køb af grafikkort??
Fra : Ib

Dato : 30-12-06 15:04

Jeg overvejer at købe en 19" eller 22" fladskærm, men jeg er bange for at
jeg også bliver nødt til at investere i et ny grafikkort, for at få fuld
glæde af skærmen. Men hvad skal jeg købe. Jeg bruger ikke min computer til
krævende spil, men udelukkende til lidt internetsurfen og måske vil jeg også
se en DVd film på den engang imellem. Hvad kan jeg nøjes med og hvor meget
skal jeg investere i et grafikkort, som passer til mit brug.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-12-06 16:17

Ib skrev:
> [...]
> se en DVd film på den engang imellem. Hvad kan jeg nøjes med og hvor meget
> skal jeg investere i et grafikkort, som passer til mit brug.

Hvilket har du nu? Hvad skal det spille sammen med? Du bliver nødt til
at komme med nogle flere detaljer.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Ib

Dato : 30-12-06 17:02

Hvor er det lige i Windows XP Pro jeg kan se det??

Ib

Fra : Ib

Dato : 30-12-06 18:42

Det er vist en SIS 730, ca 3 år gammel eller noget i den stil.

Fra : Lasse

Dato : 30-12-06 21:37

Hey..

Jeg køre med et 6600GT og har lige købt en 22" TFT 16:10 format..

Det er GULD !!

Men her lidt historie omkring mit skærmkøb:
For 14 dage siden købte jeg en Mirai 22" 16:10 efter megen overvejelse, da
det var den absolut billigste skærm i handlen.
Men den måtte "desværre" tilbage i butiken pgr. af pixelfejl. Og så havde de
ikke flere .... Æv æv æv... !
Ellers en meget fin skærm der kommer fra et firma i østen, som har bygget
tft skærme siden 1996 !

Det store chok kom da jeg så igen satte min "gamle" 19" CFT skærm til
igen... Hold da op en forskel !!! ( Det kunne jeg ikke leve med )

Så i dag ilede jeg afsted igen og fandt ved et tilfælde, endnu en 22" 16:10
skærm, men denne gang i FONA. Mrk: Packard Bell. til 2995 kr.
Okay en plovmand dyre men igen en flottere design, med glansbilled-agtig
skærm, frem for en mat Mirai skærm... ( Som så mange andre)
Den er bare FLOT og billedekvaliteten er bare iorden ..... Højtalerne i
Mirai skærmen duer IKKE til noget, men i den nye
spiller de tilfredsstillende med en lille subwoofer kørende under bordet. !

Husk hvid du skifter at dit grafikkort understøtter opløsningen til skærmen
og du har DVI stik på kortet.
Jeg køre 1680:1050 Og så er der lige et par flueben der skal sættes under
"Egenskaber for skærm "

Skærmen minder om B&O i design ! Chek den ud på Fona's hjemmeside.

Jeg bruger den til - Surf - Spil - Autocad - Regneark m.m. Den er bare
perfekt... !
Når man surfer, er det faktisk muligt at have 2 sider åbent samtidig.

Hilsen Lazy..

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 30-12-06 23:02

> [...]
> også se en DVd film på den engang imellem. Hvad kan jeg nøjes med og hvor
> meget skal jeg investere i et grafikkort, som passer til mit brug.

Det kommer an på hvilken opløsning du vil køre, men for 300 kr burde du være
med.
Alle grafikkort kan det du efterlyser, det er først i 3D af det koster
penge.