Gamle grafikkort på Tomshardware
Fra : steffendenize

Dato : 08-01-07 13:26

Hej

Er der nogen der har et link til de ældre grafikkort-charts på
Tomshardware?

Fra : Søren

Dato : 08-01-07 16:29

Er der nogen der har et link til de ældre grafikkort-charts på
Tomshardware?

Ja da....

http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html

/Søren

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 14:52

Søren wrote:
> Ja da....
>
> http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html
>
> /Søren

Fedt link. Thx. Måske jeg skulle foretage den sidste AGP-opgradering. Fra
GeForce 6800GT til ATI Radeon X1950Pro. Hvad ville i vælge af flg. 3. Tænker
både på performance, men også støjmæssigt.

http://tinyurl.com/y8trwj

Seasonic S12 430W
Abit NF7-S Rev2.0 (BIOS27) (nForce2)
2x512MB PC3200
Gainward GeForce 6800GT
Western Digital Raptor 75GB (10.000) (Opstarts- og spildisk)
Samsung 160GB SATA
Samsung 160GB IDE

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 14:54

Per Nielsen wrote:
> [...]
> 2x512MB PC3200
> Gainward GeForce 6800GT
> Western Digital Raptor 75GB (10.000) (Opstarts- og spildisk)

Plus selvfølgelig
Athlon Barton 3200+ (2.2GHz)

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-01-07 15:02

> Plus selvfølgelig
> Athlon Barton 3200+ (2.2GHz)

Kører selv Club3D kortet på:

Barton 3000+ @ 2380mhz / 170mhz
Asus A7V600
NorthQ 400w 18A på 12v
2x512mb Apacer value PC3200
1 x 500GB WD Sata
1 x 300GB Søport IDE
1 x 200GB Søport IDE

Oplevede en del problemer med at systemet lukkede ned kort efter
systemet var bootet ind i windows. Løsningen var at smide FSB ned fra
200 til 170mhz selvom chipsettet burde kunne klare det, samt at give AGP
porten 1.8volt. Dette tilskriver jeg altsammen KT600 chipsættet på
A7V600 og boarded i sig selv. Ikke det bedste der blev produceret til
sokkelen :)

Mvh Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 15:09

Anders Ecklon wrote:
> [...]
> AGP porten 1.8volt. Dette tilskriver jeg altsammen KT600 chipsættet
> på A7V600 og boarded i sig selv. Ikke det bedste der blev produceret

Bummer Var der ikke garanti på, så du kunne få en bytter?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-01-07 15:19

Per Nielsen skrev:
> Bummer Var der ikke garanti på, så du kunne få en bytter?

Heh, kortet er fra 2003 så tror jeg næppe der er mere. Problemet har
også først vist sig her på det seneste. Men overvejer at lade Club3D
kortet indgå i et Asrock bundkort med en Core2Duo senere.

Mvh Anders

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-01-07 14:57

> [...]
> GeForce 6800GT til ATI Radeon X1950Pro. Hvad ville i vælge af flg. 3. Tænker
> både på performance, men også støjmæssigt.

Hej Per

Jeg har lige købt Club 3D kortet. Støjmæssigt siger det næsten intet og
performance mæssigt yder det som det skal. Skal lige nævnes at det
billede der er på edbpriser ikke ligner kortet. Se evt. på Club3D's
hjemmeside for et billede af kortet. Fordelen ved dette kort er en
størrer og dermed mere lydløs blæser end de andre. Desuden har det VIVO,
altså også video ind som de andre modeller mangler.

Mvh Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 15:15

Anders Ecklon wrote:
> [...]
> størrer og dermed mere lydløs blæser end de andre. Desuden har det
> VIVO, altså også video ind som de andre modeller mangler.

Jeg kigger lige på det og vender måske tilbage med nogle spørgsmål.

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-01-07 15:20

Per Nielsen skrev:

> Jeg kigger lige på det og vender måske tilbage med nogle spørgsmål.

Gør du bare :) Gik fra 2800 i 3Dmark05 til 6700 point med det nye kort
og førnævnte system.

Mvh Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 17:22

Anders Ecklon wrote:
> Gør du bare :) Gik fra 2800 i 3Dmark05 til 6700 point med det nye kort
> og førnævnte system.
>
> Mvh Anders

Hvad havde du af grafikkort før?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-01-07 18:17

Per Nielsen skrev:

> Hvad havde du af grafikkort før?

Havde et HIS 9800pro ICEQ

Mvh Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-07 19:46

Anders Ecklon wrote:
> Havde et HIS 9800pro ICEQ
>
> Mvh Anders

Okay. Den eneste ændring du har foretaget er grafikkortet?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 13-01-07 06:07

Per Nielsen skrev:

> Okay. Den eneste ændring du har foretaget er grafikkortet?

Ja