Pris på kattegrus?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-01-07 13:34

Jeg har lige bestilt et års forbrug af kattegrus - og så kom jeg til at
tænke på, hvad I andre bruger på kattegrus på årsbasis?
Jeg kan fortælle, at jeg betaler 1064 kr inkl. transport til døren for
kattegrus til en kat i et år.

Venlig hilsen Dikte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-01-07 14:07

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke på, hvad I andre bruger på kattegrus på årsbasis?
> Jeg kan fortælle, at jeg betaler 1064 kr inkl. transport til døren for

hej Dikte
nu har jeg altså hele 4 "svedsker", der er indekatte og som bruger 2 store
overdækkede bakker.

Jeg har lige fået 16 poser á 15 kg Extreme Classic hjem fra Zooplus.de, og
det koster mig ca. 1.800 kr. Jeg fik det fragtfrit, fordi jeg bestilte så
mange poser.

Jeg tror, at jeg vil komme til at bruge ca. 2 poser om måneden - det gjorde
jeg, da jeg indtil fornyligt brugte Olivers kattesand (3 poser á 10 kg), det
bliver 24 poser pr. år til 4 katte, eller 675 kr. om året pr. kat.
Jeg skiftede fra Olivers til det nye, fordi jeg syntes, at bakkerne hurtigt
kom til at lugte, selv om jeg er meget hurtig til at fjerne afføringen og
klumperne.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 15:24

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> bliver 24 poser pr. år til 4 katte, eller 675 kr. om året pr. kat.

Gud hvor er det egentlig dyrt, når man regner på det.
Vi bruger også EC og har 5 katte + 3 kattebakker. Har så også lige en lille
bakke i loftrummet, da kattene nogengange smutter derind. Her om vinteren
bruger jeg ca. 2-3 poser a 16 kg. pr. mdr til 159 kr. pr. pose. Om sommeren
kan en pose godt række i et par mdr. eller mere, da kattene mest besørger
udenfor.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-01-07 15:39

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinteren bruger jeg ca. 2-3 poser a 16 kg. pr. mdr til 159 kr. pr. pose.
> Om sommeren kan en pose godt række i et par mdr. eller mere, da kattene

hej Buffy
jeg mener nu, at der kun er 15 kg i poserne

Jeg havde regnet ud, at hver pose koster mig 112,50 kr., når jeg køber stort
ind direkte fra www.zooplus.com - og så fandt jeg idag ud af, at eurokursen
åbenbart er faldet lidt, for der er kun trukket kr. 1.787,23 på min konto
for de 16 poser, hvilket svarer til 111,70 kr. for en pose. Det er da en
meget pæn besparelse, hvis du giver 159 kr. pr. pose.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 16:24

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> jeg mener nu, at der kun er 15 kg i poserne

Ja, det er da vist også. Må have byttet lidt rundt i kg. og liter måske...

> for de 16 poser, hvilket svarer til 111,70 kr. for en pose. Det er da en
> meget pæn besparelse, hvis du giver 159 kr. pr. pose.

Ja, der er da noget at spare, kan jeg da godt se. Jeg handler som regel kun
2 poser af gangen i Land og Fritid. Det er jo lidt mere, man skal af med,
hvis man handler stort.
Kommer gruset helt frem, når du køber stort ind ? Altså hele poser og ikke
kattegrus ud over det hele.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-01-07 17:01

> [...]
>hvis man handler stort.
> Kommer gruset helt frem, når du køber stort ind ? Altså hele poser og ikke

Hej igen Buffy
den første gang jeg købte EC hos Zooplus, købte jeg kun 4 poser, fordi jeg
ville prøve det. Det bliver pakket i papkasser med 2 poser grus i hver. Det
blev dengang sendt med posten, og den ene pakke var gået i stykker, og noget
grus var spildt. Dengang regnede jeg ud, at prisen var 114,50 kr. pr. pose
incl fragten, der er på 50 kr. uanset hvor lidt eller hvormeget, man køber.

I anden omgang, forleden, hvor jeg købte de 16 poser, (der som sagt blev
leveret fragtfrit), blev det leveret til døren af en fragtmand, flere af
papkasserne var gået op, og enkelte var i stykker, men var omhyggeligt
repareret med gaffatape, og der var ikke hul i en eneste af de 16 poser.
Jeg ved jo ikke, om jeg er lige så heldig næste gang, jeg køber EC fra
Tyskland, for jeg har tidligere her på listen hørt om andre, der modtog
hullede pakker derfra.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 21:15

> [...]
> Jeg ved jo ikke, om jeg er lige så heldig næste gang, jeg køber EC fra
> Tyskland, for jeg har tidligere her på listen hørt om andre, der modtog

Jeg har også tidligere handlet EC hos zooplus, men efter gentagne gange at
skulle stå med halve leveringer, da resten var strøet ud et eller andet
sted, papkasserne var mildest talt smadrede og ligeledes sækkene, der var
tapede sammen på kunstneriske måder )-;
jeg har da fået erstatningssække fra zooplus, efter at have klaget min nød
på gebrokkent tysk (-; men da også disse kom frem i halve sække opgav jeg
det.
jeg køber normalt Olivers, og ellers EC når det er på tilbud.

