
Så hvis man har sådan en biks i nærheden kan man gå ned og få lavet et
enkelt 10x15 billede for 2,50 (svjh). Det kan de vist ikke tjene meget
på...

Den anden yderlighed er de firmaer, der taget 25,- i gebyr for hver
gang, der skiftes opløsning i tilsendte billeder.

Jeg er forøvrigt imponeret over kvaliteten af de papirbilleder, man
kan få lavet, selv når udgangsbilledet er i lav opløsning. Jeg har for
sjov sendt et 512x384 pixel billede til fremkaldelse i 10x15 cm
størrelse. Hvis man ser bort fra de tydelige jpg-kompressionsfejl,
blev det faktisk et hæderligt billede.

Jeg kunne efterhånden forledes til at sige, at man med et
digitalkamera til 2000,- kan få næsten lige så gode papirbilleder som
med et alm. kamera til samme pris, hvis man ser bort fra, at
digitalkameraet ikke er så robust over for under- eller overbelysning.
For kun få år siden sagde man ellers, at selv et dyrt digitalkamera
ikke kunne hamle op med et engangskamera.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Aagaard

Dato : 30-06-01 03:37

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den anden yderlighed er de firmaer, der taget 25,- i gebyr for hver
> gang, der skiftes opløsning i tilsendte billeder.

Den rigtige adresse er: www.japanphoto.dk, og de tager et startgebyr på 20,-
kr. Klik på 'Digitalt' i venstre side, når du fra forsiden har valgt 'Online
Print Service'.

Mvh.
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-06-01 08:08

On Sat, 30 Jun 2001 04:36:52 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk>
wrote:

>Den rigtige adresse er: www.japanphoto.dk, og de tager et startgebyr på 20,-
>kr. Klik på 'Digitalt' i venstre side, når du fra forsiden har valgt 'Online
>Print Service'.

Ja det er rigtig, men når du så har afsendt din fil, får du en
ordrebekræftelse og på den står 15,-

Og da jeg hentede billedet stod der 45,- på pakken, men har kun betalt
15,-

Fra : Aagaard

Dato : 30-06-01 10:00

> [...]
> ordrebekræftelse og på den står 15,-
>
> Og da jeg hentede billedet stod der 45,- på pakken, men har kun betalt

Jeg fik en regning på + 20 kr. for 1 uge siden, men det kan de jo have lavet
om på. Jeg prøver igen.

Mvh.
Aagaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-06-01 12:10

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Jeg fik en regning på + 20 kr. for 1 uge siden, men det kan de jo have lavet
>om på. Jeg prøver igen.

Jeg har kigget på det igen, og jeg tror altså, at de har to sæt
priser: Eet sæt for dem, der kommer ned i forretningen med filerne, og
eet sæt for dem, der benytter sig af deres online-service.

Umiddelbart ser det ud til, at der ikke er startgebyr på
online-servicen. Men jeg har ikke kørt en bestilling til ende for at
afprøve det.

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 12-07-01 18:54

Der er **ingen** startgebyr for online bestilling. Du betaler kun for de
billeder du bestiller.
10*15 2,50 kr/stk
15*20 10 kr/stk
20*30 15 kr/stk.

Man skal selv hente billederne i butikken.
Kvaliteten er i top.
Har lige prøvet med 1 stk. 20*30 og 1 stk. 15*20 som jeg betalte 25 kr. ved
afhentningen.

(Og så fik jeg endda yderligere 3 flotte billeder med, som jeg ikke har
fotograferet De forestiller 2 solnedgange og 1 med en guldsmed. Hvis det er
dine så kan jeg sende dem til dig)

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-01 19:28

Flemming Thor Hansen <fth@nospam_post3.tele.dk> wrote:

>Der er **ingen** startgebyr for online bestilling.

Ok. Så fik vi det på plads.

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-07-01 21:26

On Thu, 12 Jul 2001 19:54:21 +0200, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_post3.tele.dk> wrote:

>Der er **ingen** startgebyr for online bestilling. Du betaler kun for de
> [...]

