TNT2 - 32 mb Ram nok til TFT?
Fra : Jacob

Dato : 13-12-06 21:11

Konen og jeg har taget lidt forskud på julegaverne, og købt os to LG L1952TQ
skærme.
Den ene skal bruges på en ny pc, som ikke er samlet endnu, men som har et
nyere Radeon-baseret 128 mb PCI-E grafikkort med DVI-port.
Men den anden skal bruges på en ældre pc, hvori der sidder et gammelt TNT2
AGP 32 mb kort i. Vi har sat den ene skærm til den gamle pc (via VGA-port),
men er mildest talt ikke imponeret!
Svært at beskrive hvad der er galt, men billedet er ikke pænt, og kan slet
ikke følge med, når der er hurtige bevægelser på skærmen.

Så mit spørgsmål er simpelthen: kan det gamle TNT2-kort bare ikke trække den
nye skærm? For vi tror sgu ikke på, at skærmen bare ikke er bedre!

Mvh Jacob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-12-06 22:33

> Så mit spørgsmål er simpelthen: kan det gamle TNT2-kort bare ikke
> trække den nye skærm? For vi tror sgu ikke på, at skærmen bare ikke
> er bedre!

Til desktop brug burde det kort stadigvæk være fint!
Ved en smule krævende 3d så knækker filmen sikker hurtigt. 32MB ram er nok
til almindelige framebuffers. 1024x1280 kræver ca 5MB (* antal buffere). Så
længe det er almindelig desktop brug, burde den være fin.

Spørgsmålet er om du ikke bare har glemt at installere en driver istedet for
windows egen skrabede udgave ?
( til 2000 og xp)
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

Kan også være at opløsning / refreshrate er sat forkert?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Jacob

Dato : 14-12-06 16:25

Hej Sune og Mads,
har svaret jer begge mellem linierne.

Mads wrote:
> Hurtige bevægelser? Hvordan? Snakker vi 3D spil, DVD film,
> eller noget helt andet?

Nej, det er ved ganske alm. brug, som f.eks. at gå på nettet og scrolle på
en side med billeder, jeg mener med "hurtige bevægelser". Vi har slet ikke
kørt noget 3D på den.

Sune Storgaard wrote:
> Spørgsmålet er om du ikke bare har glemt at installere en driver
> istedet for windows egen skrabede udgave ?

Nope, har altid brugt drivere fra Nvidia.

Sune Storgaard wrote:
> Kan også være at opløsning / refreshrate er sat forkert?

Den er sat til 1024 x 768 @ 75 Hz - sætter man opløsningen højere går det
helt galt!

Det er en PIII @ 1 Ghz, 512 mb RAM

> Min gamle reserve PC som har en 1200 MHz CPU, 256 MB RAM
> og netop et 32 MB TNT2 grafikkort kan fint trække fladskærmen
> fra min anden PC som jeg normalt bruger.

Hmmmm... underligt!?

> Og så er der jo kablet. VGA er ikke så godt som DVI til en TFT
> skærm, men OK, helt så dårligt som du får det til at lyde burde
> det da ikke blive.

Nej vel?? Nu har jeg imellemtiden fået samlet min egen og sat den samme
skærm til min, og der ser det betydeligt bedre ud ved DVI med 1280 x 1024 @
60 Hz.

Mvh Jacob

Fra : Mads

Dato : 14-12-06 00:35

On Wed, 13 Dec 2006 21:10:33 +0100, "Jacob" <sp@mmeallyouwant.ok>
wrote:

> [...]

Og så er der jo kablet. VGA er ikke så godt som DVI til en TFT
skærm, men OK, helt så dårligt som du får det til at lyde burde

mvh Mads