Skærme
Fijala 3554
Medion 20" skærm fra aldi?
Fra : Jakob Harder

Dato : 22-01-07 23:40

Er der nogen, der kender denne?
Medion® 20" Widescreen TFT Monitor
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_04/P_OFF01.HTM

Skal bruges til alm. "kontor-brug" og spil (det første vægtes højest, det
vil bl.a. sige skarphed).

Og er det så en fordel eller en ulempe, at det er widescreen? Jeg ser meget
sjældent film på pc'en.

vh
Jakob

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-01-07 11:19

Jakob Harder wrote:
> [...]
> det vil bl.a. sige skarphed).
>
> Og er det så en fordel eller en ulempe, at det er widescreen? Jeg ser

Det er en ret god skærm til 2 kKr. Du kan sagtens bruge den til kontorbrug
og have 2 A4 side om side.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jakob Harder

Dato : 23-01-07 21:33

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> wrote in message

> Det er en ret god skærm til 2 kKr. Du kan sagtens bruge den til kontorbrug
> [...]

Tak for tilbagemelding. Er den ok til strategi og FPS-spil (bruges ikke
meget, men dog indimellem).

Og hvad egentlig hvis fx et spil ikke understøtte Widescreen? Bliver
billedet så strakt ud?

vh
jakob

Fra : J

Dato : 23-01-07 12:47

On Mon, 22 Jan 2007 23:39:52 +0100, "Jakob Harder" <jharder@mail.dk>
wrote:

> [...]
>vil bl.a. sige skarphed).
>
>Og er det så en fordel eller en ulempe, at det er widescreen? Jeg ser meget

1680x1050 er noget nær den bedste widescreen opløsning.
Du skal sammenligne det med 1280x1024, så du har næsten samme højde,
men 1.5x i bredden. Det er godt til flere vinduer m.m.

Det kan anbefales !

Der stilles et krav til dit grafikkort, at det kan indstille den
opløsning. Det kan man kun teste ved at prøve det. Er dit grafikkort
under 2 år gammelt, tør jeg vove at tro, at det kan. Hvis ikke kan man
prøve med nyeste driver, og evt. opdatere bios i grafikkortet, hvis
der er en nyere bios til det.

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 23-01-07 15:55

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under 2 år gammelt, tør jeg vove at tro, at det kan. Hvis ikke kan man
> prøve med nyeste driver, og evt. opdatere bios i grafikkortet, hvis

Det lyder let.

Fra : J

Dato : 23-01-07 16:13

On Tue, 23 Jan 2007 15:55:15 +0100, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Det lyder let.

Nej, det er det ikke !

Ofte er det kun muligt ved at benytte 2 grafikkort på een gang. F.eks.
bruge et ældre pci grafikkort, og udnytte at flasheren har agp eller
pci express som default. Så bios opgraderes på det rigtige kort.

John

Fra : Jakob Harder

Dato : 24-01-07 17:40

¨Nå det var lige meget. Den var udsolgt i alle Aldi omkring vestegenen
allerede her til formiddag.

vh
Jakob