For meget rød farve!
Fra : Christian

Dato : 25-01-07 08:14

Hep.....

Jeg har en problem med at når skærmen skal vise mørke farver/sort kommer der
alt for meget rød. Dette gør sig især gældende med afspilning af videoklips,
så får et MEGET rødlige skær. Jeg har lige skiftet grafikkort til et 7600GS,
og problemet var gældende både på det gamle og det nye.

Jeg har prøvet at finde et sted til justering, men uden held. Dog måske ikke
de rigtige steder ?

Er det skærmen (det er en gammel CRT skærm) eller kan grafikkortet
indstillet forkert. Nyeste drivere er installeret ?

Håber i kan hjælpe

/Christian

Fra : Peter T.

Dato : 25-01-07 10:42

Christian udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har prøvet at finde et sted til justering, men uden held. Dog
> måske ikke de rigtige steder ?

Det er lidt hip som hap med hvilke film der vises hvordan. Men de fleste
skulle gerne vises ordentligt.

Display properties -> fanen "settings" -> knappen "advanced" -> fanen
"geforce 7600 GS" (hos mig hedder fanen 7800 GS) -> "video overlay
settings"

Start et filmklip mens du har ovenstående åbent. Juster så evt. saturation
og/eller hue. Click evt. også på "adjust colors" og vælg "overlay" i
rullemenuen. Her kan du indstille noget mere.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Hans

Dato : 25-01-07 11:51

Christian wrote:
> [...]
>
> Er det skærmen (det er en gammel CRT skærm) eller kan grafikkortet
> indstillet forkert. Nyeste drivere er installeret ?

Da du oplever det samme med to forskellige grafikkort er det ganske givet
din CRT som er blevet træt, og symptomerne tyder da også på et slidt
billedrør.

Du må nok ud og få en flad.

Hans

Hans

Fra : Christian

Dato : 25-01-07 12:43

Tak for tips'ne

Først vil jeg prøve indstillingerne og ellers må jeg vel finde en der kan
stikke mig en flad.

/Chr.

Fra : Hagar

Dato : 25-01-07 12:17

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det skærmen (det er en gammel CRT skærm) eller kan grafikkortet
> indstillet forkert. Nyeste drivere er installeret ?

Jeg havde en Samsung CRT skærm som jeg var meget glad for, den blev
overvejende grøn ved film og senere også ved andet brug. Det var billedrøret
der var ved at dø, og det kan ikke betale sig at få lavet, så du skal nok
begynde at overveje Hans's forslag.

Hagar