Performa 5200 og kabelmodem
Fra : Leif Andersen

Dato : 27-06-01 20:12

Hej

Min svigermor er lige hoppet på kabelmoded-vognen med min gamle Performa
5200 med Nubus-netkort. Problemet er, at intet sker! Jeg har selv en PM7600
med indbygget netkort og nøjagtig samme Motorola SurfBoard, og alt fungerer
fint her. Nu kunne man jo tro at netkortet i svigermors 5200'er ikke virker,
men jeg har tidligere haft de 2 maskiner koblet sammen vha. et krydset
ethernet-kabel, og der virkede alt fint.

Nogle gode løsningsforslag til min svigermor (og især mig)?

Med venlig hilsen Leif

Fra : René Sindberg

Dato : 28-06-01 06:22

Hejsa.

Lille spørgsmål har du chekket at ip adresser & gateway er korrekt opsat i
kontrolpanelet tcp/ip?

Hvis feks routeradressen ikke er udfyldt er der ikke hul igennem (også
kaldet gateway hos ISP)

mvh
René

Fra : Leif Andersen

Dato : 28-06-01 17:49

On 28-06-01 7:21, in article 9heeom$mq3$1@news.inet.tele.dk, "René Sindberg"
<sindberg@elli-tape.dk> wrote:

> [...]
> kontrolpanelet tcp/ip?
>
> Hvis feks routeradressen ikke er udfyldt er der ikke hul igennem (også

Ja, alt ser ud til at være rigtigt indtastet. (Desværre).

Med venlig hilsen Leif

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-06-01 01:12

In article <B7612CAC.513B%cal@post7.tele.dk>,
Leif Andersen <cal@post7.tele.dk> wrote:

> Ja, alt ser ud til at være rigtigt indtastet. (Desværre).

Smid TCP/IP-indstillingerne ud og prøv igen.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk