Førende Nvidia producent ?
Fra : Peter Frost

Dato : 04-01-07 18:01

Godaften...

Hvilken producent er den førende inden for Nvidia Graffikort ?

Jeg har altid købt Asus, men da mit nuværende 6800 kort gik ned den 23/10-06
blev det sendt til rep. forhandleren (imw.dk) fortalte at Asus reperere alle
deres produkter, måtte jeg væbne mig med tålmodighed, som nu er ved at løbe
ud, i dag ringede jeg ind og de lovet at i morgen ville chefen ringe til
mig, og jeg kunne forvente mit kort krediteret, og det sætter jeg pris på,
da kortet i mellem tiden er klar til teknisk museeum !

Hvis kortet bliver krediteret står jeg med 1900 kr, og skal finde noget nyt.
Det skal være PCI-E 16, da jeg så samtidig skifter mit system ud !

Jeg regner med en X2 4600+ et passende bundkort og ram, noget SATAII hdd i
RAID, og så grafikkort som I anbefaler... I øvrigt skal kortet være Nvidia,
og har det noget at sige skal jeg ha Agiya Fysikkort...

PSU er pt Antec Truepower 2 550 watt, og den skifter jeg helst ikke ud, pga
økonomien :)

Det primære maskinen bliver brugt til er Trainz Railroad Simulator og den
kommende EA Kuju Railsimulator ! Altså noget meget tungt 3D simulator !

Skal man gå efter Asus igen, og så finde en forhandler der vil bytte og ikke
3 mdrs reperationer ?

På forhånd Tak !

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 05-01-07 12:30

hvorfor ikke gå til Intel Duo Core ?
- jeg gik selv fra en X2 4800+ til Intels E6600 og har absolut ikke fortrudt

kører selv med et asus 7950gx2 ... men ville nok vælge et 8800 gts eller
endnu bedre gtx

jeg er oxo selv asus fan

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter Frost

Dato : 06-01-07 17:40

Johnny B skrev:
> hvorfor ikke gå til Intel Duo Core ?

Det blev også et Intel system der til sidst vandt ! Core 2 Duo E6600 med et
Asus P5N32-E SLi, det fandme nice !! Det meget længde siden jeg har følt der
bare er masser af kraft tilbage og give af, har endnu ikke kunne tvinge
systemet til at halte ! Og har ovenikøbet låne CL5 ram I til forhandler får
CL4 hjem, dem jeg fik, der var den ene stand helt åndsvag, den fik POST til
at fryse, aldrig set før !

> kører selv med et asus 7950gx2 ... men ville nok vælge et 8800 gts eller
> endnu bedre gtx

Økonomi !! Det blev et Asus 7950 GT 512, men kommer nok til at skulle ha et
mere til SLi :P

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost