Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problem med blæser.
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 17:36

Har dette system:

Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb,1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
PSU 350 Watt

2048 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ASUS EAX 800 XT-PE 256 MB DDR, PCIexpress, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) +/- format, inkl. Software
Cardreader

Smartdoctor kommer ud og siger at blæser til vga chip er ustabil og skal
udskiftes. dvs at blæseren går simpelhen i stå.

Har kikket på den og der er ikke noget at se, den drejer fin rundt når man
prøver med fingeren, der er ikke noget der blokerer.

Grafikkortet bliver heller ikke varmt, der sidder lige oppe over
grafikkortet på bundkortet en chip med en køler på som bliver enormt varm
kan det være den der er problemet, ved desværer ikke hvad det er for en
chip.

Der er noget lys i grafikkortet når blæseren køre fint hvis blæseren går i
stå slukker dette lys.

Nogen der har en ide til dette problem.

Imens jeg har skrevet dette har smartdoctor været ude og advare 1 gang, men
efter blæseren er gået ned i tomgang eller helt i stå kommer den op og køre
igen.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 23:16

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men efter blæseren er gået ned i tomgang eller helt i stå kommer den op og

Ingen der ved noget, måske har jeg formuleret mig forkert så man ikke lige
forstår problemet.

Blæseren stopper fuldstændig eller går langt ned i hastighed så smartdoctor
kommer ud med en advarsel om at blæseren på chipsættet skal udskiftes.

Grafikkortet bliver ikke varmt men der er en chip ovenover grafikkortet på
bundkortet som har en køler påsat, den bliver enormt varm kan det være den
er er problemet.

Er der noget på bundkortet som styrer grafikkortets blæser.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.