Gulvvarme System 12/ Wirsbo-evalPex-rør 12~
Fra : Lasse

Dato : 09-01-07 19:48

Hej gruppe.

Vi påtænker at "renovere" 76 m2 gulv i underetagen , fordelt på 5 rum, som i
dag
er belagt med klinker overalt. ( Som stadig kan være temmelig kolde om
vinteren )
Huset var fra start med væghængte el-paneler, men har i dag varmepumpe
luft/luft,
som forøvrigt har givet en bedre varmefordeling, samt stor besparelse på
el-regningen.

Til opgaven påtænker vi at rive alle de gamle klinker op, rengøre og dernæst
lægge Uponor gulvvarme system 12. Baseret på Wirsbo-evalPex-rør 12x2,0 mm.

Link:
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirsbo/dan/Presentation/Website/broschyrer/Onlinex_Golvvxrme/uponor_5012_gulvvarme12_web.pdf

Til opvarmning skal der købes en ny varmepumpe luft til vand.

Vi høre gerne om andre med lig. projekt, erfaring, godt og skidt, m.m.

Mvh. Familien
Tolderlund Jørgensen.

Fra : Carsten

Dato : 10-01-07 08:44

"Lasse" <joerlund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> luft/luft,
> som forøvrigt har givet en bedre varmefordeling, samt stor besparelse på

Jeg har lidt samme situation som jer (elvarme og varmepumpe) og har også
overvejet noget lignende. Hvis i får nogle gode svar eller går i gang uden
så hører jeg (via gruppen evt) gerne om jeres erfaringer. Jeg frygter lidt
at isoleringen i mit hus i gulvet ikke er god nok til gulvvarme. Noget med
at varmen går mere i jorden end i rummet ?! Min isolering siger 20cm sand,
80mm batts og så 6+4mm beton. Jeg har ikke lyst (ligesom jer nok) til at
skulle brække betonen op.

Carsten