Værdig arvtager til ATI RADEON 9200 RV280L~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-01-07 14:18

Jeg leder efter et AGP-grafikkort med samme funktioner som ATI RADEON
9200 RV280LE eller bedre. Det skal have både DVI, VGA, TV-out samt TV
dekoder. ATI RADEON 9200 RV280LE mangler DVI-udgangen.

Har kig på: <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175415>
- men er der billigere alternativer?

Godt nytår.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-01-07 09:44

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> 9200 RV280LE eller bedre. Det skal have både DVI, VGA, TV-out samt TV
> dekoder. ATI RADEON 9200 RV280LE mangler DVI-udgangen.

Er det ikke billigere at købe et seperat TV-kort, og så et eller andet
billigt grafikkort. Jeg kan næsten regne ud at du ikke skal bruge det til
spil (eller ?)

f.eks Ati Radeon 9250 til ca 300,- og så et tv-kort fra f.eks Hauppauge til
en tusse (+- en 500 kroner)

Men du har jo sikkert en grund til at det hele skal være samlet i et kort.

Bjarne K.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-01-07 18:41

Bjarne K. skrev:

> Er det ikke billigere at købe et seperat TV-kort, og så et eller
> andet billigt grafikkort. Jeg kan næsten regne ud at du ikke
> skal bruge det til spil (eller ?)

Den skal så vidt vides ikke bruges til spil. Det er en bekendts
computer, så jeg er ikke helt sikker, men jeg mener ikke at hun
gør meget i spil.

> f.eks Ati Radeon 9250 til ca 300,- og så et tv-kort fra f.eks
> Hauppauge til en tusse (+- en 500 kroner)

Ja, det er jo da unægtelig billigere end et ALL-IN-WONDER X800 XT,
men kan den løsning hamle op med et ATI RADEON 9200 RV280LE?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-01-07 00:35

> [...]
>
> Ja, det er jo da unægtelig billigere end et ALL-IN-WONDER X800 XT,
> men kan den løsning hamle op med et ATI RADEON 9200 RV280LE?

Nu kender jeg ikke Ati Radeon 9200 RV280LE formåen med hensyn til TV, men
bedre end et Hauppauge kort tror jeg næppe det er . Og en 9250 er bedre end
et 9200 (normalerweize).

Men hvorfor vil hun forøvrigt skifte kortet hvis hun ikke spiller. Det
bliver ikke pænere af at få et hurtigere kort i. Hvis det nu viser sig at
hun er til 3d spil, er det kort du selv er inde på et ok kort, men jeg
ville nu stadig overveje om ikke f.eks et Nvidia 7600GT (til omkring 1000,-)
plus omtalte TV-kort var en bedre løsning.

--

MVH

Bjarne K.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-01-07 22:00

Bjarne K. skrev:

> Men hvorfor vil hun forøvrigt skifte kortet hvis hun ikke
> spiller. Det bliver ikke pænere af at få et hurtigere kort i.

Det er heller ikke pga. hastigheden, men pga. manglen på en
DVI-udgang på hendes nuværende kort.

--
Hilsen
Madsen