Widescreen, BF2 og AGP kan opgradering bet~
Fra : Jakob

Dato : 31-12-06 00:52

Hej

Jeg er meget i tvivl. Jeg har købt en billig pentium 4 2.8 maskine med
agp port. Jeg har samtidig en 20 tommer lcd widescreen skærm som kører
1600 i bredden.

Jeg gamer og overvejer om det kan betale sig at skyde noget efter et AGP
kort, og hvilket det evt skal være.

For at jeg gider skal jeg være sikker på at spil som bf2 vil kunne køre
godt i forholdsvis høj detaljeringsgrad i 1600 i bredden. Jeg er lidt
usikker på om det overhovedet kan opfyldes med en P4 2.8 maskine og så
et nyt gfx kort.

Så derfor vil jeg meget gerne have bud på om der kan laves en gamer
maskine ud af det, og hvilket kort der giver mest bang for the buck for
tiden.

Jeg har overvejet et GS7800 kort og et radeon x850xt.
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 31-12-06 02:17

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden.
>
> Jeg har overvejet et GS7800 kort og et radeon x850xt.

Din CPU skal du ikke frygte for til BF2, jeg bruger den samme, jeg har så et
Sapphire X800GTO i maskinen, og med det kører jeg på en 19" i 1280x1024, så
mon ikke du kan bruge et X850XT til 1600 i bredden. Hvis du vil gå op i BF2,
så skal du have 2 Gb RAM i maskinen, det vil hjælpe stort på det.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 31-12-06 11:06

In article <45970f96$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> [...]
> mon ikke du kan bruge et X850XT til 1600 i bredden. Hvis du vil gå op i BF2,
> så skal du have 2 Gb RAM i maskinen, det vil hjælpe stort på det.

Jeg har overvejet et xt850x da jeg kan se det kan fås til ca 1500 kr.
Den anden kandidat er 7800 gs men jeg kan sgu ikke rigtigt overskue hvad
der rykker mest af de to.

MHT 2 gb ram så har jeg faktisk mulighed for det. Ikke den hurtigste ram
men nok noget der dur

Så nu skal jeg bare finde ud af hvilket kort 7800 gs eller x850xt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 31-12-06 12:20

> [...]
> men nok noget der dur
>
> Så nu skal jeg bare finde ud af hvilket kort 7800 gs eller x850xt :0)

Tag 850
Det siger jeg så kun fordi jeg selv kører serien, jeg ved ikke hvad er bedst

HVIS det bliver 850, så hent drivere her fra
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php de kan noget de originale ikke
kan

Hagar

Fra : Mads

Dato : 31-12-06 12:53

On Sun, 31 Dec 2006 12:20:20 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det siger jeg så kun fordi jeg selv kører serien, jeg ved ikke hvad er bedst
>
>HVIS det bliver 850, så hent drivere her fra

Skal man dømme efter Toms Hardware's store test på
http://www23.tomshardware.com/graphics.html
så er Nvidia 7800 selv i den mindste model, en hel del
hurtigere end Radeon X850 i dens hurtigste model

Skulle jeg købe nyt grafikkort idag, så ville jeg dog nok
gå efter et Radeon X1950 som jo kan fås fra en 1300 kr
og opefter. Det rykker en hel del bedre end det 7800GTX
kort jeg har nu og det kostede det dobbelte.

mvh Mads

Fra : Jakob

Dato : 31-12-06 16:29

In article <hr8fp2ln0hogmotqmpa5p80h31hjjmntpr@4ax.com>,
Mads@nospam.nothanks.com says...

> Skulle jeg købe nyt grafikkort idag, så ville jeg dog nok
> gå efter et Radeon X1950 som jo kan fås fra en 1300 kr
> og opefter. Det rykker en hel del bedre end det 7800GTX

OK men kan det fås i AGP version ? Det er lidt det der er mit Problem ?
Mener du det er hurtigere end 7800 GS for det er da lidt dyrere ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 01-01-07 01:47

On Sun, 31 Dec 2006 16:29:11 +0100, Jakob
<nomail@invalid_still.invalid> wrote:

>OK men kan det fås i AGP version ? Det er lidt det der er mit Problem ?

Sorry, det aner jeg ikke, men jeg tvivler. Der blir jo ikke lavet så
mange AGP kort længere.

>Mener du det er hurtigere end 7800 GS for det er da lidt dyrere ?

Det er det da hvis man ser på de tests som Toms Hardware har
lavet på den side jeg henviste til. Om tallene så stemmer har jeg
ikke mulighed for at sige noget om.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-12-06 14:16

Hagar wrote:
> http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php de kan noget de
> originale ikke kan

Hvorfor bliver der ikke længere udviklet Omega-drivere til GeForce? :(

Fra : Hagar

Dato : 31-12-06 15:41

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bliver der ikke længere udviklet Omega-drivere til GeForce? :(

Der findes skam nogen der minder om det samme, bare med et andet navn
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-12-06 16:05

Hagar wrote:
> Der findes skam nogen der minder om det samme, bare med et andet navn
> http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10
>
> Hagar

Oki Jeg prøver med den nyeste. Har du evt selv afprøvet og evt oplevet
problemer med dem? Men det ville egentlig være rart hvis de skrev
releasedatoer samt hvilken driverversion de var baseret på. Hov. Man skal da
vist bare checke driverversionen på de fire tal efter punktummet. Øjj, slå
mig i øret med en våd sok...Godt nytår.

Fra : Hagar

Dato : 01-01-07 01:04

> [...]
> da vist bare checke driverversionen på de fire tal efter punktummet. Øjj,
> slå mig i øret med en våd sok...Godt nytår.

Jeg kører selv med ATI og Omega drivere, og jeg kan da godt røbe at der er
kommet noget mere skub i kortet med Omega.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-07 12:17

Hagar wrote:
> Jeg kører selv med ATI og Omega drivere, og jeg kan da godt røbe at
> der er kommet noget mere skub i kortet med Omega.
>
> Hagar

Lyder fino Jeg har installeret de nyeste , og det ser ud til at køre
fint. Svært at sige om der er nogen hastighedsforskel.

Fra : Hagar

Dato : 01-01-07 12:45

> Lyder fino Jeg har installeret de nyeste , og det ser ud til at køre
> fint. Svært at sige om der er nogen hastighedsforskel.

Jeg kender nogen der bruger GF kort og de optimerede drivere jeg linkede
til, de siger de nu kan sætte flere detaljer på i spillet, jeg ved så ikke
helt hvilke kort de bruger, men det har givet dem en forskel.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-01-07 13:02

Hagar wrote:
> [...]
> linkede til, de siger de nu kan sætte flere detaljer på i spillet,
> jeg ved så ikke helt hvilke kort de bruger, men det har givet dem en

Det prøver jeg lidt senere i BF2142 Mangler lige at finde ud af hvordan
man får flere bots i single player, men det hører jo en anden gruppe til.