Skærme
Fijala 3554
Flad med god lyd
Fra : tubs

Dato : 24-01-07 23:34

Svigerfar har fødselsdag, og skal begaves med en 17" eller 19" fladskærm.
Han vil helst have en med indbyggede højttalere.
Skal mest bruges til alm. surf og kontorbrug, sjældent til musik.
Hvad skal man købe for at få en nogenlunde lyd til max kr. 2500 ?

På forhånd tak.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-01-07 15:25

"tubs" <tubsFJERN@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal mest bruges til alm. surf og kontorbrug, sjældent til musik.
> Hvad skal man købe for at få en nogenlunde lyd til max kr. 2500 ?

Efter min ringe mening kan de skærme med indbyggede højttalere jeg har set
og hørt kun bruges til at høre BIOS biblyde på, køb en god skærm med vægt på
billede (S-IPS panel) og dertil et højttaler sæt med sub (Altec Lansing)
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-07 15:29

"tubs" <tubsFJERN@tuknet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Skal mest bruges til alm. surf og kontorbrug, sjældent til musik.
> Hvad skal man købe for at få en nogenlunde lyd til max kr. 2500 ?

Har haft et par Mirai og Video7 skærmen med indbygget højttalere, og som
Paul skriver, de er ikke meget værd. Så hellere et par 300,- højttalere ved
siden af.

--
Bjarke Andersen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-01-07 00:31

> [...]
> Skal mest bruges til alm. surf og kontorbrug, sjældent til musik.
> Hvad skal man købe for at få en nogenlunde lyd til max kr. 2500 ?

ElGiganten har en 22" ViewSonic VX2235WM med indbyggede højtalere. Hvorfor
nøjes med 19" når du for 500 kr mere (i alt 3000 kr) kan få 22" widescreen.
Selve skærmen virker upåklageligt (har købt den for 3 uger siden), og
designet er også pænt i forhold til andre mærker. Højtalene og kvaliteten af
lyden derfra, ved jeg ikke noget om, da jeg har brugt høretelefoner?
Men det er jo hos ElGiganten, så du kan jo bede om at prøve og høre skærmen
i funktion, og ellers har ElGiganten 30 dages returret.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000DRbmBcDC?ProductID=3bjD4QFHmyIAAAEO2K0Q1q2F&CatalogCategoryID=mIrD4QFHZygAAAEOow803xiY

Mvh

Emil