Protest mod sodomi (sex mellem mennesker o~
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-01-07 23:33

Opfordring til at protestere, netop kommet fra Inges Kattehjem:

Vigtig/aktuel nyhedsmail

Hjælp os med at stoppe sodomi (dyresex)!

Dyreetisk Råd har ikke villet anbefale et forbud mod sex med dyr. Rådet har
kun kunnet strække det til en anbefaling af et forbud mod salg af dyresex og
dyrporno. Inges Kattehjem mener, vi skal have et totalt forbud.

Den 24. januar udløber fristen for høringssvar, og resultatet vil i løbet af
februar måned blive drøftet i Folketinget. Derfor er det vigtigt, at vi
giver vores mening til kende overfor Regeringen. Dette kan du gøre ved at
underskrive nedenstående med navn, adresse, mm. og sende mailen retur til
Inges Kattehjem. Du er velkommen til at videresende mailen til andre. Vi
indsamler alle brevene og aflevere dem samlet til Justitsministeriet.

Nb! Husk at mailen skal returneres til: sodomi@inges-kattehjem.dk Emne:
Sodomi

(Afsender-mailadressen skal tilhøre den/dem, der underskriver).

Til Justitsministeriet,

Undertegnede vil indtrængende bede Justitsministeriet om at forbyde
sodomi/dyresex. Menneskers seksuelle omgang med dyr vil altid være et
overgreb på dyrene, idet dyrene ikke er ligeværdige partnere og ikke kan
sige fra. Dyrene er underlagt mennesket og derfor vil der ofte være tale om
tvang med vold til følge. Dette kan føre til skader og smerter hos dyrene,
som oftest ikke bliver opdaget eller straffet, da det foregår i det skjulte.

For det første er dyresex en overtrædelse af Dyreværnslovens paragraf 1 og
2, der jo påpeger, ”at dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes mod
smerte og lidelse” samt ”at man skal sørge for at dyrene behandles
omsorgsfuldt under hensyntagen til deres behov". For det andet er der hårdt
brug for ekstra lovgivning, der forbyder alle former for dyresex – herunder
naturligvis dyrepornografi, dyresex-shows og dyrebordeller.

Med venlig hilsen

Navn:

Adresse:

Postnr. og by:

Tlf.nr.:

***

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 01:33

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> Opfordring til at protestere, netop kommet fra Inges Kattehjem:
>
> Vigtig/aktuel nyhedsmail

Er hermed gjort.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-01-07 02:31

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

<snip>

> Dyrene er underlagt mennesket og derfor vil der ofte være tale om tvang
> med vold til følge. Dette kan føre til skader og smerter hos dyrene, [...]

Hvordan tror det føles (osse bagefter) når du får klippet nosserne af
din kat?

Fra : Siri

Dato : 10-01-07 10:30

> [...]
>
> <snip>

> Hvordan tror det føles (osse bagefter) når du får klippet nosserne af

I stedet for at begynde på at svare på det gak, vil jeg igen bringe
begrebet 'troll/kook' på bane og citere det klassiske udtryk 'Please
don't feed the trolls'.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-01-07 11:17

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev.

I stedet for at begynde på at svare på det gak, vil jeg igen bringe
> begrebet 'troll/kook' på bane og citere det klassiske udtryk 'Please
> don't feed the trolls'

Helt enig. I andre grupper - f.eks dk.edb.netvaerk, er Axels indlæg sobre
nok. Af en eller anden grund skal han have afreageret her i NG, med ulækre
og bevidst provokerende indlæg.

Mvh.

Karsten

Fra : Siri

Dato : 10-01-07 12:17

> [...]
> nok. Af en eller anden grund skal han have afreageret her i NG, med ulækre

Mystisk.... Men som jeg skriver i min profiltekst: Man (jeg) lærer hele
tiden noget om katte og deres ejere, og det er spændende. Omend barskt
til tider, må jeg så tilføje.
Jeg har ikke altid været katte-menneske, men jeg fatter ikke nogen
dyre-hadere overhovedet.
Og så vil jeg benytte lejligheden til igen at præke for en bedre
lovgivning mod dyremishandling/vanrøgt.
Gør det lidt, du kan, kære NGer derude. Man kan altid forsøge at påvirke
folk lidt, så er grunden gødet, hvis der en dag kommer et lovforslag til
afstemning.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 12:52

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> sobre nok. Af en eller anden grund skal han have afreageret her i
> NG, med ulækre og bevidst provokerende indlæg.

Hej Karsten.

For det første er det jo meget nemt at såre og provokere
kæledyrsejere. Det ser vi jo gang på gang. For det andet så er der
vist ikke mange man kan såre i netværks-gruppen, jeg tror ikke at de
tolererer stupide indlæg

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-01-07 17:47

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

> For det første er det jo meget nemt at såre og provokere kæledyrsejere.
> Det ser vi jo gang på gang. For det andet så er der vist ikke mange man
> kan såre i netværks-gruppen, jeg tror ikke at de tolererer stupide indlæg

Det har du ret i. Selvom netværk - især de trådløse af slagsen - kan være
lige så specielle og svære at hitte ud af, som katte

Mvh.

Karsten

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-01-07 08:48

den er underskrevet og sendt retur og mailen videresendt, så nu krydser jeg
poter )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***