Brug af 2 skærme samtidig
Fra : Preben Q

Dato : 29-01-07 19:00

Jeg skal købe et grafikkort til et arbejde som kræver ekstra plads på skærmen.
2 1280*1024 fladskærme haves, begge kan både DVI og VGA.
Jeg går ud fra at alle grafikkort idag kan sættes op til 2 displays PC'en er en P4 Dell
Dimension 5150 med Windows XP sp2.

Der er en ledig PCIesokkel .
(onboard intel grafik bruges indtil videre)
Så der skal anskaffes et grafikkort.

Jeg ved at Matrox har en god løsning, men prisen er smertefuld. (op imod 2000)

Ellers kunne jeg tænke mig et kort med passiv køling:
hvad med
ASUS EN 7300 GT eller Extreme N6600 silencer.

Hvilket skal jeg vælge.??? Er der andre muligheder?

Skal ikke bruges til actionspil. Kun rigtig gode 2D billeder er et krav.

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-01-07 19:31

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket skal jeg vælge.??? Er der andre muligheder?
>
> Skal ikke bruges til actionspil. Kun rigtig gode 2D billeder er et krav.

Hej Preben
Du skal dobbeltchecke at det skærmkort du finder virkelig kan trække 2
skærme
Jeg fik leveret nogen forkerte til skolen de kunne alligevel ikke selv om
der var flere stik på..
mvh
Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-07 05:51

> Jeg fik leveret nogen forkerte til skolen de kunne alligevel ikke selv om
> der var flere stik på..

Lyder underligt, alle de kort med to stik på jeg har haft i fingrene har
alle kunnet køre multi-monitor!

Brian

Fra : N_B_DK

Dato : 30-01-07 12:29

In news:45be3d51$0$57880$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Preben Larsen <ingenadresse@nodomain.dk> typed:
> Jeg fik leveret nogen forkerte til skolen de kunne alligevel ikke
> selv om der var flere stik på..

Mærke model ? (husk det kan nemt være et driver spørgsmål)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter T.

Dato : 30-01-07 11:54

Preben Q udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg ved at Matrox har en god løsning, men prisen er smertefuld. (op
> imod 2000)

Glem Matrox. De lever på visne kranse af laurbærblade.

> ASUS EN 7300 GT eller Extreme N6600 silencer.

Glimrende. Nvidia lever 2D-outputs på højde med kvaliteten fra Matrox. Du
skal blot huske at have et kort med to DVI-udgange (du har jo to skærme med
DVI, så hvorfor ikke få det bedste?), hvilket jeg ikke ved om de er.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Jesper

Dato : 31-01-07 09:29

On Tue, 30 Jan 2007 10:54:17 +0000, Peter T. wrote:

> Glem Matrox. De lever på visne kranse af laurbærblade.

Jeg har ellers altid haft indtryk af, at det er Matrox man bør gå efter
for bedste 2D kvalitet. Hvad er der galt med dem?

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 10:20

In news:pan.2007.01.31.08.28.35.239704@spam.dk,
Jesper <no@spam.dk> typed:
> Jeg har ellers altid haft indtryk af, at det er Matrox man bør gå
> efter for bedste 2D kvalitet. Hvad er der galt med dem?

Det må stå hen i det uvisse, for til 2D er Matrox også i mine øjne klart
nummer 1.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Esben

Dato : 31-01-07 18:22

> Det må stå hen i det uvisse, for til 2D er Matrox også i mine øjne klart
> nummer 1.

Men hvor stor er forskellen i dag på fx et P650 og et Nvidia kort til det
halve af prisen over DVI?

--
Esben

Fra : N_B_DK

Dato : 01-02-07 06:42

In news:45c0d060$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Esben <esben@gruf.land> typed:

> Men hvor stor er forskellen i dag på fx et P650 og et Nvidia kort til
> det halve af prisen over DVI?

