er matrox fortsat det bedste 2dkort?
Fra : Thomas

Dato : 15-01-07 13:04

Hej,

Jeg tror jeg vil koble 2x 21CRT monitors til en PC - her skal jeg
arbejde med noget layout, lidt grafik og ofte tilbringe 4-8 timer bag
skærmen.

Er et dualhead matrox-kort fortsat det rigtige valg?

Det skal vel være G450 eller G550 - eller hvordan?

MvH

Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-01-07 01:50

Thomas skrev:

> Er et dualhead matrox-kort fortsat det rigtige valg?

Nej det er mange år siden at matrox "gode" D/A convertere er blevet
indhentet.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Anders Majland

Dato : 16-01-07 09:33

> Nej det er mange år siden at matrox "gode" D/A convertere er blevet
> indhentet.

Men det er vel stadig et "sikkert valg" for et godt billede ...

De to 21", hvilken opløsning skal de køre i ?

Fra : Thomas

Dato : 17-01-07 18:46

Anders Majland skrev:

> Men det er vel stadig et "sikkert valg" for et godt billede ...
>
> De to 21", hvilken opløsning skal de køre i ?

Det var meningen de skulle køre 1600x1200 - mere kan de vist philips
201b vist ikke klare

Fra : Peter T.

Dato : 16-01-07 10:48

Thomas udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er et dualhead matrox-kort fortsat det rigtige valg?

Med dagens grafikkort er det hip som hap hvilket et du vælger. D/A-
konverterne hos konkurrenterne har nået matrox' kvalitet for længe siden.
Så nu er det vist mere et religionsspørgsmål, da jeg har mødt grafikere,
der stadig hæger om deres antikke matrox.

Find et med 2 DVI-udgange. Så er du godt rustet. :)

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)