VGA og DVI
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-01-07 22:35

Hejsa

Hvis man tager et ganske almindeligt grafikkort med analog VGA og DVI,
kan man så køre med begge udgange aktive på samme tid?

Ideen er, at lade VGA'en køre til monitor, og så DVI'en til mit TV.

Hvordan sikrer jeg mig, at den DVI udgang der er på kortet er en -D og
ikke en -A ?

Og sidst men ikke mindst, hvilket kort er at anbefale hvis kravet er
passiv køling, VGA og DVI-D. 3D ydelse er egentlig underordnet, men
kravet er 128MB mindst.

Mit nuværende kort, MX440 klarer mine spilkrav perfekt, så deraf den
underordnede 3D ydelse, da jeg har en idé om at det langsomste er
hurtigere end det jeg har nu

AGP4/8 er et krav, da jeg ikke har PCI-E.

På forhånd tak,

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-01-07 20:18

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> [...]
> kan man så køre med begge udgange aktive på samme tid?
>
> Ideen er, at lade VGA'en køre til monitor, og så DVI'en til mit TV.

Jeg er ikke 100% sikker på at dette kan lade sig gøre, pga de
forskellige refresh hastigheder mv. YMMV.

> Hvordan sikrer jeg mig, at den DVI udgang der er på kortet er en -D og
> ikke en -A ?

Se forklaringen på
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#Connector

> [...]
> underordnede 3D ydelse, da jeg har en idé om at det langsomste er
> hurtigere end det jeg har nu
>
> AGP4/8 er et krav, da jeg ikke har PCI-E.

Jeg opgraderede mit MX440 til et GeForce FX5200 kort, som jeg har
moddet til at blive passivt kølet med en Zalman heatsink.

Den udgave jeg har købt (Asus V9520 Video Suite) har 2 uafhængige
DVI-I udgange. Det fåes ikke dog længere.

Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-01-07 20:46

In article <uwt3ezx8w.fsf@harrekilde.dk>,
Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote:

> Jeg er ikke 100% sikker på at dette kan lade sig gøre, pga de
> forskellige refresh hastigheder mv. YMMV.

Så vidt jeg ved, kører begge skærme 60Hz.

> Jeg opgraderede mit MX440 til et GeForce FX5200 kort, som jeg har
> moddet til at blive passivt kølet med en Zalman heatsink.

Okay det ser også prisbilligt ud.

Jeg kigger lidt efter sådan et eller lign. Vil egentlig gerne blive hos
Nvidia pga. jeg godt kan lide driverne til disse kort.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding