GS7900 (fra Dell) larmer i Vista
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 02-01-07 20:12

Hej har fået mig en Dell Dimension 9200 med et GS 7900 GFX kort. I XP blev
blæseren skruet ned så lydniviauet var meget rimlig. Men efter jeg har
installeret Vista brummer der væsenligt højere. Dette er jo nok pga. den nye
brugergrænseflade benytter GPU til at lave mange af beregningerne som
tidligere blev lavet af CPU´en.

Men dette gør bare at min fine DELL maskine ikke længere kan benyttes som
stue PC. Så galt er det faktisk.

Har prøvet med et program kaldet nTune men det cracher i Vista. Er der nogen
der har fundet et program der kan kontrollere GFX kortet fane i Vista? for
at
optimere en smule på køleren (selvf. ikke mere end den kan klare temp
mæssigt)

Mvh
Anders

Fra : Torben Nielsen

Dato : 02-01-07 21:36

Anders Jacobsen skrev:

> [...]
> for at
> optimere en smule på køleren (selvf. ikke mere end den kan klare temp

Prøv alternativt at slå Aero-brugerfladen fra og se om det hjælper.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 03-01-07 21:05

> Prøv alternativt at slå Aero-brugerfladen fra og se om det hjælper.

Done. Det virkede desværre ikke. Ingen effekt overhovdet.

Mvh
Anders

Fra : Erik Dan

Dato : 03-01-07 10:42

Anders Jacobsen wrote:
> [...]
> for at
> optimere en smule på køleren (selvf. ikke mere end den kan klare temp

SpeedFan skulle kunne køre i Vista
http://www.almico.com/speedfan.php

/ Dan

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 03-01-07 21:05

> SpeedFan skulle kunne køre i Vista
> http://www.almico.com/speedfan.php

Er åbenbart ikke kompatibelt med min "chip". :(

Mvh
Anders

Fra : sls\(2770\)

Dato : 04-01-07 08:40

"Anders Jacobsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> Er åbenbart ikke kompatibelt med min "chip". :(

Hvad med en ny køler?
F.eks en Zalman VF-900cu, den siger ikke ret meget.

// Sid

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-08-07 16:22

sls(2770) skrev:
> "Anders Jacobsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en ny køler?
> F.eks en Zalman VF-900cu, den siger ikke ret meget.
>
> // Sid

Sådan en har jeg på mit 7900GS det sænkede lige temp med næsten 10° fra
std køler.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.