Skærme
Fijala 3554
DVI skærm går i sort
Fra : olehn

Dato : 16-01-07 20:50

Jeg har netop købt min første LCD skærm, en 20,1" Samsung SyncMaster 204B,
og oplever under videoredigering og billedbehandling at den i DVI opsætning
har flere sorte øjeblikke på ½-1 sekund. Efter et par dage er jeg gået over
til analog opsætning og har ikke længere dette problem. Skærmen kører med
en helt ny Dell Dimension 9200 med skærmkort 256Mb ATI Radeon X1300Pro. Jeg
bruger skærmens højeste opløsning 1600 x 1200. Men er der nogen som kan sige
mig hvorfor DVI har disse "black out" ? Og hvad skal man gøre ved det ?
Mvh. Ole.
PS. for direkt mail: Fjern fjern i fjernolehn@stofanet.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-01-07 17:00

"olehn" <fjernolehn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Radeon X1300Pro. Jeg bruger skærmens højeste opløsning 1600 x 1200. Men
> er der nogen som kan sige mig hvorfor DVI har disse "black out" ? Og hvad

Det er simpelthen fordi gfx kortet ikke kan levere nok data til skærm over
DVI, så nyt og bedre gfx kort
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as