Hjælp igen :-(
Fra : Louise Kompolitis

Dato : 10-01-07 11:05

Hej igen

Ja så spørger jeg igen, men ham vores lille Loppe er altså en mærkelig
starut til tider. Han er ca 5 mdr, det vides ikke præcist da det jo var
ham der fandt os.

Han er hammer go til at gå på bakke, men en gang imellem så skider han
med fuldt overlæg et andet sted. Det har både været på min trøje,
hundens seng, hans egen kattehule og gulvet. Jeg gør mit bedste for at
holde kattebakken ren, renser flere gange om dagen, jeg bruger bentonit
der klumper....
Jeg har prøvet at læse i bøger og der står at det tit hænger sammen med
forandringer, det syns jeg dog ikke jeg kan sætte i sammenhæng,for der
er ik rigtig nogen sammenhæng mellem hvor tit det sker. Nogen gange gør
han det en gang hver anden uge og andre gange to dage i træk eller flere
gange på en nat

Jeg ser ham tit stå og lave de der skrabebevægelser som han gør i
sandet, på gulvet. Han står bare og skraber, ofte ved sin madskål og så
går han videre.... Er der nogen der har et bud på hvorfor han gør det?
På forhånd tak....

Med venlig hilsen
Louise Kompolitis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 12:57

Louise Kompolitis wrote:

> [...]
> sandet, på gulvet. Han står bare og skraber, ofte ved sin madskål
> og så går han videre.... Er der nogen der har et bud på hvorfor han

Jeg har den erfaring, at hvis min lille Mini skraber ved siden af
madskålen skyldes det, at jeg har været så formastelig at putte noget
i skålen der ikke lige passer damen. Hun lever hovedsageligt at
Olivers tørfoder som er rigtig godt, det er kun når jeg vil prøve at
eksperimentere for afvekslingens skyld, at det en gang imellem går
galt fordi jeg åbenbart har valgt at give hende et "forkert" lækkeri.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Louise Kompolitis

Dato : 10-01-07 13:52

> [...]
> eksperimentere for afvekslingens skyld, at det en gang imellem går
> galt fordi jeg åbenbart har valgt at give hende et

Okay, det er interessant synes jeg, for har jo eksperimenteret lidt med
mad her på det sidste pga hans dårlige tarme. Nu har jeg så også bestilt
olivers, forhåbentlig skrabes der ikke af det... Tak for svar

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 16:40

Louise Kompolitis wrote:
> [...]
> sandet, på gulvet. Han står bare og skraber, ofte ved sin madskål og
> så går han videre.... Er der nogen der har et bud på hvorfor han gør

Hej Louise

Det kan også være at han vil "grave maden ned" og gemme resten for at være
sikker på at det ikke forsvinder...
Det er en naturlig katteadfærd i naturen, hvor al mad skal fanges og gemmes
for andre katte...

Bare mine tanker

Mange hilsener fra Louise
- og Buster, som lige nu gnasker vådfoder i sig, som havde jeg sultet ham i
flere dage..... Altså hvor synes han at det er uretfærdigt at han ikke må få
det hver dag... Og derfor skal "nøjes" med tørfoder, og de Vitakraft-stænger
som er omtalt i en tråd inden for de sidste par dage

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 17:04

Louise wrote:

> Det kan også være at han vil "grave maden ned" og gemme resten for
> at være sikker på at det ikke forsvinder...
> Det er en naturlig katteadfærd i naturen, hvor al mad skal fanges
> og gemmes for andre katte...

Jeg tror også, at det en gang imellem kan være hensigten med
skraberiet. Jeg har dog kun oplevet det når primadonnaen ikke er
tilfreds med madskålens indhold.

> [...]
> uretfærdigt at han ikke må få det hver dag... Og derfor skal
> "nøjes" med tørfoder, og de Vitakraft-stænger som er omtalt i en

"Stakkels" Buster sulter hans mor ham

Jeg giver normalt ikke vådfoder, men kan da godt strække mig til at
give Mini en lille smule "Sheba" i weekenden. Det ryger ned på
rekordtid, det kan jeg sådan set godt forstå når man ser på prisen, så
der helt sikkert noget om, at kvalitet koster penge. Hun har lige
guflet ½ råt svinehjerte, det er også et sikkert hit her i huset.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 17:40

Tove Krieger wrote:

> [...]
> der helt sikkert noget om, at kvalitet koster penge. Hun har lige
> guflet ½ råt svinehjerte, det er også et sikkert hit her i huset.

Hej Tove

JEg kan forsikre dig om at Buster bestemt ikke lider nogen nød.. Ifølghe
dyrlægen skal han i hverttilfde på skrump, vægten ligger på lige godt 5
kilo...Du kan se ham på hjemmesiden..
Jeg har på fornemmelsen at han sommetider bliver "inviteret" på lidt mad hos
naboen, som har mad til at stå ude i en åben udestue til deres to katte...
Og Jeg tror altså også Buster selv fanger lidt mad indimellem uden at
fortælle det til mig...

Er begyndt at give Buster et smule råt mad, fx lidt rødspætte når jeg selv
skal have det, eller fiskefars..

Mange hilsener fra Louise og Buster, som er meget sur over regnvejret ude,
og giver mig skylden...

Fra : Siri

Dato : 10-01-07 17:58

> [...]
> skal have det, eller fiskefars..
>
> Mange hilsener fra Louise og Buster, som er meget sur over regnvejret ude,

Hir, hir Det er den side af gruppen her, jeg elsker
Ak ja, Gia lader sig ikke forkæle med noget af alt det katteguf - hun
gider ikke engang tiger-rejer, hun vil bare lege... På trods af det har
hun faktisk lagt sig lidt ud i sin tid hos mig - piiinligt
Mange lege-pote-dask til Buster, der jo har sin helt egen vejrgudinde
Og til lækkersultne Mini Dejligt med katte-billed-albums!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 20:29

Louise wrote:

> Hej Tove
>
> JEg kan forsikre dig om at Buster bestemt ikke lider nogen nød..
> Ifølghe dyrlægen skal han i hverttilfde på skrump, vægten ligger på
> lige godt 5 kilo...Du kan se ham på hjemmesiden..

Han er bare sååå dejlig og lige tilpas (set med mine øjne i hvert
fald)

> [...]
> til deres to katte... Og Jeg tror altså også Buster selv fanger
> lidt mad indimellem uden at fortælle det til mig...

Prøv at gøre naboen opmærksom på, at rotter altså også kan finde vej
ind i deres udestue, især hvis den er åben. Vi har allerede appelleret
til grundejerne her i vores udstykning, at de holder al kattemad inden
døre p.g.a. rotterne.

> Er begyndt at give Buster et smule råt mad, fx lidt rødspætte når
> jeg selv skal have det, eller fiskefars..

Det er en mægtig god idé. Prøv også (for sjovs skyld) med rå hjerter,
så skal du bare se løjer, han vil sikkert blive lige så vild med dem
som Mini er.

> Mange hilsener fra Louise og Buster, som er meget sur over
> regnvejret ude, og giver mig skylden...

Ja, selvfølgelig. Hvis skyld skulle det ellers være. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 08:08

> Ja, selvfølgelig. Hvis skyld skulle det ellers være. LOL

Ja, Buster har virkelig forstået betydningen af at have en slave/undersåt...

Men hvad, men er vel en raceren rundstrikket huskat med respet for sig
selv...

Louise og Buster