GRRR BF2 SKOD..............
Fra : jakob

Dato : 07-01-07 22:09

Jeg er ved at blive syg i roen af BF2, og de crap programmører de har
ansat ved DICE.

JEg har installeret alle patches og spiller på en 1024/256 linie.
Alligevel bliver det VED med at ryge ned. Uden grund crasher det bare
spontant.

Det er sgu da til at blive idiot af.

Er der nogen der kender til BUGS i den skod-kode så vil jeg meget gerne
høre herom :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Dr.Phil

Dato : 07-01-07 22:17

Prøv på www.bfgeeks.dk

Fra : Diablo

Dato : 07-01-07 22:31

Hmm, ved ikke hvad dit problem er, men jeg kan sige at jeg også spiller BF2
og jeg ryger aldrig ud. Oki jeg spiller så også på en 8Mbit/768kbits linie.
Ved ikke om det gør forskellen.

Mvh. Diablo

Fra : Hagar

Dato : 07-01-07 23:03

[...]

Prøv som det første at scan for diverse ubehagligheder, og gerne med 2 - 3
forskellige programmer, det er muligt der ligger noget skidt på din maskine.
Lukker det ned og helt ud i Windows, eller bliver du kylet af serveren du
spiller på ?
Prøv at spil på en server med en lav ping, jeg bruger selv TV2 servere for
det meste, og der ryger jeg kun af hvis de laver noget på serveren.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-07 23:52

[...]

-----------------------

First off... Grrrrr, hvad er det du gør så min OE ikke automatisk tilføjer
">" foran dine linier, så citering bliver kønnere!? >:(

Nå men, bliver du kicked fra serveren eller får du crash-to-desktop (CTD)?

FØR havde jeg ofte problemer med CTD, det kunne delvist/midlertidigt omgås
ved at genstarte computeren og lukke ALLE andre programmer som kan lukkes
(CTRL+ALT+DEL gå under "Processer" og luk alt du kan). I 1.3 når jeg først
havde haft én CTD var jeg nødt til at reboote, ellers var jeg 99% sikker på
at den gjorde det med det samme igen!

Hvis du bare bliver kicked fra serveren kan der være flere grunde, en af dem
er at flere servere bruger high-ping-autokick scripts som smider dig ud hvis
din ping er for høj. Kan hænge sammen med f.eks. download programmer, andre
programmer eller endda trådløst netværk!

Siden 1.41 har jeg kun haft et eneste CTD, jeg synes det kører skide godt
nu! - Men var der iøvrigt ikke noget med nogen problemer med AMDs Athlon 64
dualcore og BF2?

Brian

Fra : jakob

Dato : 08-01-07 22:22

> First off... Grrrrr, hvad er det du gør så min OE ikke automatisk tilføjer
> ">" foran dine linier, så citering bliver kønnere!? >:(

Det tilskriver jeg det inferiører MS produkt, jeg bruger en dedikeret
newsreader der vist overholder alle standarder :0)

> Nå men, bliver du kicked fra serveren eller får du crash-to-desktop (CTD)?

Det sidste

> Siden 1.41 har jeg kun haft et eneste CTD, jeg synes det kører skide godt
> nu! - Men var der iøvrigt ikke noget med nogen problemer med AMDs Athlon 64
> dualcore og BF2?

hmm jeg er begyndt at tænke på om det kan være fordi mit gfx kort er i
underkanten men det skulle det jo ikke crashe af....

Men tak for dine bud

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 09-01-07 01:08

Det tilskriver jeg det inferiører MS produkt, jeg bruger en dedikeret
newsreader der vist overholder alle standarder :0)
----------------------

Det kan vel diskuteres, hvilken news-reader bruger du? - Det er vist noget
med bare at sætte den op så den poster i det rigtige tegnsæt(?)

---------------
hmm jeg er begyndt at tænke på om det kan være fordi mit gfx kort er i
underkanten men det skulle det jo ikke crashe af....
---------------

Det kører fint med mit Radeon 9700 Pro (128MB) og blot 768 MB RAM i min
maskine!

Brian

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 18:57

In article <691a5$45a2dc54$55da9d87$7366@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> [...]
>
> Det kan vel diskuteres, hvilken news-reader bruger du? - Det er vist noget
> med bare at sætte den op så den poster i det rigtige tegnsæt(?)

Jeg bruger Gravity, og har aldrig fået klager. 99 % af dem der poster
efter mig har ingen problemer.

> Det kører fint med mit Radeon 9700 Pro (128MB) og blot 768 MB RAM i min
> maskine!

ok imponerende, og ved netspil ?

Hygge

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-07 02:20

> Det kører fint med mit Radeon 9700 Pro (128MB) og blot 768 MB RAM i min
> maskine!

ok imponerende, og ved netspil ?
---------------

Ja jeg spiller _kun_ på nettet! ;)

Jeg kører 800*600 (vistnok), spiller ofte på 64-player servere.

