Links til overdækkede terrasser
Fra : Thomas

Dato : 11-01-07 22:21

Hej NG

Jeg ved ikke om det er 70'er agtigt eller om folk bygger det mere. Men jeg
skal ihvertilfælde have lavet mig en overdækket terrasse til mit nyindkøbte
palæ (lille rækkehus)

Jeg har selv haft en lille plan i hovedet , som gik på om man bare skulle
købe en billig carport og så lige modificere den. Men måske nogen derude
har links til enten tegninger på nettet eller til virksomheder der gør i det

På forhånd tak

Mvh

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-07 23:18

> Jeg ved ikke om det er 70'er agtigt eller om folk bygger det mere. Men
> jeg skal ihvertilfælde have lavet mig en overdækket terrasse til mit
> nyindkøbte palæ (lille rækkehus)

Det er næsten heller ikke til at undvære.

> [...]
> købe en billig carport og så lige modificere den. Men måske nogen derude
> har links til enten tegninger på nettet eller til virksomheder der gør i

Der skal et par stolper og en håndfuld lægter til. Det kræver ikke meget
tegning.

Mvh Maria

Fra : Thomas

Dato : 11-01-07 23:44

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Der skal et par stolper og en håndfuld lægter til. Det kræver ikke meget
> tegning.
>
> Mvh Maria

Hej

Tak for svaret. Jeg mener også selv at det er der henad jeg skal..... men
hvad med tagrender og afløb , er der regler for hvornår der skal være det ?
og hvordan (ikke mindst) laver man koblingen imellem huset og den
overdækkede ? "Klasker" man den bare på og påføre noget asfalt eller
anden forsegler bagefter eller ........ der skulle nødig komme en
fugtfælde imellem

Mvh

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-07 09:10

> [...]
> overdækkede ? "Klasker" man den bare på og påføre noget asfalt eller
> anden forsegler bagefter eller ........ der skulle nødig komme en

Vores er hæftet på huset, men ikke tætnet. Det er jo ikke en udestue, og den
skal ikke være snetæt, men bare en overdækning til de knap så varme
sommeraftener.
Vi havde ikke tagrende på, men jeg blev træt af stænkene, så nu er der -
koblet på en regntønde, så vandet kan bruges i haven.

Mvh Maria

Fra : Carsten

Dato : 12-01-07 09:52

Måske dette kan tjene som inspiration. Du skal blot ikke "lukke" din
bygning - i hvert fald ikke alle fire sider. Jeg har lavet faskine til
regnvandet men opsamling er nok en bedre ide !

Jeg går ud fra at det er "byg selv" ?!

http://skur.hahn-net.dk

Carsten