AGP spørgsmål
Fra : ttoet

Dato : 15-01-07 18:58

Hej.

Én af mine venner har lige afleveret en computer som han har bedt mig om at
reparere. Det viser sig at det er grafikkortet der er stået af, og da han
også har bedt mig støjdæmpe computeren har jeg tænkt på et passivt kølet
GF6200 kort.

Imidlertid er jeg kommet lidt i tvivl med hensyn til om det kort jeg har
tænkt mig kan køre i det pågældende bundkort.

Bundkortet er et Aopen MX4BS-OL fra omkring 2001. Jeg har fundet manualen på
nettet og ser at den kan køre AGPx4, og det er med 1,5 volt slot. De GF6200
kort jeg finder på edbpriser.dk er alle AGPx8, og så vidt jeg husker så
kører AGPx8 standarden med 0,8 volt. Kan disse kort køre på et bundkort der
afgiver 1,5 volt?

Thoeger

Fra : Dr.Phil

Dato : 15-01-07 20:11

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> GF6200 kort jeg finder på edbpriser.dk er alle AGPx8, og så vidt jeg
> husker så kører AGPx8 standarden med 0,8 volt. Kan disse kort køre på et

Mit MSI 6600GT agp kan både køre x4 og x8 agp og jeg *tror* at det gælder
andre osse....men vil ikke ligge hovedet på blokken for det ;)

Fra : ttoet

Dato : 17-01-07 16:35

Dr.Phil wrote:
> "ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse

> Mit MSI 6600GT agp kan både køre x4 og x8 agp og jeg *tror* at det
> gælder andre osse....men vil ikke ligge hovedet på blokken for det ;)

Hmmmm, det var nu ikke lige den garanti jeg var ude efter. Jeg havde håbet
på noget mere klippefast .
Thoeger