Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ti4200 vs N6200
Fra : Hansen

Dato : 10-01-07 17:08

Hejsa,

Er træt af larmen fra mit TI4200 kort, så leder efter et billigt alternativ
der er AGP og passiv kølet. Jeg faldt over et ASUS N6200 kort, men har ikke
kunnet finde sammenligninger på de to kort.

Er N6200 bedre end TI4200?

/Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 16:18

Hansen wrote:
> [...]
> der er AGP og passiv kølet. Jeg faldt over et ASUS N6200 kort, men har ikke
> kunnet finde sammenligninger på de to kort.

et 6200 kort vil være væsentligt hurtigere.

Fra : Peter T.

Dato : 10-01-07 19:58

Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er træt af larmen fra mit TI4200 kort,´

Det forståes. Jeg har selv skilt mig ad med mit gamle 4200-kort. Den
lille blæser var kørt i sænk. :)

> Er N6200 bedre end TI4200?

Ja.

Men hvad er budgettet? For du kan få et 7600GS kort uden blæser til agp
for knap 900 kr <http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260630>,
som er 3-8 gange hurtigere end et N6200.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Hansen

Dato : 10-01-07 22:20

> [...]
> for knap 900 kr <http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260630>,
> som er 3-8 gange hurtigere end et N6200.

Jeg har ikke lagt det store budget, da det er en kortsigtet løsning. Det
varer nok ikke længe før hele pivtøjet skal skiftes, og så bliver det jo nok
PCI-E. Men jeg har sagt ca. 300-400 kr.

Leder også efter en passiv køling til en socket 478 CPU, men det er nok ikke
det rette forum Men hvis der nu lige var nogen der viste at der fandtes
sådan en ...

/Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 11-01-07 00:16

Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Leder også efter en passiv køling til en socket 478 CPU, men det er
> nok ikke det rette forum Men hvis der nu lige var nogen der viste
> at der fandtes sådan en ...

Tjoh. Jeg bruger en Mist 2 blæser til 200 kr fremfor den box'ede der
fulgte med cpuen (også 478), som jeg vist købte hos Datatel for 3-4 år
siden. Den er *helt* lydløs. Så kobler jeg min 120mm kabinetkøler fra,
kan jeg slet ikke høre min pc. :)
Men jeg husker da, at jeg dengang stødte på en passiv cpu-køler til 478.
Og jeg tror det var en Zalman.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 01:22

> [...]
> kan jeg slet ikke høre min pc. :)
> Men jeg husker da, at jeg dengang stødte på en passiv cpu-køler til 478.

Medmindre det er en celeron eller en mobile skulle jeg ikke nyde noget af at
køre sådan en passivt kølet! ;)
Det vil kræve en MEGET stor køler hvis det overhovedet kan lade sig gøre...

Til min gamle Athlon mobile som endda kører overclocked bruger jeg også en
Mist (silent twin) med 2 stk 60mm blæsere og jeg kan ikke engang høre den
selvom jeg har kabinetsiden af og hovedet inde i kabinettet!

Brian

Fra : Hansen

Dato : 11-01-07 09:00

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har ikke været i stand til at lokalisere en MIST 2 nogen steder. Er det
stadig en model der sælges?

> [...]
> Mist (silent twin) med 2 stk 60mm blæsere og jeg kan ikke engang høre den
> selvom jeg har kabinetsiden af og hovedet inde i kabinettet!

Af det jeg har set, så passer silent twin kun til Athlon og ikke socket 478.
Det lyder ellers til at det er noget der fungerer

/Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 13:16

> Jeg har ikke været i stand til at lokalisere en MIST 2 nogen steder. Er
det
> stadig en model der sælges?

Ingen anelse, oprindeligt var det vist et norsk firma der "opfandt" MIST
kølerne i samarbejde med http://www.studiedata.dk/ så du kan jo prøve dér!

> Af det jeg har set, så passer silent twin kun til Athlon og ikke socket
478.
> Det lyder ellers til at det er noget der fungerer

Jeps, det er rigtigt men de har da lavet noget lignende som passer på 478...
Og silent twin er fint lydløs, men kan slet ikke følge med til
varmeudviklingen af de store CPU'er idag...

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 11-01-07 13:52

Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har ikke været i stand til at lokalisere en MIST 2 nogen steder.
> Er det stadig en model der sælges?

Jeg tror faktisk ikke, det er en Mist 2 jeg har, men "blot" en Mist (1?).
Men ja - jeg mener, at studiedata.dk var stedet, hvor jeg købte den. Du
kan prøve at kontakte dem.

Fra : Peter T.

Dato : 11-01-07 13:56

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg tror faktisk ikke, det er en Mist 2 jeg har, men "blot" en Mist
> (1?). Men ja - jeg mener, at studiedata.dk var stedet, hvor jeg købte
> den. Du kan prøve at kontakte dem.

Jeg kan forresten fortælle at min cpu (P4-2.6 HT) aldrig er over 50 grader.
Og du kan prøve at efterlyse den i enten dk...overclocking-gruppen,
dk...stoej-gruppen eller i en af markedsgrupperne. Det kan være, at nogen
har en tilovers. :)