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 10-01-07 19:15

> "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> hej Buffy
> jeg mener nu, at der kun er 15 kg i poserne

Der er 15 kg i dem fra tyskland og 16 kg i dem fra DK. Spørg mig ikke
hvorfor. Meget mystisk

Mvh Kari

Fra : Mette Lambert

Dato : 10-01-07 21:30

> Kari Eiffert skrev:

> Der er 15 kg i dem fra tyskland og 16 kg i dem fra DK. Spørg mig ikke
> hvorfor. Meget mystisk
>
> Mvh Kari

Tja - der er også kun 19 cigaretter i en "20 stykspakke" i Tyskland, så
det kan være et helt generelt fænomen ;)

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 10-01-07 19:14

> [...]
> tænke på, hvad I andre bruger på kattegrus på årsbasis?
> Jeg kan fortælle, at jeg betaler 1064 kr inkl. transport til døren for

Vi bruger 1208 kr på et år på kattegrus, men så henter jeg set selv i
foderland her i Aalborg og slæber det selv hjem.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-01-07 21:41

<klip hvad I andre bruger på kattegrus på årsbasis?

Jeg - eller rettere Miver og Frede/Mulle er overgået til træpiller fra DLG,
leveret i store poser á 15 kg til kr. 36,25

Jeg forventer at bruge en pose om måneden max. (det er en _stor_ pose skal
jeg hilse og sige) og det bliver så 435,-kr om året.

Det er lidt billigere end den Grønne Catty fra Kvickly, som desværre er
udgået, men so jeg lidt bedre kunne li' - kattene er ret ligeglade :o

Men dén dér Svedske-kat, er vist også lidt af et luksus-dyr *ggggg*
Det er ikke unde vægtige grunde hun kaldes "Dronningen af Frederiksberg" -
hun styrer med hård pote!

Hilsen Heidi, Svedskens gamle eks-moar
http://choco.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 22:14

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> Jeg - eller rettere Miver og Frede/Mulle er overgået til træpiller
> fra DLG, leveret i store poser á 15 kg til kr. 36,25

Jeg er også for et par måneder siden gået over til træpiller, d.v.s.
jeg blander pillerne med "Petshop" grus til ca. 10-12 kr. for 8 kg.
købt hos "Spar" i Havnsø. Jeg renser bakken for de store "ting" hver
dag og skifter én gang om ugen, og da dufter kattebakken ligesom et
snedkerværksted (høvlspåner), pillerne bliver til en art savsmuld når
de bliver fugtige, og de suger enormt meget skulle jeg hilse og sige

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 12-01-07 20:34

> [...]
> snedkerværksted (høvlspåner), pillerne bliver til en art savsmuld når
> de bliver fugtige, og de suger enormt meget skulle jeg hilse og sige

Nu har jeg tjekket lidt på det med træpiller. Hvis man ikke lige har bil
og mulighed for storkøb, så har både Føtex og ISO træpiller til ca 30 kr
for en 'almindelig kattegrus-sæk' - dvs rimelig tung at bakse op i bus
osv, hvis man har andre indkøb. Men de har det!
Det har Brugsen ikke mere - øv for dem, og deres andet kattegrus er
noget hakkelse - synes jeg.
Gia har fra 'gamle dage', dvs før min tid været vant til Sille
klumpende kattegrus fra Fakta, og det er OK, især til prisen (25kr for
en 'almindelig kattegrus-sæk').
Så putter jeg en blanding af et par håndfulde træpiller og ca 1/2 pose
af nogle 'krystaller', som Føtex også har billigt ('Best Friend Fresh &
Easy, hedder det Herren hjælpe os - til ca 35 kr, så hudt jeg visker), i
bunden af bakken og fylder op øverst med Gias vante Fakta-grus.
Ingen postordre, ingen stor-handel - men både Gia og jeg synes, at det
er det nemmeste og bedste.
Hvor meget pr md? 1/2 pose af det ene og det andet og et par håndfulde
af det tredie pr bakkeskift - 50kr/md?
Ja ja, jeg er ikke matematiker, og jeg er heller ikke rig - måske hænger
det sammen Men jeg elsker min kat, og hun skal have det godt, og som
hun kan lide det. Det lader sig heldigvis kombinere til noget, der kan
lade sig gøre.
Voila - no stinke bakke, nemme klumper at rense op (og ditto
'kanonkugler'), og nul bakkeproblemer.
Nu mjaver hun ad mig - ganske som dronning Sophie Amalie har hun sin
egen forlystelsesråd - mig.... Så er det ud og vifte med
kattelegetøjet
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 08:04

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> at tænke på, hvad I andre bruger på kattegrus på årsbasis?
> Jeg kan fortælle, at jeg betaler 1064 kr inkl. transport til døren for

Jeg bruger EuroKats i Busters indendørsbakke. Det koster 89 kr for 20 kg,
hos "alt til dyr" i Malling syd for Århus.
Det suger enormt godt, og danner stabile klumper, som er lette at fjerne
uden at de går i stykker/smuldrer.

Hvor meget det bliver på årsplan vil jeg ikke sige, for det er meget lidt.
Buster er jo udekat, så besørger for det meste udendørs, hvor han i haven
bl.a. har et udendørstoilet i form af en dejlig grusbunke, som jeg jo så
ohså renser, bare ikke så tit..

Louise

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-01-07 01:59

Hej
Snip om kattegrus:

Maxi Zoo har også en fin type til ca. den pris for 20 kg.

Det er lettere parfumeret og virker ret godt.

Jeg kan ikke huske hvad det præcis hedder.

Mvh. brian

P.s. Hvor er det dejligt, at der er så god gang i denne gruppe!