Rengøring af sod over pejs
Fra : ThomasT

Dato : 10-01-07 13:45

Jeg er i gang med at renovere mit tidligere udlejet hus, som jeg selv
skal bo i fra maj. Dem der har boet der har været ligeglade med stort
set ALT, så det er en 90%-renovereing, selvom jeg regnede med 20-25%,
men sådan er det!!

Et af de mindre projekter er at rengøre pejsen, inden der kommer en
indsats i. Jeg ved ikke hvad de har fyret med, men 30 cm op over pejsen
er murstenene kulsorte. Det er "løst"-siddende sod, som tildels kan
vaskes børstes af, men en del sidder stadig fast. Det er meningen af
murstenene skal vandskures efterfølgende.
Findes der er godt middel til denne slags rengøring? Jeg kan satte en
balje ind i pejsen, så det er muligt at lave lidt vand-sjakseri, hvis
det er nødvendigt.

Med venlig hilsen
ThomasT