Men en ting undrer jeg mig meget over, hvorfor er priser på 20x30,
45,- (fed klistermærke ) på pakken, men betaler kun 15,-

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-06-01 08:23

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Den rigtige adresse er: www.japanphoto.dk, og de tager et startgebyr på 20,-
>kr.

Dæleme ja. Den første side er altså på grænsen til at være vildledende
markedsføring. Den fremstår jo som en prisliste, men når man ser den
næste - som ikke engang hedder noget med "pris" - finder man ud af, at
den første side langt fra var komplet.

Øv. Jeg havde ellers glædet mig til sjatfremkaldelser.

Fra : Jens Olsen

Dato : 30-06-01 14:34

>Øv. Jeg havde ellers glædet mig til sjatfremkaldelser.

Der er nu nogle steder hvor der ikke er startgebyr. Er du københavner?

Jeg mener at f.eks. Olsen Foto i Frederiksborggade 7 lige ved
Nørreport ikke tager startgebyr.

Jens

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-07-01 15:50

jens@olsen.dk (Jens Olsen) wrote:

>Der er nu nogle steder hvor der ikke er startgebyr. Er du københavner?

Hvad antyder min signatur?

Men bortset fra det ser det jo ud til, at Japan Foto alligevel ikke
tager startgebyr, hvis bare man bruger online-servicen.

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 28-06-01 06:55

Hej Peter

Jeg har prøvet hos Photocare og her var jeg ikke helt tilfreds med
resultatet. Billederne var for mørke og farverne var ikke helt rigtige efter
min mening.

Jeg har også printet en del ud på en HP DJ 990 og her bliver billederne
rimelige gode. Du kan stadig se at de er print, hvis man kigger meget nøje
efter, men resultat er OK. Man skal bare bruge noget godt papir, hvis man
printer, der er en verden til forskel fra alm. papir til "photopapir". Jeg
bruger Kodak photopaper (Ultra glossy) og det giver nogle flotte print.
Kodak papiret kan man købe billigt i Compurtercity: 10 pakker med 15 ark for
300 Dkr. Jeg har set det samme papir i mange foto forretninger til 99 Dkr
for 2 pakker på tilbud.

Mht. print så er dog lige nogle ting man skal være opmærksomme på:

- Det er rimeligt dyrt at printe fotos ud. I mange test af blækprintere, er
de tit kommet frem til at det koster 20 til 40 Dkr i blæk at printe en A4
side ud. (gå ind på www.itsvar.dk og søg på "digitale papirbilleder", man
skal godt tage deres resultater med et grant salt, da man tit kan købe
blækpatronerne billige eller evt. større).Dvs. det kan være billigere at få
lavet rigtige billedere, som også vil være bedre.

- Det store spørgsmål er også holdbarheden. Hvorlænge vil farverne holde på
det printede billede. Vil farvene falme, ligesom man kan se på mange af sine
gamle farvebilleder/dias?????

VH
Per

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-07-01 09:14

> [...]

> Hvor og hvordan får man bedst mulig sine bedste digitale billeder på papir -
> er det en side på nettet, egen printer med godt papir eller??

Via nettet er der mange muligheder.

> Nogle gode erfaringer som jeg kan drage nytte af??

God arfaring med Photocares online bestilling af billeder. God
kvalitet og hurtig levering (altid inden for den lovede tid).

Eurofoto i Norge har jeg prøvet én gang...og det var det.
Uskarpe billeder (samme filer sendt til flere forskellige on-line
fremkaldelser) og så kostede en en formue at betale regningen via et
dansk postkontor.

Venlig Hilsen
Erik Aalund
aalund@esenet.dk
http://home19.inet.tele.dk/aalund1

Fra : Svante Vinther

Dato : 23-07-01 16:14

Hej fotogruppe.

[klip - anbefalinger af online-upload og fremkaldelses webstedet]

> God arfaring med Photocares online bestilling af billeder. God
> kvalitet og hurtig levering (altid inden for den lovede tid).

Har photocare et startgebyr ud over de 19.95 i forsendelses-omkostninger?

M.v.h. Svante