Varmt Geforce 7600 GT kort.
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 22:33

Har netop fået et Galaxy 7600GT AGP (Premium udgave) kort ind af døren i
dag, og installeret det her til aften.

Kører med default settings for core og memory frekvens ( hhv. 560 Mhz og
1.45 Ghz ), dvs. ingen form for overclocking. Kører med NGO-nvidia
9792. drivere.

Kortet bliver ualmindeligt varmt. Med Win XP startet op og alting i idle
er core 83 grader. Efter 5 par minutter med et grafikkrævende spil,
feks COD2 har kortet passeret de 90 grader, og Nvidia driveren afbryder
spillet med en pop-up skærm, der siger at kortet pga varme nu er droslet
ned for at undgå skade.

Ved lidt Googleri kunne jeg se at mange andre 7600GT kort ved fuld load
end ikke når op i de temps mit kort ligger på i tomgang.

PC'en har fin luftgennemstrømning og er forsynet med flere 120 mm
blæsere. Blæseren på grafikkortet kører umiddelbart som den skal.

Hvad ligger jeres andres 7600GT kort på i temp ? Og er I enige i at
omtalte kort pga det beskreve kan siges at være direkte defekt ?

--
Lars J.H

Fra : P.L.

Dato : 26-01-07 22:52

On Fri, 26 Jan 2007 22:32:36 +0100, Lars J. H <> wrote:

> [...]
>
>Kører med default settings for core og memory frekvens ( hhv. 560 Mhz og
>1.45 Ghz ), dvs. ingen form for overclocking. Kører med NGO-nvidia

Dette er de rigtige driver til dit GFXkort, prøve lige dem og se om
der er nogen forskel.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 23:55

On Fri, 26 Jan 2007 22:51:56 +0100, P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:

> Dette er de rigtige driver til dit GFXkort, prøve lige dem og se om
> der er nogen forskel.
>
> http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Umiddelbart, efter hvad jeg kunne læse mig til, skulle de drivere jeg
brugte fint nok kunne bruges sammen med 7600GT, men omvendt var dit
forslag da bestemt værd at prøve.

Gjorde imidlertid ingen forskel.

Her er en bid skærmdump af temp. overvågning med 93.71 drivere:
http://img261.imageshack.us/my.php?image=7600gttempey0.jpg

Der hvor temp. starter med at stige på grafen (gul) startede jeg COD2
op. Efter ganske få min. var temp. faretruende tæt på 115 grader, som er
core shut down temp. ØV.

--
Lars J.H

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-01-07 05:37

Lars J. H wrote:

> Har netop fået et Galaxy 7600GT AGP (Premium udgave) kort ind af døren i
> dag, og installeret det her til aften.
[...]
> Hvad ligger jeres andres 7600GT kort på i temp ? Og er I enige i at
> omtalte kort pga det beskreve kan siges at være direkte defekt ?

Mit Gigabyte 7600GT kører med samme hastigheder 560/1400 men er desuden
også passivt kølet (heatpipes). Kortet ligger typisk mellem 42-45 grader
når det ikke laver noget. Er der pres på, så kommer det op på 50-55.

Så jeg vil tro at køleprofilet på dit kort ikke har ordentlig kontakt til
GPU'en og dermed ikke kan komme af med varmen.

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 13:51

On Sat, 27 Jan 2007 05:36:55 +0100, Lars Jørgensen <no@email.invalid>
wrote:

> [...]
>
> Så jeg vil tro at køleprofilet på dit kort ikke har ordentlig kontakt til
> GPU'en og dermed ikke kan komme af med varmen.

Ja, det må være noget i den stil. Prøvede lige forsigtigt at trykke
lidt på køleren på kortet (mens maskinen kørte). Temp faldt
øjeblikkeligt med ca. 12 grader.

De har sgu nok glemt at hælde lidt kølepasta mellem core og køler

Da jeg ikke har planer om at sætte anden køler på (standard-køleren er
forholdsvis lydløs) ryger kortet tilbage for en ombytter. Ingen grund
til at spolere garantien ved selv at fixe køler-problemet.

Takker for input.

--
Lars J.H

Fra : Beack

Dato : 27-01-07 22:11

Hej Lars.

Jeg har det selvsamme kort, som du har.
Jeg har sat blæseren ned til 7volt, kører med overclocket core på 650 MHz.
Idle temp ligger på 40-42 grader, og load ligger på omkring 55 grader, så
der er garanteret noget galt med dit kort (sikkert køleren der ikke sidder
korrekt eller noget).

Mvh Beack

Fra : Lars J. H

Dato : 27-01-07 22:36

On Sat, 27 Jan 2007 22:11:22 +0100, "Beack" <oh@no.ono> wrote:

> [...]
> der er garanteret noget galt med dit kort (sikkert køleren der ikke sidder

Hejsa.

Tak for info. Rart lige at få nogle konkrete tal for nøjagtigt samme
kort.

--
Lars J.H