Skal man arbejde professionelt, med 2D, er langt de fleste skærme stadig CRT
skærme, da mange LCD skærme lider af en stor defekt, nemlig farverenhed (dvs
det er først efter noget tid at skærmen viser de faktisk farver, det tager
ca en time før skærmen er i "drift temperatur" om man vil)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Esben

Dato : 01-02-07 20:32

> [...]
> farverenhed (dvs det er først efter noget tid at skærmen viser de faktisk
> farver, det tager ca en time før skærmen er i "drift temperatur" om man

Jeg er ret sikkert på, at de fleste skærme der bliver købt til farvekritisk
arbejde i dag er LCD (jeg kan ikke se hvorfor det er relevant om det er 2D
eller 3D). Men hvad svarer du egentlig på?
Opvarmningstid findes desuden på både for LCD og CRT - om det lige er en
time for nogen af dem ved jeg ikke, det vil formentlig variere fra model til
model.

--
Esben

Fra : Peter T.

Dato : 01-02-07 12:12

N_B_DK udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det må stå hen i det uvisse, for til 2D er Matrox også i mine øjne klart
> nummer 1.

Det synes jeg ikke de er mere. Jeg kender ikke til ATIs 2D-kvalitet, men
Nvidia indhentede - i mine øjne - Matrox, da de kom med deres Nvidia TI4200
kort. Jeg kan i hvert fald ikke længere se forskel på dem.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-02-07 17:58

In news:Xns98CA7C1A945DBmuh@130.225.247.90,
Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> typed:
> [...]
> men Nvidia indhentede - i mine øjne - Matrox, da de kom med deres
> Nvidia TI4200 kort. Jeg kan i hvert fald ikke længere se forskel på

I små opløsninger er de fleste kort lige gode, men ikke når vi taler høje
opløsninger (og det er der matrox har/havde deres force)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter T.

Dato : 02-02-07 15:16

N_B_DK udviste en rettidig omhu og skrev:

> I små opløsninger er de fleste kort lige gode, men ikke når vi taler
> høje opløsninger (og det er der matrox har/havde deres force)

Høje opløsninger må så være 1600x1200 og i den stil? Jeg må så erkende, at
jeg ikke har set et matroxkort i disse opløsninger eller højere, omend mit
gamle nvidia ti4200 kørte 1600x1200 på 2 stk 19" crt-skærme indtil for et
par år siden. Der var billedet meget tilfredsstillende ved bla.
fotoredigering i modsætning til min elregning. :)

Fra : Esben

Dato : 01-02-07 20:34

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> TI4200
> kort. Jeg kan i hvert fald ikke længere se forskel på dem.

Jeg gik engang fra et G400 til ATI 9000, hvor forskellen var meget svær at
få øje på. På tidligere nvidia og ATI kort har jeg til gengæld set stor
forskel.

--
Esben

Fra : Peter T.

Dato : 02-02-07 15:20

Esben udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg gik engang fra et G400 til ATI 9000, hvor forskellen var meget
> svær at få øje på. På tidligere nvidia og ATI kort har jeg til gengæld
> set stor forskel.

Da jeg gik fra geforce256 til ti4200, var forskellen himmelråbende. Og jeg
overdriver ikke. Forbedringen *var* virkelig ekstrem.

Fra : Esben

Dato : 30-01-07 18:48

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse

> Hvilket skal jeg vælge.??? Er der andre muligheder?

Nvidia Quadro nvs285 er et bud - der er mulighed for dual DVI.

--
Esben

Fra : Preben Q

Dato : 30-01-07 19:32

> Nvidia Quadro nvs285 er et bud - der er mulighed for dual DVI.
>
> --
> Esben
Ja, det skulle lige være den.
Men jeg stopper når jeg ser at den kun har een DVI udgang. Er det ikke for lidt til 2
monitorer?

Fra : Esben

Dato : 31-01-07 01:36

> Ja, det skulle lige være den.
> Men jeg stopper når jeg ser at den kun har een DVI udgang. Er det ikke for
> lidt til 2 monitorer?

Nej, det er en DMS59 udgang, som der medfølger Y-kabler til (D-SUB og DVI).
http://home.tiscali.dk/isl40232/nvs285.jpg

--
Esben

Fra : Morten Ringgaard

Dato : 30-01-07 22:55

Hej Preben

Hvis ikke du behøver DVI, har jeg et Matrox G450 Dual Head til salg
Perfekt kort til 2D,det er et AGP-kort
Mail eller ring 40553469

Mvh Morten

Fra : Kruen [6920]

Dato : 31-01-07 02:03

Hej

Hvis du ikke kan komme af med det til Preben Q
så kan det være at jeg vil købe det.
Hvor mange ram har det?

Mvh Kruen