Skærme
Fijala 3554
Backlight "problem"
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-01-07 21:40

Hej gruppe.

Jeg har været lidt uheldig - har haft 2 skærme i hus, begge med
pixelfejl og sidder nu med den 3., dog af et andet mærke. Ingen
pixelfejl af hvad jeg kan se.

Men jeg har en lys streg i venstre side af panelet som ligner noget
backlight. Jeg ved godt det kan være et problem med denne type panel,
men denne her gennemtrængning er ganske "præcis" og ikke så diffus som
det plejer at være.

Skærmen er en Samsung 205BW.

Se billede her: http://tuxx.dk/content/images/samsung.jpg

Er det noget jeg "bør" returnere? Jeg kan godt leve med lidt diffus
backlight, og det har skærmen også.. ganske lidt og ikke noget
generende.. men lige dette her på billedet generere mig voldsomt.

Er det hvad man kan forlange af en skærm i denne prisklasse eller bør
det være bedre?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Frank R.

Dato : 23-01-07 19:07

On Mon, 22 Jan 2007 21:39:36 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>backlight. Jeg ved godt det kan være et problem med denne type panel,
>men denne her gennemtrængning er ganske "præcis" og ikke så diffus som

Jeg har en Samsung 940BF og den har samme "problem" som din og det
generer slet ikke.

Som forhistorie kan jeg nævne at det er min 2 samsung. Den første var
der pixelfejl på og udover nr 2 er uden pixelfejl, så var Backlight
ens på begge skærme. Jeg har også den lyse streg til venstre og hvis
jeg ikke husker helt galt var den der også på den første skærm.

Så det er åbentbart sådan de skærme er opbygget på. Ellers skal du
nok på i en dyrere prisklasse.

--
Hilsen
Frank

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-07 19:48

In article <nbjcr2947mask48s61oe7msofd4m6s8rq6@4ax.com>,
Frank R. <frankrasx2@gmail.com> wrote:

> Jeg har en Samsung 940BF og den har samme "problem" som din og det
> generer slet ikke.

Jeg må hellere lige nævne at det på billedet ikke er så tydeligt som i
virkeligheden.

> Så det er åbentbart sådan de skærme er opbygget på. Ellers skal du
> nok på i en dyrere prisklasse.

Jeg kørte sydover og byttede min skærm - jeg kunne næsten ikke sove pga.
af det

Den er byttet nu og den nye har det faktisk slet ikke, den har en anelse
i begge sider, men det ses overhovedet ikke (paradoksalt men du ved nok
hvad jeg mener) - backlight er også utrolig ens på det, så det var et
godt valg, selvom det selvfølgelig kunne have gået den anden vej også.

Det er bare sjovt at min gamle 17" Philips skærm fra før vorherre var
knægt er 100% ens i backlight... et eller andet sted må der være sparet
nu til dags.

Jeg kan heller ikke lige se nogen pixelfejl, så jeg krydser fingrer for,
at jeg ikke skal til Tyskland igen med den.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Frank R.

Dato : 23-01-07 20:21

On Tue, 23 Jan 2007 19:48:00 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Jeg må hellere lige nævne at det på billedet ikke er så tydeligt som i
>virkeligheden.

Ja, jeg skulle også sidde og kikke længe for at kunne se det. Men godt
at du fik den byttet, for hvis man først sidder der og stirrer sig
blind på fejlen så bliver man hurtigt irriteret.

Min gamle TFT 17" Philips skærm havde heller ikke den slags problemer
med Backlight.

--
Hilsen
Frank

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-07 20:45

In article <7nncr2lui8nj1is1lhlrgfhcg27q9ikacv@4ax.com>,
Frank R. <frankrasx2@gmail.com> wrote:

> Ja, jeg skulle også sidde og kikke længe for at kunne se det.

Det var meget tydeligt - jeg nåede kun lige at få den tændt før jeg
udbrød "hvad helvede er nu det??"

> Men godt
> at du fik den byttet, for hvis man først sidder der og stirrer sig
> blind på fejlen så bliver man hurtigt irriteret.

Det er jeg ret god til - at stirre mig blind på ting

Hva faen.. det kostede mig nogle liter diesel og et par kolde cola'er,
men det var det værd.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding