Force fins VS Jetfin
Fra : Felix

Dato : 10-01-07 10:16

Er der nogen der har erfaringer med excellerating force fin ...
fordele/ulemper

er det muligt med frogkick ?
og kan man svømme baglæns som man kan med jetfin ?

Felix

Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-01-07 10:56

"Felix" <f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen der har erfaringer med excellerating force fin ...
fordele/ulemper

er det muligt med frogkick ?
og kan man svømme baglæns som man kan med jetfin ?

Hej Felix

Force finner generelt er helt utroligt gode... til at støve op med. Jeg har
endnu ikke set en forcefin dykker der har kunnet bevæge sig støvfrit rundt
på et vrag (med mindre de trækker sig frem med fingrene)

mvh
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 10-01-07 12:51

Ser interessante ud men de er da ret dyre ?
Virker på mig som om at de er optimeret til flutter kicks.
Hvad er din erfaring med "Pro Force Fins" ?
/Sune

Fra : Happy Diver

Dato : 11-01-07 09:33

> [...]
>fordele/ulemper
>
>er det muligt med frogkick ?
>og kan man svømme baglæns som man kan med jetfin ?

Dykkercentret på Frb. havde en gang så man kunne låne deres
Force Fins hvis man villle prøve hvordan de var. Det kunne du se
om de ikke stadig har.

/HD

Fra : Felix

Dato : 13-01-07 09:24

Sune Jorgensen skrev:
> Ser interessante ud men de er da ret dyre ?
> Virker på mig som om at de er optimeret til flutter kicks.
> Hvad er din erfaring med "Pro Force Fins" ?
> /Sune

Ingen det er derfor jeg spørger, jeg vil gerne have et par gule
gummifinner )

/Felix

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 14-01-07 06:55

Sune Jorgensen skrev:
> [...]
> Hvad er din erfaring med "Pro Force Fins" ?
> /Sune

Ingen det er derfor jeg spørger, jeg vil gerne have et par gule

Her er svaret på dine bønner
Det er gule gummi finner og kan bruges til frogkick:
http://www.seaprodivers.se/product_info.php?cPath=25&products_id=119

P.S: Har selv handlet med SeaProDivers

Venlig hilsen

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 01:28

Felix wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med excellerating force fin ...
> fordele/ulemper

jeg har ikke provet excellerating Force Fins, men jeg har prøvet Pro Force
Fin,
http://www.forcefin.com/FF_PAGES/FF_Products/proforce_product.htm
så det bliver ud fra dem mit svar bliver (dog er jeg ret over bevist om at
mit svar ville være det samme hvis jeg havde prover et par excellerating
force fin )

> er det muligt med frogkick ?

da de er lavet så de de har støre modstand den ene vej, altså fremdrift, og
det er den modsatte vej som du bruger dinne finder i frogkick, så kan de da
godt bruges til frokkick MEN er UTROLIG lidt efektive, så i Praksis NEJ

> og kan man svømme baglæns som man kan med jetfin ?

NEJ da bladet ikke er lige på finnen der det præktisk umuligt at føre finder
tilbage og klar til et baglænds finne tag uden at skubbe vand begud, og hvis
man skubber vand bagud bevæger man sig frem af, så, det vil være MEGET MGET
svære at svømme baglænds med Force fin end med andre alm. finner (og nu har
folk jo som regel svært nok ved at lære at svømme bæglends)
hvis man endlig er så skrap at det kan lykkes, går der MEGET langsommer end
med alm. finner

det eneste gode jeg kan sige om Force Fin er flg.

* de er lette at tage på pga den store åbne fod lomme
* de er lette at sidde med på i båden da bladet er så kort at selv i meget
små gummibåde kan man nemt sidde
* man får aldrig krampe (bladet er så lille at man ikke rikgtig kommer nogle
steder)
* hvis man kan lide opmærksomhed, så får man det, da alle lige skal hen og
se og høre hvordan de er.

så hvis du primar lave dyk hvor i har båd med, hvor du hopper af flyder med
strømmen og bliver samlet op, hvor du primær har finner på for at holde
balancen og tage et enkelt tag i ny og næ, så er de perfekte, supper finner.
MEN hvis du primær laver dyk hvordu virkelig skal bruge dine finner så hold
dig fra Force fin.

og da du spørger om frogkick og svømme baglæns, så går jeg ud fra det er
det sidste. så der for køb jetfin og glem alt om gule og rød pop force fin.

mvh Morten

Fra : Felix

Dato : 15-01-07 08:50

Super.... og så er de økonomisk overkommelige.
Det er faktisk noget i den retning jeg har kigget efter, selv om de er
f.... grimme så er de perfekte til formålet ... jeg har allerede
sendt en bestilling ..

Takker

/Felix

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-01-07 09:13

>f.... grimme så er de perfekte til formålet ... jeg har allerede
>sendt en bestilling ..

Jeg har set dem og de er faktisk meget pæne og rigtigt god kvalitet. Fuld på
højde med de mere almindelige gummifiner. Du bliver glad for dem.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : Felix

Dato : 15-01-07 10:50

Henrik Manley skrev:
> Jeg har set dem og de er faktisk meget pæne og rigtigt god kvalitet. Fuld på
> højde med de mere almindelige gummifiner. Du bliver glad for dem.

Jeg har tjekket mål og vægt på mine nuværende sorte kontra de gule
der er fuldstændig ens udover farven
så det er nok bare en vanesag at se på gule finne frem for de
traditionelle sorte
så snart kan elever/makker der svømmer med også bedre spotte en

/Felix

Fra : chinmart@gmail.com

Dato : 10-02-07 12:10

On 15 Jan., 09:13, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:

> Jeg har set dem og de er faktisk meget pæne og rigtigt god kvalitet. Fuld på
> højde med de mere almindelige gummifiner. Du bliver glad for dem.
>
> --
> Henrik Manleyhttp://bends.dk

Nu har jeg været i vandet med dem 3-4 gange og jeg må give dig ret,
dem er jeg glad for om min makker/elever også
de gør livet lettere hvis sigten er dårlig kan min makker kan meget
nemmere spotte mig på finnerne nu end før og jeg mærker ingen forskel
fra de gamle sorte til disse nye.
men en skønheds konkurrence vinder de ikke og det varer nok længe før
jeg vænner mig til den skrigende farve.

/Felix