Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce 7800GS ifht 6800GT?
Fra : Per Nielsen

Dato : 02-01-07 00:20

Hejsa.

Kører med et Abit NF7-S Rev2.0 bundkort. Jeg har ikke lyst til at skifte
hele maskineriet endnu. Men hvor meget vil et 7800GS give ifht. mit
nuværende 6800GT? Er det de 1.800-2.000 værd? Kan vel også få en 500-1.000
for 6800GT kortet...Det skal være AGP. Findes der nogle gode sammenlignelige
tests derude?

WinXP Pro SP2
1 GB DDR RAM
Athlon Barton XP 3200+

Overvejer en Western Digital Raptor 10.000rpm 74GB. Burde måske have lidt
mere RAM, men det bliver nok en anden gang.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 02-01-07 18:46

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Overvejer en Western Digital Raptor 10.000rpm 74GB. Burde måske have lidt
> mere RAM, men det bliver nok en anden gang.

Det er IKKE det værd. Dit 6800 GT er et superkort til din maskine.

Alle dine penge bør gå til ram!

Glem den raptor. Den yder slet ikke nok i forhold til pris pr. gB, støj og
varme.

Dagens normale harddiske er blevet så hurtige, at en Raptor ikke er nogen
overbevisende
vinder.

For 250 gB....

En 74 gig raptor det samme som 2 af dem...

2 stks Hitachi'er i et raid-0 setup outperformer raptoren....

og så har du ultra meget mere plads...!

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-01-07 22:31

-=* DANELAW *=- wrote:
> Det er IKKE det værd. Dit 6800 GT er et superkort til din maskine.

Det kører egentlig også fint nok. Spil som FEAR og Battlefield kan ikke køre
med _alt_ på max, men det er der vist ikke så mange maskiner der kan

> Alle dine penge bør gå til ram!

Kunne godt være jeg skulle gå fra 1GB til 2GB RAM i stedet for opgradering
af grafikkort..

> [...]
>
> For 250 gB....
>
> En 74 gig raptor det samme som 2 af dem...
>
> 2 stks Hitachi'er i et raid-0 setup outperformer raptoren....

Min lillebror har en Raptor, og den hamrer bare derudaf...Så måske prøver
jeg alligevel med sådan en, om ikke andet så bare for at drille Men hov,
der er jo også snart tøjudsalg...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 23:35

Per Nielsen wrote:

> Min lillebror har en Raptor, og den hamrer bare derudaf...Så måske
> prøver jeg alligevel med sådan en, om ikke andet så bare for at
> drille

Det går jeg ind for :)

Du skal have fat i WD740
http://www.tomshardware.com/2005/09/27/round/page36.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-01-07 00:00

Peter Lykkegaard wrote:
> Det går jeg ind for :)
>
> Du skal have fat i WD740
> http://www.tomshardware.com/2005/09/27/round/page36.html
>
> - Peter

Hvis der kan siges god for den bliver det sådan en her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=177267

Fra : P.L.

Dato : 03-01-07 11:25

On Tue, 2 Jan 2007 22:31:05 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Det kører egentlig også fint nok. Spil som FEAR og Battlefield kan ikke køre
>med _alt_ på max, men det er der vist ikke så mange maskiner der kan

Nå, det kan jeg da og DOOM3 på Ultra, og den eneste umidelbare forskel
på din og min maskine er GFXkortet, så det.

Jeg har dette kort:
https://www.databutikken.com/dk/Default.aspx?Product=GW7800GSGS-5