Problem med hardware og lyd
Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 14-12-06 20:51

Jeg er løbet ind i et underligt problem med min stationære pc,

WinXP Home, SP2
AMD Athlon 64 Processor
3000+ (~2.00 GHz) 1,00 GB Ram

som er blevet stadig mere markant inden for de seneste dage:

Når jeg fx afspiller noget musik som jeg har på PC'en, lytter til en
cd i cd/dvd-drevet eller får lyd fra TV-kort lyder det som en
mellemting mellem en løs forbindelse og en ridset cd der hopper frem
og tilbage.

Samtidig, når jeg ser noget på via tv-kort eller en videofil fra pc'en
bliver blillederne stadig mere hoppende/hakkende.

Det samme er i perioder tilfældet med min mus hvis jeg hører den rundt
på skærmbilledet, da kan det ske at markøreren pludselig standser i
bevægelsen i brøkdele af et sekund for så at forsætte.

Når jeg går ind på Windows jobliste og iagttager CPU-fobruget, svinger
det utrolig meget inden for cyklus af ca. 5-6 sek. svinger den fra ca.
5% i bunden til en til to gang mellem 70-80% og så er der ellers en
hel del mellem 20-40/50%.

Jeg har været en tur igennem alle driverne i enhedshåndteringen, og
ved alle er det anført at de virker korrekt. Der har heller ikke været
tilfælde, hvor det har været nødvendigt at opdatere.

Jeg har kørt diskchek - uden nogen form for virkning, det samme med
hensyn til diskfragtmentering.

Jeg har ikke nogen programmer der sluger ressourcer som sådan. Jeg har
tidligere haft konflikt mellem Java og Spy Sweeper, men det varede kun
ca. 1-1½ min, men det blev løst længe før mit nuværende problem.

Mht. til diskplads har jeg 45GB ledig på den ene disk og 33GB på den
anden.

Det skal bemærkes at jeg i perioder også oplever at processeren falder
fra 2 GHZ til en af følgende: 1,8 GHz, 0,88 GHz, 0,72 GHz eller 0,33
GHz. Jeg har ikke observeret andre hastigheder.

Nogen ide til, hvad der kan være galt?

Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Bruno

Dato : 14-12-06 23:16

Søren Bo R. Henriksen wrote:
> [...]
> det utrolig meget inden for cyklus af ca. 5-6 sek. svinger den fra ca.
> 5% i bunden til en til to gang mellem 70-80% og så er der ellers en

Du har sikkert fået noget virus/spyware.

Mvh
Bruno

PS. Det er altså noget rod og poste tilflere grupper på den måde. FUT
til virus gruppen.

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 15-12-06 17:38

On Thu, 14 Dec 2006 23:15:39 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Du har sikkert fået noget virus/spyware.

PC'en er ren for begge dele.

>PS. Det er altså noget rod og poste tilflere grupper på den måde.

Tanketorsk fra min side, hvilket jeg beklager.

---
mvh
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : kennedster@gmail.com

Dato : 28-12-06 10:38

Søren Bo R. Henriksen skrev:
> [...]
> fra 2 GHZ til en af følgende: 1,8 GHz, 0,88 GHz, 0,72 GHz eller 0,33
> GHz. Jeg har ikke observeret andre hastigheder.

Hej Søren.

Har du satdig dette problem. Hvis det er løst, hvordan gjorde du så.
Jeg har akkurat samme symptomer, har prøvet alt, men intet hjælper.
hvis du kan hjælpe vil jeg sætte stor pris på det.

Mvh Kenneth

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 28-12-06 12:59

On 28 Dec 2006 01:38:03 -0800
(<1167298683.004988.259160@48g2000cwx.googlegroups.com>),
kennedster@gmail.com wrote:

> [...]
>Jeg har akkurat samme symptomer, har prøvet alt, men intet hjælper.
>hvis du kan hjælpe vil jeg sætte stor pris på det.

Hej Kenneth

Det lykkedes at få løst problemet. Det viste sig at mit problem primær
lå to steder:

A) Det indbyggede lydkort: C-Media AC97
B) Et program under "Sony Ericsson PC Suite": epmworker.exe

Med hensyn til lydkortet så har jeg valgt helt at deaktive det og i
stedet installeret et ældre Creative PCI128, så lydsiden fungere nu,
omend jeg har et par mindre irriterende problemer efterfølgende, men
dem lever jeg med.

Ved at deaktivere on-board-lydkortet har jeg også opnået en anden
meget stor fordel, nemlig at mit program SonicStage som jeg bruger i
forbindelse med Sony NetMD og HiMD ikke længere får min PC til at gå
ned i tide og utide.

Problemet med epmworker.exe er løst ved at det ikke længere starter
som en del af den almindelige opstart af Windows. Det aktiveres
alligevel automatisk når min mobil tilsluttes PC'en, og det har
efterfølgende ikke indflydelse når mobilen er frakoblet.

Du kan se hvordan jeg fik mig arbejdet igennem det med god hjælp:

http://www.eksperten.dk/spm/751312

Håber det kan give dig nogle ideer til at få løst dit problem.

Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : kennedster@gmail.com

Dato : 28-12-06 15:20

Søren Bo R. Henriksen skrev:
> [...]
>
> http://www.eksperten.dk/spm/751312
>
> Håber det kan give dig nogle ideer til at få løst dit problem.

Mange tak skal du have for svar.
Ja jeg tænkte jo nok at det var mit on-board lydkort der drillede. Har
nemlig haft mange problemer med det før, men det løste sig til det
bedre med en anden driver. Nu er problemet kommet igen, sjovt nok efter
jeg har rodet med noget billede og lyd mixet sammen. Så jeg håber det
er det. Jeg vil i hvert fald forsøge mig frem. Godt man har et sound
blaster 128 liggende. det blir desværre nok først efter nytår jeg
har tid til det. Jeg gir en melding om problemet løser sig.
Godt nytår til alle.

Mvh Kenneth