WinFast A7600 GT problemer
Fra : Joakim

Dato : 13-01-07 00:13

Kære Gruppe
Jeg har skaffet sådant et kort efter mit forrige gik kaput. Alle nyeste
drivere er installeret samt en ny 500w power. Det kører i mobo k7vta3. Jeg
har fjernet alle gamle drivere med 'Driver cleaner'
Mit problem er at alle 3D spil har ødelagte billedvisninger med streger og
lyden bliver også ødelagt. Det kan godt klare alle test i Directx 9c. Hvis
jeg i Bios øger AGP til mere end 2 standser Windows afviklingen med en blå
skærm.

Nogen gode ider og råd vil jeg være meget glad for
Nytårshilsen
Joakim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 13-01-07 18:42

"Joakim" <joakim.bocherFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm.
>
> Nogen gode ider og råd vil jeg være meget glad for

Ny bios til mobo måske?

Skal grafikkortet have separat strøm og er det tilsluttet?

Afinstallere DirectX og smid det ind igen?

Format c:

- - -

Det er jo et ret gl. mobo, det er ikke sikkert, det er helt kompatibelt.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 13-01-07 18:43

http://kortlink.dk/3hxu

Fra : Villy Jensen

Dato : 14-01-07 08:02

> [...]
| jeg i Bios øger AGP til mere end 2 standser Windows afviklingen med en blå

1) Der er godtnok noget galt, hvis du ikke kan køre AGPx4!
(Jeg har ingen aning om det er bundkortfejl eller skærmkortfejl)
....umiddelbart en skærmkortgarantisag...?

2) Har du tilkoblet ledning fra strømforsyningen til skærmkortet?
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161592

3) Hent "3DMark2001 SE" og check hvordan skærmbilleder ser ud
http://www.futuremark.com/download/3dmark2001/

Fra : Joakim

Dato : 14-01-07 18:15

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161592
>
> 3) Hent "3DMark2001 SE" og check hvordan skærmbilleder ser ud

Tak til både Villy og danelaw. Der er ekstra power til kortet (500W) og
når man kører 3dmark2001 køre alle test, men billedet er skrækkeligt med
fejl. Jeg har fundet ud af at det nok hedder: 'video RAM artifact'. Se
http://www.playtool.com/pages/artifacts/artifacts.html

Nogen nye ideer ? Jeg har prøvet at få fat i en ny bios, men den kunne slet
ikke køre på maskinen. Den er downloaded fra Award og kostede penge!
VH
Joakim

Fra : Villy Jensen

Dato : 14-01-07 20:00

| Tak til både Villy og danelaw. Der er ekstra power til kortet (500W)

Fint nok

| når man kører 3dmark2001 køre alle test, men billedet er skrækkeligt med
| fejl. Jeg har fundet ud af at det nok hedder: 'video RAM artifact'.

(Det har jeg oplevet usædvanligt: - jeg fik byttet en
18 mdr. gammel Barton 3000+ CPU på garanti hos shg:
Ved afprøvning af "yderligere 1 CPU" & "2 bundkort" &
"3 skærmkort" & "2 OS" fulgte problemt konsistent CPU'en)

'video RAM artifact' er nu typisk symptom på fejlende
skærmkortRAM (garantisag)
eller overhedet skærmkort - er der for varmt i kabinettet?

.... dekajovære dit bundkort, der slår alle skærmkort ihjel ...
.... dekajovære din psu, der giver overspænding og slår skærmkort ihjel ...
Hvad siger monitor i BIOS om strømforsyningsspændingerne??
Det er typisk langhåret og ressourcekrævende at fejlfinde...

Men:
Har du kunnet køre 3D spil med dit 'gamle' skærmkort?
Har du pillet i AGP parametre i BIOS?
(Har du restored konservative AGP parametre i BIOS?)
(Kortet SKAL køre AGPx4)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Joakim

Dato : 14-01-07 22:49

> [...]
>
> Men:
> Har du kunnet køre 3D spil med dit 'gamle' skærmkort?
Jeps mit Winfast A340 virkede fint
> Har du pillet i AGP parametre i BIOS?
Sat til x2 nu da min maskine eller dør
> (Har du restored konservative AGP parametre i BIOS?)
Ja virker, men grafik er som sagt "artifact"
> (Kortet SKAL køre AGPx4)
Kan som sagt ikke

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Jeg er meget taknemmelig for at du gider svare her.
Ind til videre er min konklusion at kortet er defekt fra ny af eller at der
er et voldsomt kompatibilitetsproblem med Mobo.

Tak for alle evt nye 'indfald'
VH
Joakim

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-01-07 09:32

Joakim wrote:
> [...]
> Ind til videre er min konklusion at kortet er defekt fra ny af eller
> at der er et voldsomt kompatibilitetsproblem med Mobo.

Så må det jo bare tilbage. I de gamle Voodoo dage (hvem kan stadig huske
3dfx?) købte jeg et Creative Voodoo2 kort der bare crashede i tide og utide.
Det var i de gode gamle Quake tider Ingen overclocking, og det var
ligegyldigt om kabinettet var åbent eller ej (så jeg mente ikke det kunne
være et varmeproblem). Det kørte lidt mere stabilt ved underclocking, men
det var jo ikke det jeg havde betalt for...Kortet var bare dårligt (jeg tror
det var dårlig RAM, men det får jeg jo aldrig at vide) og blev byttet uden
problemer. Herefter driblede det bare derudaf. Jeg tror endda jeg kunne
overclocke det kort jeg fik det ombyttet til

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-01-07 16:13

> [...]

der
| er et voldsomt kompatibilitetsproblem med Mobo.

(Når du søger
http://www.google.com/search?q=k7vta3+video+agp+artifacts
er det ikke et 'universal-k7vta3-problem', du kæmper imod )

Du overclocker vel ikke?

Jeg vil umiddelbart mene at det er en skærmkortgarantisag:
1) Skærmkortet kan ikke køre AGPx4.
2) MASSER af 'artifacts' når man kører 3dmark2001.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Joakim

Dato : 16-01-07 20:58

> [...]
>
> Jeg vil umiddelbart mene at det er en skærmkortgarantisag:
> 1) Skærmkortet kan ikke køre AGPx4.
> 2) MASSER af 'artifacts' når man kører 3dmark2001.

Hej igen og tak fortsat!
Jeg overclocker ikke nej. Nu har jeg fået sat kortet over i en anden maskine
og der køre det. Det må altså være et kompatibilitetsproblem. Skal man
virkelig købe et nyt Mobo bare for det ? Der må da være andre veje?

Vh Joakim