Ovenlysvinduer på 1. sal
Fra : hus1928

Dato : 08-01-07 12:51

Hej,

jeg har købt et ældre hus hvor der er installeret 10 stk.
ovenlys-vinduer på 1.sal.
Det er lækkert med alt det lys som det giver, men om sommeren gør de
at der bliver ekstremt varmt deroppe. Jeg har hørt om noget som skulle
hedde sol-skærm, som kan filtrere UV-stråler men har ikke kunne finde
et sådanne produkt.
Jeg har også overvejet at få monteret mørklægningsgardiner.

Er der nogen som har en god løsning til at slippe for generne ved
ovenlys-vinduer?

Mvh. Martin

Fra : kenneth.g

Dato : 08-01-07 21:51

"hus1928" <kloppnr1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Velux har både Rulleskodder og Udvendige markiser

Kenneth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-01-07 22:12

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har en god løsning til at slippe for generne ved
> ovenlys-vinduer?

Jeg har Velux-vinduer i min stue og de blev forsynet med Velux-persienner
(aluminium med belægning), der beskytter mod kuldeindfald om vinteren og
varmen om sommeren. Og de virker fint. Men dyre er de også.

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-07 17:23

> [...]

>Jeg har også overvejet at få monteret mørklægningsgardiner.

>Er der nogen som har en god løsning til at slippe for generne ved

http://www.velux.dk/Produkter/Solafskærmning/Produkter/

De udvendige markiser er ikke så fandens dyre, og du kan stadig se ud.
:)

- Martin

Fra : hus1928

Dato : 19-02-07 22:27

On Jan 10, 5:23 pm, "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>
wrote:

> http://www.velux.dk/Produkter/Solafskærmning/Produkter/
>
> De udvendige markiser er ikke så fandens dyre, og du kan stadig se ud.
> :)
>
> - Martin

Tak for de gode råd, det ser lovende ud!