Grafikkort Radeon X1950 Pro og 3Dmark. Man~
Fra : MicJen

Dato : 31-01-07 22:39

Hej

Efter at have kørt en 3DMark03 med X1950 Pro m. 512 MB ram og til AGP.

AGP memory 128 MB?!?!

Hvad skal det sige? Nogen der kan komme med en forklaring?
Og er der en sammenhæng mellem Aperture Size og AGP memory?

Resultatet blev ca. 8500. Kan det mon forbedres ved udskiftning cpu og evt.
bundkort? (Dog også AGP) Anyone?
Har pt. en P4 2,6 GHz uden HT .
1 GB ram.
Intet er overclocket.

Følgende er klippet fra 3DMark resultatet:

Total Local Video Memory 512 MB
Total Local Texture Memory 512 MB
Total AGP Memory 128 MB

AGP
Revision 3.0
Rate 4x, 8x (8x enabled)
Available Rate 0x0000000c
Selected Rate 0x00000008
Aperture Size
--------------------------------------- 128 MB
---------------------------------
Sideband Addressing supported (enabled)
Fast Write not supported

CPU 1/1
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Manufacturer Intel
Family Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Architecture 32-bit
Internal Clock 2.6 GHz
Internal Clock Maximum 2.6 GHz
External Clock 0.0 Hz
HyperThreadingTechnology Available - Disabled
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2, PAE
Version Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Caches

DirectX Info
Version 9.0c
Long Version 4.09.00.0904

DirectDraw
Version 5.03.2600.2180
Primary Device Radeon X1950 Pro

Display Device 1/1
Radeon X1950 Pro Driver 6.14.10.6660

Description Radeon X1950 Pro
Manufacturer ATI Technologies Inc.
Total Local Video Memory 512 MB
Total Local Texture Memory 512 MB
Total AGP Memory 128 MB
Driver File ati2dvag.dll
Driver Version 6.14.10.6660
Driver Details 8.33-061220m-040997C-ATI
Driver Date 12-16-2006
Driver WHQL Certified true
Max Texture Width 4096 px
Max Texture Height 4096 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 3.0
Pixel Shader Version 3.0
Max Vertex Blend Matrices 37
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 0.0 Hz
VGA Core Clock 980.468750000

Motherboard Info
Supported Slot Types ISA, PCI, AGP
BIOS Vendor <unknown>
BIOS Version AWARD - 42302e31
BIOS Release Date 24/01/03
BIOS Properties

Card Slots
Slot 1/4 (PCI)
Order 1
Designation PCI-1
Type PCI
Characteristics
Data Bus Width 0 b
Details Available, Long
IRQ 0

Slot 2/4 (PCI)
Order 2
Designation PCI-2
Type PCI
Characteristics
Data Bus Width 0 b
Details Available, Long
IRQ 0

Slot 3/4 (PCI)
Order 3
Designation PCI-3
Type PCI
Characteristics
Data Bus Width 0 b
Details Available, Long
IRQ 0

Slot 4/4 (PCI)
Order 4
Designation PCI-4
Type PCI
Characteristics
Data Bus Width 0 b
Details Available, Long
IRQ 0

Fra : Anders Ecklon

Dato : 01-02-07 01:04

MicJen skrev:
> [...]
> Og er der en sammenhæng mellem Aperture Size og AGP memory?
>
> Resultatet blev ca. 8500. Kan det mon forbedres ved udskiftning cpu og evt.

Det du hentyder til er bare aperture size, intet at bekymre dig om der.
3Dmark fortæller dig jo også at du har 512MB ram på kortet.

Derudover så er 3DMark tests over version 2001 meget GPU betinget men ja
resten af systemet har self. stadig indflydelse. Hvis du vil have mere
power så kan jeg anbefale en opgradering med Asrock 4coredual-VSTA og en
Intel C2D E6600/6400/6300 CPU. Med disse 2 dele kan du bibeholde dine
ram og dit grafikkort samt at det retfærdiggører det forholdsvis hurtige
kort.

Mvh Anders

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-02-07 08:42

"MicJen" <michaelgsjensen@FJERN_DETTEgmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Efter at have kørt en 3DMark03 med X1950 Pro m. 512 MB ram og til AGP.

> Resultatet blev ca. 8500. Kan det mon forbedres ved udskiftning cpu og
> evt. bundkort? (Dog også AGP) Anyone?

Jeg får 14500 med samme type kort med default benchmark. Har en 3,4 ghz
Prescott. I benchmarken indgår også 2 software rendered tests, hvor det er
cpu'en der trækker læsset. Jeg ved dog ikke hvordan de indgår i det endelige
resultat, men måske er det mere interessant at se hvad du får i en af 3d
testene. (Kan ses ved at klikke på detail)

Umiddelbart, er det vigtigste vel om du kan kører den ønskede opløsning i
dine spil, og ikke hvor meget dit kort får i 3dmark03.

Bjarne K.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-02-07 19:51

MicJen wrote:

> Efter at have kørt en 3DMark03 med X1950 Pro

3DMark06 i stedet det giver et mere tidsvarende resultat og bedre mulighed
for at sammenligne

Knægtens X1950X ligger klart under X1950XTX mht ydelse, men det er også til
en anden pris

Med det noget dyrere kort kan man hive 2-4 fps mere ud i de forsk benchmarks
Dvs man kan bruge 2500 mere og gå fra 17,5 til 19,7 fps eller man kan skrue
lidt ned for opløsningen :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!