Hjælp mit grafik kort er dødt
Fra : theis.isgreen

Dato : 30-12-06 16:17

Hej
Jeg har en dell computer fra october 2003. Det er en 8300.
Mit grafikkort er dødt og jeg skal til at købe et nyt.
Hvilket et skal jeg købe, og hvor henne.
Vil gerne kunne spille alle de nye spil herunder Neverwinter night 2.
Håber i vil hjælpe.
Theis

Fra : frede

Dato : 30-12-06 19:59

Du skal kigge efter et AGP kort og et godt sted at begynde er
http://shorl.com/hydrunulyprydri

Du kan finde mere om din dell her
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim8300/sm/specs.htm

Frede

Fra : theis.isgreen

Dato : 02-01-07 15:15

Hej Frede
tak for dit svar men jeg kunne godt brufe et lidt mere detaljeret svar
ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Det skal ikke være for dyrt, men
jeg vil kunne spille de nye spil på market.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 15:33

theis.isgreen wrote:

> tak for dit svar men jeg kunne godt brufe et lidt mere detaljeret svar
> ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Det skal ikke være for dyrt, men
> jeg vil kunne spille de nye spil på market.

Hvad hed det gamle grafikkort?

Nyere (kraftigere) kort kræver selvstændig strøm fra PSU'en
Så det kommer også an på hvad din PSU kan levere af strøm på 12v
Det kommer også an på hvilken type AGP slot der sidder i bundkortet

Vi har med held udskiftet fra TI4200 til X800GT (AGP) på en 2½ år gammel
maskine
Kortet er nok lige i underkanten hvis vi snakker fx Crisis, Oblivion og lign

- Peter

Fra : theis.isgreen

Dato : 05-01-07 19:32

Hej Peter
Mit tidligere grafik kort radon 9800 var med strøm fra Psu'en, men jeg
ved ikke hvor meget min computer kan levere af volt.
Theis