Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Ny PC gammel fladskærm
Fra : JcLind

Dato : 26-01-07 14:34

Bogstaver på skærmbilledet er "hakkede", man kan tydeligt se lodrette
streger i bogstaverne.
På skrivebordet kan man højreklikke og "egenskaber"
Under indstillinger, kan man vælge farvedybde
Både med 16 og 32 er farverne i båndet nedenunder i klare streger og ikke
"udglattede"
Vi kører med 1024*768

Grafikkort: Geforce 7900GS
Skærm: Medion 17" fladkærm

Der er ikke nye drivere til skærmen, så vi har brugt de "gamle" på Cd-rom

Kan man ikke få et bedre resultat end dette? Så er det jo spild at have et
stort grafikkort...

VH jakob

PS, ja, man kunne evt købe en ny skærm, men hellere bruge penge på en større
PC. Skærmen var bedre før end nu

Fra : J

Dato : 26-01-07 15:15

On Fri, 26 Jan 2007 14:33:41 +0100, "JcLind" <Svar-her@i.gruppen>
wrote:

> [...]
>
>Kan man ikke få et bedre resultat end dette? Så er det jo spild at have et

Ja, 1024x768 er dårligt supported for et nyt grafikkort. Det har jeg
set et eksempel på. Det er digital-analog konverteren, der ikke rigtig
er beregnet til det. Med DVI kabel kører det nok bedre. Har skærmen
DVI stik ? 1024x768 er yt i dag.

En driver til skærmen skulle ikke være nødvendig. Det er grafikkort
driveren, det handler om.

Er der indstillet til 60 Hz ?

Det er åbenbart spil med lav opløsning, man dyrker.

Hvad med en 20" LG widescreen, 1680x1050 til 2500 kr. Det fortjener
grafikkortet.

mvh

John

Fra : JcLind

Dato : 26-01-07 15:19

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> Med DVI kabel kører det nok bedre. Har skærmen
> DVI stik ? 1024x768 er yt i dag.

Nej, der er ikke DVI på skærmen, kun på kortet.
Der er en "dims" mellem DVIudgangen og skærmens VGA-stik på kablet.
Er det ligemeget hvilken dims, man bruger, altså fabrikant? Jeg har nemlig
to forskellige. Den, der fulgte med PCen og en ny indkøbt i en PCbutik.

I øjeblikket bruger jeg den, der fulgte me PCen

VH jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-01-07 17:22

"JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> to forskellige. Den, der fulgte med PCen og en ny indkøbt i en PCbutik.
>
> I øjeblikket bruger jeg den, der fulgte me PCen

Husk den rigtige opløsning som er 1280 x 1024 60Hz så skel du bare se
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : JcLind

Dato : 26-01-07 15:38

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-07 15:53

> Vi kører med 1024*768
> Skærm: Medion 17" fladkærm

Nu ved ikke hvor gammel skærmen er, men mange 17" TFT skærme bruger
opløsningen 1280*1024.
Alt under denne opløsning bliver noget mærkeligt noget at se på.
Skærmen skal være ret gammel hvis den ikke understøtter 1280*1024, så prøv
om det hjælper at
skifte opløsning.

Mvh
Benjamin

Fra : JcLind

Dato : 26-01-07 16:31

"Laziter [9440]" <laziter@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

> Skærmen skal være ret gammel hvis den ikke understøtter 1280*1024, så prøv
> om det hjælper at
> skifte opløsning.

Joe, men bogstaverne er enormt små nu.

Er det osse noget, der kan rettes?

VH jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-01-07 16:39

> "Laziter [9440]" <laziter@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

> Joe, men bogstaverne er enormt små nu.
>
> Er det osse noget, der kan rettes?

Højeklik på skrivebordet.
Vælg 'Egenskaber'
Gå så til fanebladet 'Indstillinger'
Tryk på knappen 'Avanceret'
I pull-down menuen kan du vælge en højere DPI indstilling, vælg 120 DPI
så vil skriften blive større.

Mvh
Benjamin