Hvad koster en spille-PC
Fra : Morten

Dato : 25-01-07 23:27

Hej.

Hvor meget skal man i dag betale for at få en PC der kan spille de nye spil
ordentligt?
Bilka har ofte maskiner til omkring 5000 kr. Er der fart nok i en sådan?

Hvilke grafikkort skal man vælge for at få høj ydelse til lav pris?
Hvor meget betyder PCens processorens for grafikhastigheden?

Mvh
Morten

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-01-07 11:22

"Morten" <NoReply@NoReplylkjlkj.xxx> wrote in message
> Hej.
>
> Hvor meget skal man i dag betale for at få en PC der kan spille de nye
> spil ordentligt?

Det er desværre spille PC'er der er dyrest, men prøv at se en gaming line
hos en forhandler f.eks her

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=4290&subkat=4298&mode=&listtype=&rnd=0,2423044

> Bilka har ofte maskiner til omkring 5000 kr. Er der fart nok i en sådan?

Nej, det plejer at være grafikkortet der halter.

> Hvilke grafikkort skal man vælge for at få høj ydelse til lav pris?

Check denne side
http://www.tomshardware.com/2007/01/05/the_best_gaming_video_cards_for_the_money/

Og find så selv den danske pris her http://www.edbpriser.dk

Har selv lige købt et Asus Radeon X1950Pro til 1400,- og er godt tilfreds.

Der er en ny generation af DX10 grafikkort på vej, så enten skal man vente
lidt til de falder i pris (de koster omkring 4000), og ellers købe et
billigt nu. Et 7600GT kan fåes til ca 1000,- og er et godt kort til prisen.

> Hvor meget betyder PCens processorens for grafikhastigheden?

Mindre, og hvis du køber en decideret spille pc hos en forhandler, burde den
kunne klare opgaven.

Bjarne K.

Fra : Daniel

Dato : 30-01-07 11:27

jeg har en Core 2 duo 1,86, med 320gb disk, 1gb 667mhz ram, 7950gt Asus
grafik, 19" 4ms fladskærm, microsoft mus/tastatur, kostede 8000kr med alt,
18X dvd brænder,

Den kan man spille på,

det er en Føniks pcer, iøvrigt en rigtig fin service, bare ring, og
skræddersy netop din model, det gjorde jeg, og jeg er bare tilfreds

Mvh Daniel Pedersen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 30-01-07 21:06

> det er en Føniks pcer, iøvrigt en rigtig fin service, bare ring, og
> skræddersy netop din model, det gjorde jeg, og jeg er bare tilfreds

Humm havde en veninde der købte en maskine der... Den var samlet og
gennemtestet sagde de, alligevel var dvddrevet defekt, og windows kom med en
fejlmelding på grafikkortet, de havde glemt strømstikket til det stakkels
6800GT... (ledningen var fint stripset op, så den var ikke faldet af...)

Mvh Tonni Madsen