terresso gulve
Fra : Allan

Dato : 09-01-07 15:56

Hvordan for man gamle terresso gulve til at blive pæne?

--

Allan Schmidt
2234 4497

Fra : Jan Raarup

Dato : 09-01-07 17:56

Allan <as@allanmaler.dk> skrev:
>Hvordan for man gamle terresso gulve til at blive pæne?
>
>--
>
>Allan Schmidt
>2234 4497
>as@allanmaler.dk

Hvis det skal stå som næsten nyt skal det slibes af en
terrassomand.
Ellers grove slibesvampe med grundrens og maser af knofedt.

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : - STAN -

Dato : 09-01-07 22:20

Hvor køber man "knofedt" ??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-01-07 22:48

On Tue, 9 Jan 2007 22:19:41 +0100, "- STAN -"
<stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvor køber man "knofedt" ??

Det skulle være billigt i Polen....

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 10-01-07 08:03

Hej - STAN -

> Hvor køber man "knofedt" ??

Hos www.ærligt-arbejde.dk

Mvh Max

Fra : Henning

Dato : 09-01-07 20:52

On Tue, 9 Jan 2007 15:56:23 +0100, "Allan" <as@allanmaler.dk> wrote:

>Hvordan for man gamle terresso gulve til at blive pæne?

Skrub med en skuresvamp og brun sæbe.

Fra : CC

Dato : 09-01-07 23:17

"Allan" skrev i en meddelelse
> Hvordan for man gamle terresso gulve til at blive pæne?

Jeg lavede engang en fejl, som endte med at blive et super
resultat.................
Jeg gjorde rent hos FLS i valby og syntes terressogulvet på toilette skulle
have en ordentlig omgang.
Derfor blev det vasket, skrubbet i eddikesyre - Skulle jeg "aldrig" have
gjort.
Resultatet var at gulvet blev helt mat (kalkslør) og så kun pænt ud, når det
var vådt.
De kloge hoveder, der er på sådan en cementfabrik oplyste, at jeg havde
affedtet gulvet totalt.
Den eneste måde det kunne blive pænt igen var at lægge en tyk opløsning af
brun sæbe (uden samiak) eller sæbespåner ud.
Lad det ligge 1 - 2 dage og vaske det hele af. (Hvis det ikke hjælper, skal
der lægges et nyt gulv).
Efter 2 dage vaskede jeg det hele af, og gulvet stod som en "fis i en
hornlygte". Samtidig var det enormt nemt, at gøre rent herefter, fordi
vandeplaskeri fra håndvasken "perlede" på gulvet.

Nu kan du selv vurdere om du tør...........................

Alternativt prøv, at bruge en mildt affedtningsmiddel i form af grundrens
eller lign. eller prøve fx. Alfix fliserens

Fra : Søren Kring

Dato : 16-01-07 11:44

Jeg har slebet mit med med en excentersliber, da der var limet et gulvtæppe
på. Bagefter gav jeg det stenolie. Det blev flot.

hilsen Søren

Fra : jones_net

Dato : 10-01-07 09:05

"Allan" <as@allanmaler.dk> wrote in message
> Hvordan for man gamle terresso gulve til at blive pæne?

Hvis det bare er hamrende beskidt, så smør et godt tykt lag brun sæbe på
(husk handsker!). og dæk det over med husholdningsfilm 1 døgn, og så ellers
bare i gang med at vaske sæben af med varmt vand. Tager lidt tid, men er
ikke specielt hårdt...

Om du så kan give det noget halløj bagefter, så det afviser snavs bedre -
aner jeg intet om, men det gør andre sikkert

/J