Brian

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 09:14

In article <851$45a43e71$55da9d87$9699@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...

> ok imponerende, og ved netspil ?
> ---------------
>
> Ja jeg spiller _kun_ på nettet! ;)
>
> Jeg kører 800*600 (vistnok), spiller ofte på 64-player servere.

OK det er jeg så ikke helt tilfreds med :0). Spiller på en tft der
bruger det nødvændige areal så 800 gange 600 er blot et frimærke hos mig
:0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-07 11:09

> [...]

OK det er jeg så ikke helt tilfreds med :0). Spiller på en tft der
bruger det nødvændige areal så 800 gange 600 er blot et frimærke hos mig
--------------

That's life! ;) - Jeg lever endnu i stenalderen så jeg har selvfølgelig en
CRT!
Men kan man mon ikke få de 800*600 til at fylde hele skærmen? Det kan jeg
ihvertfald på den bærbare, med skæve opløsninger ser det så bare lidt
mærkelligt ud...

Brian

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-01-07 11:19

"jakob" <none@invalid.com> wrote in message

Jeg bruger Gravity, og har aldrig fået klager. 99 % af dem der poster
efter mig har ingen problemer.

Mærkeligt, jeg får heller ikke automatisk > ved reply til dit indlæg. Plejer
ellers kun at have problemer med folk der poster via Google Groups.

Bjarne K.

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 16:11

In article <45a4bd98$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, nej@niet.ne
says...
> [...]
>
> Mærkeligt, jeg får heller ikke automatisk > ved reply til dit indlæg. Plejer
> ellers kun at have problemer med folk der poster via Google Groups.

Hvis den ligger hos mig så er jeg da villig til at ændre det hvis det
blot er noget tegnsæt eller lignende.

Readeren skifter jeg ikke :0)

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-01-07 11:28

> [...]
> ellers kun at have problemer med folk der poster via Google Groups.

> Hvis den ligger hos mig så er jeg da villig til at ændre det hvis det

Den eneste forskel jeg kan se på dit indlæg og en der er lavet med Forte
Agent (som jeg godt kan quote) er at han bruger

Ved dog ikke om det er det, og du skal heller ikke gøre en masse for at få
det lavet om. Selv om det er lidt irreterrende, overlever vi jo nok
alligevel (os med OE)

Bjarne K.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 13:10

> Den eneste forskel jeg kan se på dit indlæg og en der er lavet med Forte
> Agent (som jeg godt kan quote) er at han bruger

Ah ja, det var lige præcis dét! Ja det er "quoted-printable" der er
synderen.

> Ved dog ikke om det er det, og du skal heller ikke gøre en masse for at få
> det lavet om. Selv om det er lidt irreterrende, overlever vi jo nok
> alligevel (os med OE)

Arh jeg ved nu ikke rigtigt, det er ellers noget besværligt at quote sådan
et indlæg! ;))

Mit oprindelige svar var nu lige så meget fordi jeg "ofte" møder den slags
indlæg og jeg må indrømme at jeg ofte lader være med at svare på dem hvis
der er andre der er kommet med inputs først... Men det er så bare mig, for
normalt går jeg meget op i at det skal se korrekt ud og tilføjer gerne selv
">"'ere HVIS jeg svarer på "quoted-printable" indlæg. Men nu er BF2 jo et
dejligt spil, så jeg var jo nødt til at svare!

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-01-07 13:20

Brian Lund wrote:

> Ah ja, det var lige præcis dét! Ja det er "quoted-printable" der er
> synderen.

OT. Hvor ændrer man lige det henne? Aner ikke hvad jeg selv kører med.
Udover seneste OE (WinXP SP2) og QuoteFix ;)

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-01-07 14:31

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> OT. Hvor ændrer man lige det henne? Aner ikke hvad jeg selv kører med.
> Udover seneste OE (WinXP SP2) og QuoteFix ;)

Jeg har engelsk udgave af OE, og her er det Tools > Options > Send
(fanebladet) > Plaintext Settings for News

Jeg kører med uuencode, og det giver (så vidt jeg ved ikke problemer), men
måske det var bedre at køre med Mime > encoding none, men det er jeg altså
ikke sikker på.

Bjarne K.

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-01-07 19:56

Bjarne K. wrote:
> [...]
>
> Jeg kører med uuencode, og det giver (så vidt jeg ved ikke
> problemer), men måske det var bedre at køre med Mime > encoding none,

Same for me. Og så tekstombrydning ved 76. Er det det mest normale og
læsbare for andre?

