Milbemax og blinkhinde
Fra : Ditte H

Dato : 09-01-07 20:42

Hej NG

Min Emma på 6½ år har det ikke optimalt.
Da jeg nævnte for dyrlægen (i telefonen) at blinkhinden var fremskudt,
blev der straks ordineret Milbemax.
Hvor hurtigt virker det? Har givet hende en dosis i formiddags, og
forventer ikke en virkning lige med det samme.
Problemet er bare, at hun virker meget sløv, sover nærmest 22-23 timer
i døgnet. Hun spiser normalt, der er afføring. Hun har aldrig drukket
ret meget, så jeg putter ekstra vand på hendes vådfoder som hun normalt
får lidt af hver aften. Hun får lidt mere i disse dage, for at tvinge
ekstra væske i hende.
Hmmm, er ikke rigtig nervøs, men holder meget øje med hende.
Tilbage til spørgsmålet, hvornår oplever I at Milbemax virker? Vil jo
gerne give medicinen tid til at virke, men vil heller ikke gå for lang
tid inden jeg tager kontakt til dyrlægen igen, om nødvendigt.

Hilsen Ditte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-01-07 22:12

"Ditte H" <sporg@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> meget, så jeg putter ekstra vand på hendes vådfoder som hun normalt får
> lidt af hver aften. Hun får lidt mere i disse dage, for at tvinge ekstra

hej Ditte

har ikke personligt kendskab til Milbemax, som jeg mener er et ormemiddel.
Men det undrer mig, at dyrlægen ikke ville se katten, når hun er så sløv.
Har hun feber?

Jeg ville tage katten til (en anden ?) dyrlæge. Hellere en gang for meget

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-07 22:32

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> når hun er så sløv. Har hun feber?
>
> Jeg ville tage katten til (en anden ?) dyrlæge. Hellere en gang for

Hmmm, jeg undrer mig da ligesom Anelise. En fremskudt blinkhinde hvor
dyrlægen telefonisk ordinerer Milbemax (som virkelig er et ormemiddel,
bruger det til min egen kat).

Jeg tror du skal bestille tid hos dyrlægen, så han kan se katten,
eller meget bedre og som Anelise foreslår, konsultere en anden
dyrlæge, jeg synes godt nok at det her lyder lidt mystisk. Milbemax er
jo ikke medicin som sådan.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ditte H

Dato : 09-01-07 22:59

> [...]
> nok at det her lyder lidt mystisk. Milbemax er jo ikke medicin som sådan.

Hej

Milbemax er et ormemiddel og fremskudt blinkhinde er et tegn på orm.

Jeg ser tiden an, og holder øje med Emma.

Hilsen Ditte

Fra : Leyna

Dato : 09-01-07 23:36

On Tue, 9 Jan 2007 22:31:37 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hmmm, jeg undrer mig da ligesom Anelise. En fremskudt blinkhinde hvor
>dyrlægen telefonisk ordinerer Milbemax (som virkelig er et ormemiddel,
>bruger det til min egen kat).

Jeg havde et tilsvarende problem med Samsons blinkhinder, og jeg fik
osse ordineret ormekur. Samson var dog ikke sløv, og han spiste og
drak nøjagtigt som han plejede, men hans blinkhinder så altså
underlige ud. Han fik som sagt ormekur (husker ikke hvad det hed), og
jeg mener det var overstået efter en uge eller to.

Men jeg fik så besked af min dyrlæge at de rent faktisk ikke bare må
sælge ormekur uden at have set på dyret først. De var så så flinke at
de gjorde en undtagelse...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg