Mangler intro til GeForce grafikkort
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 22-12-06 21:28

GeForce...
- produkter kommer i serier fx serie 6, 7 og 8. Jo højere serienummer,
jo nyere er grafikkortet og jo større regnekraft (gætter jeg mig til...)

- men så er der betegnelserne GS, GT og GTX?!? hvorledes skal jeg som
køber forholde mig til disse forkortelser?!?

- jeg kan lide at spille grafikkrævende spil (FPS). Så jeg ville blive
glad for en kort introduktion til ovenstående. Jeg forventer ikke at få
anbefalet et bestemt grafikkort.

Venlig hilsen
Niels

Fra : Lars Remmen

Dato : 22-12-06 21:47

Niels Rasmussen skrev:
> [...]
>
> - jeg kan lide at spille grafikkrævende spil (FPS). Så jeg ville blive
> glad for en kort introduktion til ovenstående. Jeg forventer ikke at få

Du skal forholde dig til at

GS < GT < GTS < GTX

Så et GeForce XXXX GS er som hovedregel det langsommeste, derefter GT,
GTS og GTX.

Der er i det ovenstående ikke taget højde for kort som er overclocket
fra producentens side.

Lars

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 22-12-06 22:02