Klarer mit nuværende grafikkort widescreen~
Fra : Armand

Dato : 09-01-07 01:48

Jeg lurer på om jeg skulle forære mig selv en TFT widescreen i (sen)
julegave og har under min søgning set skrevet at der kán være problemer for
grafikkortet omkring widescreen (-opløsningen?)

PC'en er "kun" et par år gammel, og nurde som sådan være forberedt for at
man kunne finde på at kombinere den med widescreen, men hvorledes sikrer jeg
mig at mit grafikkort kán håndtere en Widescreen?
Det er et GeForce4 MX, og jeg har surfet rundt på navnet og NVIDIA's
hjemmeside uden at der dog har været noget skåret ud i pap for mig. Eneste
indikation jeg kan læse mig til er at kortet skulle kunne klare 2048x1536
og eftersom at det er 1440X900-widescreens jeg kigger på kunne jeg
forestille mig at dén opløsning ligger indenfor kortets maximale opløsning
og derved burde kunne harmonere :-/

Har jeg ret deri? Eller er der andre (tilgængelige) forhold der taler
for/mod kombinationen?

--
Armand.

Fra : J

Dato : 09-01-07 09:14

On Tue, 9 Jan 2007 01:47:43 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

> [...]
>og derved burde kunne harmonere :-/
>
>Har jeg ret deri? Eller er der andre (tilgængelige) forhold der taler

Det er næsten ikke til at finde ud af. Bortset fra at prøve det af.

Prøv med at bruge google til: nøjagtig grafikkort betegnelse og
1440x900 i samme søgestreng.

Prøv så med 1680x1050 også, - det er altså en mere almindelig ws.

Kan anbefale sådan en LG her:
http://www.prad.de/guide/screen2976.html

Men om dit grafikkort kan 1680x1050: man kan ikke vide ..

mvh

John

Fra : Lasse

Dato : 09-01-07 19:16

Hej John..

Jeg køre 1680x1050
Min første WideScreen skærm Mirai, købte jeg før jul, til 2500kr. Men den
røg tilbage ugen efter grundet pixelfejl, samt svage farver.
Så hoppede jeg på en Packard Bell i FONA til 2995- Den er Feeeeeed... !!!
Jaaa altså indtil jeg opdagede at ViewSonic også havde
lavet en bredformat med Ipod docking station, USB stik, kortlæsere m.m. i
foden.... Så nu har jeg bestilt den istedet !!

Alle skærme er 22" 16:10 Skærm størrelse = 475x300 mm (19" bliver for lille)
Glæd dig... Du vil ikke fortryde.... !

Hilsen
Lasse.

Fra : Armand

Dato : 09-01-07 23:28

"Lasse" <joerlund@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hej John..

Hej Børge.

> [...]
> Alle skærme er 22" 16:10 Skærm størrelse = 475x300 mm (19" bliver for
> lille) Glæd dig... Du vil ikke fortryde.... !

Lige for at guide dig diskret ind på emnet:
- Vidste du om dit grafikkort kunne klare de 1680x1050
inden købet og hvorledes sikrede du dig dét?
- Hvilket grafikkort bruger du?
- Har "opløsnings-skala'en" under 'indstillinger for skærm' ændret sig med
den nye skærm, eller var den det samme (á incl. 1680x1050) førhen også?

--
Armand.