Fra : jakob

Dato : 11-01-07 23:30

In article <a718a$45a6285b$55da9d87$16457@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> Mit oprindelige svar var nu lige så meget fordi jeg "ofte" møder den slags
> indlæg og jeg må indrømme at jeg ofte lader være med at svare på dem hvis
> der er andre der er kommet med inputs først

Ehhhh ? Hvorfor fortæller du mig ikke bare hvad der var galt med det
samme så ?

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-07 04:53

> Ehhhh ? Hvorfor fortæller du mig ikke bare hvad der var galt med det
> samme så ?

Fordi jeg ikke kunne huske præcis hvad det var, først da der blev snak om
"quoted printable" kom jeg i tanken om præcis hvad problemet var da jeg
havde læst om det engang for længe siden! Havde jeg vidst det havde jeg da
bare skrevet "kan du ikke lige bruge noget andet end quoted-printable" eller
noget i den dur!

Brian

Fra : jakob

Dato : 12-01-07 17:59

In article <503f0$45a70597$55da9d87$2086@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> ! Havde jeg vidst det havde jeg da
> bare skrevet "kan du ikke lige bruge noget andet end quoted-printable" eller

OK helt iorden, nu skulle det hvertfald virke

MVH

Jakob

Fra : jakob

Dato : 11-01-07 23:29

> Ved dog ikke om det er det, og du skal heller ikke gøre en masse for at få
> det lavet om. Selv om det er lidt irreterrende, overlever vi jo nok
> alligevel (os med OE)

OK jeg har ledt lidt på nettet og stoppet med QP er det bedre nu ?

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-01-07 00:22

> OK jeg har ledt lidt på nettet og stoppet med QP er det bedre nu ?
>
> Hygge
>
> Jakob

Jep, nu virker det også i OE

Bjarne K.

Fra : BuFFer

Dato : 08-01-07 14:22

> JEg har installeret alle patches og spiller på en 1024/256 linie.

Din internet hastighed har ikke så meget med det at gøre.
hvor meget RAM har du fx ?

Fra : jakob

Dato : 08-01-07 22:23

In article <45a24589$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, nosp@m.2.me
says...

> Din internet hastighed har ikke så meget med det at gøre.
> hvor meget RAM har du fx ?

1.5 gb, på en winxp servicepack 2, pentium 4 2.8, radeon 9800 pro 128
mb.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 09-01-07 01:08

> [...]
> hvor meget RAM har du fx ?

1.5 gb, på en winxp servicepack 2, pentium 4 2.8, radeon 9800 pro 128

I et tidligere svar skriver du at du er begyndt at tvivle på om grafikkortet
kan følge med, det kan det, jeg har selv haft et 9800 pro i min maskine, og
det kunne nu godt trække BF2. Prøv om ikke de drivere her kan gøre noget
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Hagar

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 18:55

In article <45a2dccf$0$69143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> [...]
> det kunne nu godt trække BF2. Prøv om ikke de drivere her kan gøre noget

Det prøver jeg med det samme, kan du huske hvad du kunne køre i af
opløsning ?

Hygge

Jakob

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 22:00

> [...]
> det kunne nu godt trække BF2. Prøv om ikke de drivere her kan gøre noget

Nu har jeg installeret og får egentlig ok framerate på mellem 25 og 40
så det overraskede mig noget. Problemet er at forbindelse til serverne,
selv tv2 med god ping er dårlig.

Aner ikke hvad jeg skal gøre ud over at jeg skal have fat i galnet. Men
jeg har på fornemmelsen at det spil er for ringe programmeret, jeg har
sgu ikke problemer med bf vietnam.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 09-01-07 22:25

> [...]

Aner ikke hvad jeg skal gøre ud over at jeg skal have fat i galnet. Men
jeg har på fornemmelsen at det spil er for ringe programmeret, jeg har

Nu er der jo en ret så stor forskel på de to spil, men jeg kender dog ikke
forskellen på nettet, men i BF2, der ligger al lyd pakket, og det skal så
pakkes ud til RAMmene, og det kan da godt tage noget tid, hvis man ikke har
2Gb.

Hvordan er du koblet op på nettet. Det lyder lidt som en jeg kender, har er
koblet op via parabol og en router, han ryger af for et godt ord. Jeg er så
ved at kigge på det, og se om jeg kan gennemskue et problem der. Jeg kender
overhovedet ikke til den slags forbindelse, men det kan være jeg gør det når
jeg en gang er færdig

Det med den driver du nu har hentet og installeret, det er i grunden ikke så
underligt du får noget mere ud af dem. Det er nogle "nørder" der sidder og
piller og roder i dem og finder svaghederne og retter dem til, til stor
glæde for os andre
Dem der oprindeligt laver dem, de har jo travlt, og programmere så ikke så
heldigt i farten

Hagar

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 22:35

In article <45a40809$0$69143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> Hvordan er du koblet op på nettet.

