Skærme
Fijala 3554
Ny skærm - WS eller?
Fra : Jan A.

Dato : 25-01-07 03:52

Jeg står for at skulle købe ny skærm, og havde egentligt også bestemt
mig for hvilken en det skulle være.
Men det er en 19" widescreen skærm, og hvad skal jeg egentligt bruge den
til?
Jeg bruger typisk PC'en til at gå på nettet, mail og news og office.
Mine børn bruger den til spil, såsom WoW mv.
Men vi ser typisk ikke film på den og det er vel egentligt kun der man i
dag reelt har brug for en WS skærm til sin PC?
Er der noget forgjort i at bruge en WS skærm? Jeg mener, kommer de ting
vi bruger PC'en til, til at se meget underlige ud på en WS skærm?

Mvh. Jan

Fra : Jan A.

Dato : 25-01-07 04:10

Ups, man skal jo altså lige kigge sig for - Fik jo stort set svar på
mine spørgsmål i tråden "Medion 20" skærm fra Aldi?"

Nu er mit "problem" jo bare, at efter at have kigget lidt, så er jeg jo
blevet helt tændt på at få sådan en 20" skærm, fremfor en 19" skærm med
1440x900 - Damn.

Mvh. Jan

Fra : Mads

Dato : 25-01-07 10:58

On Thu, 25 Jan 2007 04:10:17 +0100, "Jan A." <akkerdk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Nu er mit "problem" jo bare, at efter at have kigget lidt, så er jeg jo
>blevet helt tændt på at få sådan en 20" skærm, fremfor en 19" skærm med

Hvad med en 22" ? De er også ved at blive billige
http://www.pcworld.dk/art/8381?a=block&i=78

Jeg overvejer selv at investere i ovennævnte

mvh Mads

Fra : Jakob Harder

Dato : 27-01-07 13:40

Er der ikke nogle, der har kommentarer eller links til valget mellem
standard 4:3 og widescreen (16:9 eller 16:10).

Jeg ved ærlig talt - ligesom Jan A. - ikke hvad jeg skal vælge. Jeg bruger
den til office, internet, mail, spil og film i denne rækkefølge (dvs. ikke
særlig meget film).

Jeg har googlet lidt rundt uden at finde sider, der diskuterer
fordele/ulemper ved de forsk. formater. Kan I hjælpe mig på vej?

vh
Jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-01-07 13:55

"Jakob Harder" <jharder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har googlet lidt rundt uden at finde sider, der diskuterer
> fordele/ulemper ved de forsk. formater. Kan I hjælpe mig på vej?

Jeg personlig vil holde mig til 4:3 da jeg foretrækker en stor desktop, men
hvis du arbejder meget med regneark får du mere i bredden med en wide skærm.
Mit indput vil være køb du en stor 4:3 f.eks 20" istedetfor en 19W og selv
på en 22W er der mindre plads på skærmen end en 20" standard. 22"W 1680x1050
= 1764000pixels, 20" standard 1600x1200 = 1920000pixels.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as