Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Holde liv i AGP lidt endnu ? ;)
Fra : Ole C

Dato : 02-02-07 10:01

Hej NG..

Jeg har pt et system bestående af Asus A8V Deluxe, 2GB RAM, AMD 64 3200+ og
et 6600GT 128MB.

Se, jeg vil som så mange andre gerne op i Duo Core klassen og noget PCI-E,
men.. Jeg kunne godt tænke mig at holde liv i mit system et 1-1½ års tid
mere, så mit spørgsmål er, vil et GFX som Sapphire Radeon X1950PRO, 512MB,
AGP kunne booste mit system et stykke tid endnu ? (Jeg gamer mest BF2, samt
MMORPG)

Mvh Ole

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 02-02-07 11:12

"Ole C" <medazzaFJERNCAPS@condrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere, så mit spørgsmål er, vil et GFX som Sapphire Radeon X1950PRO, 512MB,
> AGP kunne booste mit system et stykke tid endnu ? (Jeg gamer mest BF2,

Ja, i allerhøjeste grad. Samtidig burde du kunne få en go' brugtpris for dit
6600GT.

PCI-E er ikke hurtigere end AGP på nuværende tidspunkt, men de hurtigste
grafikkort kommer kun til PCI-E....

Fra : Ole C

Dato : 02-02-07 11:14

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:D9mdndMrff3Ak17YnZ2dnUVZ8sKdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> dit
> 6600GT.
>
> PCI-E er ikke hurtigere end AGP på nuværende tidspunkt, men de hurtigste

Tak for dit svar, jamen så vil jeg sætte sådan et kort i ordre og glæde mig
over at mit system kan hive lidt hjem endnu ;)

Mvh Ole

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 04-02-07 15:18

http://www.edb-tidende.dk/artikel.php?id=200702032310

Fra : Ole C

Dato : 05-02-07 08:16

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
meddelelsen news:PKidneDnYYFgd1jYnZ2dnUVZ8sWdnZ2d@giganews.com...
> "Ole C" <medazzaFJERNCAPS@condrup.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.edb-tidende.dk/artikel.php?id=200702032310

Hmm, forstår jeg det korrekt, at jeg får et fornuftigt boost med en AMD 64
3200+, men ikke med et system lavere end det ? Ihvertfald som Toms Hardware
skriver det..

Mvh Ole

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 06-02-07 14:05

> Hmm, forstår jeg det korrekt, at jeg får et fornuftigt boost med en AMD 64
> 3200+, men ikke med et system lavere end det ? Ihvertfald som Toms
> Hardware skriver det..

Det kommer jo 100% an på, hvilket spil du vælger, samt hvilken opløsning.

Der hvor de 'store' kort virkelig slår igennem, er jo i de høje opløsninger.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-02-07 08:21

Ole C wrote:

> vil et GFX som Sapphire Radeon X1950PRO, 512MB, AGP kunne booste mit
> system et stykke tid endnu ?

Vær opmærksom på at netop dette kort fra Sapphire er kendt for at være
notorisk fejlbehæftet
Der er problemer med kølingen på kortet
Check evt Sapphires fora

Jeg har haft PCI-e versionen, det døde efter 1 uge

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!