Toilet løber?!
Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-01-07 21:32

Halløj,

Hvad hulen gør jeg... Toilettet løber... Det er sådan et gammelt
væghængt Ifö:

http://www.landligt.dk/toa/toa1.jpg

Jeg har skiftet ventilen i bunden:

http://www.landligt.dk/toa/toa2.jpg

Og nu kan jeg godt få det til at lukke tæt hvis jeg trykker ned på den
efter man har trukket - men hvis man bare trækker ud løber den
tilstrækkelig meget til at vandet ikke når at presse flyderen ned.

Jeg tror at problemet er, at ventilen der lukker vand ind i cisternen
er stoppet - det går meget langsomt - tager 20 minutters tid at fylde
kummen.

Der er dimsen her

http://www.landligt.dk/toa/toa3.jpg

oppe til højre i det første billede. Hvis man skruer på skruen
strammer man flyderen op og vandet stoppet helt. Hvordan i alverden
får man den af så man kan rense den for jern og kalk?

Ellers nogen gode forslag?

hilsen Lars

Fra : mcloud

Dato : 10-01-07 21:43

Hej

Du checker om svømmeren er fuld af vand og hvis den er køber du en ny i
Silvan.
Derefter checker du gummipakningen i bunden af træksystemet og ser om den er
hel eller fyldt med kalk ellers køb en ny i Silvan og endelig kunne du
checke om indløbsventilen til højre i cisternen fylder vand på selv om
svømmeren skulle have lukket for vandet,den kan justeres med den store kærv
i toppen af ventilen..

mvh mcloud blikkenslager

Fra : Max

Dato : 10-01-07 21:45

Hej Lars

> oppe til højre i det første billede. Hvis man skruer på skruen
> strammer man flyderen op og vandet stoppet helt. Hvordan i alverden
> får man den af så man kan rense den for jern og kalk?

Jeg har et magen til, man fjerner splitten der holder akslen
til flyderen, derefter akslen, så kan flyderen fjernes og
ventilen trækkes op af røret.

HUSK at lukke for vandet ført.

--
Mvh Max