VIa antenneforening (galnet nu canal digital) det er sgu ikke
tilfredsstillende den kan da kun ligge der. Jeg kan se at min ping bare
står og svinger op og ned.

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 09-01-07 23:52

> [...]
VIa antenneforening (galnet nu canal digital) det er sgu ikke
tilfredsstillende den kan da kun ligge der. Jeg kan se at min ping bare

Det ser ud til at du ikke er den eneste med problemet
http://mbn.smartlog.dk/31301_Galnet.html og når man så kigger her
http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____7507.aspx og læser
dette ( 6. Adgang til Internettet

Kabelmodem abonnementet giver adgang til Internettet med den hastighed det
pågældende abonnement berettiger til. På grund af Internettets natur, kan
Canal Digital Internet dog ikke garantere, at den til abonnementet knyttede
hastighed altid vil kunne opnås. ) Så er man nu glad for en forbindelse via
TDC.

Uden at jeg ved noget om det, så kunne jeg forestille mig at det også kan
give problemer når så meget skal gennem ét kabel, der må da være noget af en
trafik på.

Hagar

Fra : Klaus G.

Dato : 10-01-07 00:51

> Uden at jeg ved noget om det, så kunne jeg forestille mig at det også kan
> give problemer når så meget skal gennem ét kabel, der må da være noget af
> en trafik på.
Det er vel bare det samme som webspeed? Der er rigligt med båndbredde i
sådan et antenne kabel. Tænk bare på hvor mange tv kanaler det kan rumme på
een gang, det er sq noget der fylder.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-01-07 13:40

jakob skrev:
> [...]
>>
> VIa antenneforening (galnet nu canal digital) det er sgu ikke
> tilfredsstillende den kan da kun ligge der. Jeg kan se at min ping bare

Hvis der er noget BF og flere andre onlinespil ikke kan lide, saa er det
svingende latency, og paa et kabelnet er svingende latency mere udbredt,
end paa kobber (DSL osv.)

Proev evt. at tracerourte til en af de servere hvor du oplever
problemet. Du vil kunne se, evt. ud fra flere traces, hvor laatency er
hoej, og er det saa i GalNets net, eller nogle af deres direkte
peeringer, saa boer du kontakte dem.

Der er ofte en del mere latency i et kabelnet, naar trafikken peaker,
altsaa naar dine naboer er faerdige med at spise aftensmad :)

> Jakob

Lars B

Fra : jakob

Dato : 11-01-07 23:28

In article <45a63029$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
says...

> [...]
> problemet. Du vil kunne se, evt. ud fra flere traces, hvor laatency er
> hoej, og er det saa i GalNets net, eller nogle af deres direkte

Ja mit problem er så at jeg ikke kan gennemføre de traceroutes. Men
hvordan ser jeg foriøvrigt hvad der er inden for nettet hvis det lykkes
?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-01-07 15:57

jakob skrev:
> [...]
> spontant.
>
> Det er sgu da til at blive idiot af.
>
> Er der nogen der kender til BUGS i den skod-kode så vil jeg meget gerne

Som du nok kan høre på flere af de andre, så bør du nok komme med lidt
flere oplysninger om, hvad der helt nøjagtigt sker.

Er det CTD, eller bare et disconnect?

Sker det kun i BF2? Har du checket at det ikke er dit grafikkort der
bliver for varmt?

Check for virus, spyware og lignende.

Opgrader til de nyeste drivere til grafikkort og lydkort.

> Venlig hilsen

> Jakob

Lars B

Fra : jakob

Dato : 08-01-07 22:25

> Er det CTD, eller bare et disconnect?

CTD

> Sker det kun i BF2? Har du checket at det ikke er dit grafikkort der
> bliver for varmt?

Det sker aldrig i BF vietnam. Men har ikke lige hardware til at teste
temp.

> Check for virus, spyware og lignende.

will do, men det er er næsten nyinstalleret maskine

> Opgrader til de nyeste drivere til grafikkort og lydkort.

Der er nyeste driver på grafiksiden, mht lydkort skal jeg lige finde ud
af hvordan det gøres da det er integreret lyd på bundkort.

venlgi hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 09-01-07 01:10

> [...]

Der er nyeste driver på grafiksiden, mht lydkort skal jeg lige finde ud
af hvordan det gøres da det er integreret lyd på bundkort.

Hvis du har et usb headset, så slå onboard lydkortet fra, det har jeg, og
det kører fint.

Hagar

Fra : Klaus G.

Dato : 09-01-07 06:16

> Er der nogen der kender til BUGS i den skod-kode så vil jeg meget gerne
> høre herom :0)
Jeg havde engang en masse problemer med at få BF2 til at køre ordentligt, og
så hut jeg visker blev løsningen at jeg prøvede alle mulige, og umulige
forskellige grafikkort drivere.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery