Opskrifts-software
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 08-01-07 11:40

Jeg prøver at lave en liste over nemme, billige, sunde retter (og
andre retter), indtil videre bare på papir. Men så tænker jeg: Der
må da findes noget software som kan bruges til at organisere tingene
lidt?

Et program hvor man kan indtaste råvarer og mængder for den enkelte
opskrift og hvor man kan lave en "tøm køleskabet"-søgning, altså
hvor der findes nogle opskrifter hvor man får brugt nogle givne
råvarer som man har i forvejen. Og sikkert mange andre smarte
features. Gerne dansk, i hvert fald skal det kunne understøtte danske
mål. Ikke noget med ounces og cups osv.

/David

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-01-07 13:38

David skrev:

> Der må da findes noget software som kan bruges til at
> organisere tingene lidt?

Måske denne:
http://www.recipewebservice.com/largorecipes/

Jeg kender den ikke, og ved ikke om den kan "tøm køleskabet",
men den kan angiveligt lave en indkøbsliste, så måske?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-01-07 13:41

Jeg skrev:

> Måske denne:
> http://www.recipewebservice.com/largorecipes/

Eller denne, som sympatisk nok er skrevet i Python:
http://grecipe-manager.sourceforge.net/

Lad os høre hvad du finder ud af, så vi alle kan få glæde af det.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 08-01-07 13:56

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Eller denne, som sympatisk nok er skrevet i Python:
> http://grecipe-manager.sourceforge.net/

Ja, Python er dejligt. Måske skulle jeg bare skrive mit eget hvis der
ikke findes de helt oplagte bud i forvejen.

> Lad os høre hvad du finder ud af, så vi alle kan få glæde af det.

Will do :)

/David

Fra : Marianne

Dato : 08-01-07 20:22

> [...]

råvarer som man har i forvejen. Og sikkert mange andre smarte
features. Gerne dansk, i hvert fald skal det kunne understøtte danske

Jeg har et program, der hedder Cookbook Wizard for Windows. Det er super,
fordi man bare kan klippe og klistre opskrifter ind. Det er meget
tidsbesparende frem for at skulle taste.

mvh
marianne

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 08-01-07 22:49

pinkfloydhomer@gmail.com skrev:
> [...]
> andre retter), indtil videre bare på papir. Men så tænker jeg: Der
> må da findes noget software som kan bruges til at organisere tingene

Google Recipes! Så kan vi andre også nyde godt af dem.

Mere præcist: Google Base indeholder en opskriftsdatabase.
For at afprøve den indtastede jeg Søren Fiskers opskrift
på østers.

<http://www.google.com/base/a/1477070/D15013651228048939603>

- Man får en fin oversigt over en skribents opskrifter.
- man kan lave ingredienslister
- andre kan se ens opskrifter
- der kan vedlægges billeder

Der går lidt fra man indtastet en opskrift, til den dukker
op i søgemaskinen (ca. 5 minutter).

Nu kan Sørens opkrift findes ved at søge på "østers".

Der mangler dog en feedbackdel, så man kan se om
opskrifterne er gode eller ej.

--
Jens Axel Søgaard