Ikke udviklet tarmsystem hos killing! HJÆL~
Fra : Louise Kompolitis

Dato : 09-01-07 22:17

Hej
For et par måneder sad en lille bitte møgbeskidt, syg og loppeangrebet
killing uden for vores dør. Jeg tog ham selvfølgelig ind, men han havde
så store problemer med sine tarme at han slet ikke kunne styre sin
afføring, så han gik og klattede over det hele. Hans endetarmsåbning
krængede ud af og han var konstant smurt ind i afføring på bagpartiet.
Det går bedre nu, han kan selv styre hvornår det ska ud, men det er
stadig tyndt og han besørger meget. Han får en blanding af havresuppe og
dåsemad, men det er kun yderst sjældent hans afføring er fast. Dyrlægen
siger det er fordi han aldrig fik al den mælk han sku ha som killing, så
hans tarme er ikke ordentligt udviklede. Er der nogen af jer der har
lignende erfaringer og eventuelt nogle gode råd, for det trænger jeg
virkelig til. Har prøvet med tør foder, men ingen forandring...

Med venlig hilsen
Louise Kompolitis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 10-01-07 08:11

Hej Louise

Først vil jeg sige at det er godt der findes mennesker som dig den lille
killing kan være glad for at den valgte din dørmåtte.....

Jeg har overhovedet ingen erfaring med det omtalte problem, dog vil jeg
anbefale dig at prøve med kogt kylling og meget kogte ris i en uges tid, det
har hjulpet mange katte af med tynd mave....

hilsen majbritt

Fra : Louise Kompolitis

Dato : 10-01-07 10:47

> [...]
> anbefale dig at prøve med kogt kylling og meget kogte ris i en uges tid, det
> har hjulpet mange katte af med tynd mave....

Hej majbritt
Ja nogle gange tror jeg på at der er en mening med de dyr der vælger os,
vi har to katte og en hund i alt og de har alle specielle behov p.g.a
"defekter" i deres krop. Men hva, gi mig et såkaldt normalt dyr og jeg
tror jeg ville kede mig... hehehe...
Tak for dit råd med kylling og ris, det er dog prøvet og det ændrede
desværre på ingenting. Det der har virket bedst var havresuppe, men han
kan jo ik leve af det, og lige sås snart jeg blander noget i så kommer
den tynde mave... Åh øv, er lidt i vildrede.....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 08:39

"Louise Kompolitis" <kompolitisKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende erfaringer og eventuelt nogle gode råd, for det trænger jeg
> virkelig til. Har prøvet med tør foder, men ingen forandring...

Stakkels kræ!

Jeg går ud fra, at sådanne ting som zoolak feks. er afprøvet?, og at der
ikke yderligere er tale om mave/tarm bakterier som kan være synderen?

æv..det er ikke sjovt at stå med sådanne problemer selv..jeg håber at du
finder en løsning.

mvh. marie

Fra : Louise Kompolitis

Dato : 10-01-07 10:40

> [...]
> ikke yderligere er tale om mave/tarm bakterier som kan være synderen?
>
> æv..det er ikke sjovt at stå med sådanne problemer selv..jeg håber at du

Jeg har prøvet 3 forskellige præparater, og det virkede i kort tid. Det
er lissom at alt hvad jeg prøver virker i kort tid så går hans mave
tilbage til splat.... øv øv

Fra : Siri

Dato : 10-01-07 12:13

> [...]
> siger det er fordi han aldrig fik al den mælk han sku ha som killing, så
> hans tarme er ikke ordentligt udviklede. > Med venlig hilsen

Allerførst ros til dig for at du gør alt det for den arme lille mis!
Og jeg er ikke erfaren ekspert, men vover alligevel at spørge - hvis
dyrlægen siger, at misserdrengens tarme ikke er udviklede - vil det så
udvikle sig, eller skal han døje med den defekt resten af sit katteliv?
Hvad sagde dr Dyr om det....
Ellers ville jeg maile Hanne Engermann, der plejer at være her med nogle
super råd, totalt erfarne og brugbare (Hanne, hvor er duuuu? Det er godt
nok ikke nat nu, du natravn ) - hun ka bare alt med katte...
Men måske skal du overveje, om det overhovedet kan blive bedre - om du
og katten kan leve med det et langt katteliv fremover? Barskt, men - det
er katten, der skal gå og døje, og jeg ved ikke, hvormeget den døjer -
men det lyder slemt.
God bedring til missebassen og held og lykke med det - jeg håber, at
andre her har erfaring og gode råd at give dig.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Inge

Dato : 10-01-07 14:36

> [...]
> lignende erfaringer og eventuelt nogle gode råd, for det trænger jeg
> virkelig til. Har prøvet med tør foder, men ingen forandring...

jeg kommer lige med min egen historie en gang mere: da jeg fik min Lillemis
fra internat havde hun osse uorden i sin afføring. Meget blev prøvet, men
først da jeg så et bændelormeæg komme ud af rumpen og den fik kur mod
bændelorm, ja så har der ikke i de sidste 3 år været problemer. Så hvis den
ikke har fået kur mod orm, her bændelorm, så var det måske et forsøg værd.
mvh
Inge

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 10-01-07 23:14

Du kunne også prøve at bruge HUSK... Det skal bruges med forsigtighed og kun
ifølge den vejledning som følger med - men det er virkelig godt.

Ann K

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-01-07 12:33

Dejligt at der er mennesker som dig !

Jeg ville som udgangspunkt få givet missen en forlænget ormekur (Panacur).
Den kan godt være med til at stabilisere tarmsystemet.
Når en kat har dårlig mave i længere tid, bliver de små fimrehår på
indersiden af tarmvæggen ødelagt. Det tager noget tid at få opbygget igen,
så selv om du på et tidspunkt får bugt med problemet, så kan du ikke se det
før længere tid efter. Derfor er det vigtigt at du ikke skifter rundt mellem
alt for meget forskelligt foder osv med for kort mellemrum. Det tager nogle
måneder at få et så ødelagt system op igen.
Men forlænget ormekur vil jeg klart anbefale dig at prøve sammen med en ikke
for fed kost.

Held og lykke med det.
Nina