Viktualiekælder
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-01-07 11:38

Jeg er født og opvokset på landet.... og kan huske, at flere i
familien/omgangskredsen havde en viktualiekælder. Oftest var der adgang via
en lem i køkkengulvet. Og dernede, hvor der sommer og vinter var behageligt
køligt, stod så flasker, krukker og glas med spændende indhold.

Er der gode grunde til, at man ikke laver sådanne viktualiekældre mere?

Fra : Max

Dato : 07-01-07 11:42

Hej Lisbeth

> Er der gode grunde til, at man ikke laver sådanne viktualiekældre
> mere?

Man bygger jo ikke med kælder mere og folk har jo køleskab
og fryser nu om dage.

Men jeg har stadigvæk mit viktualierum i kældren til de kælderkolde :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 11:53

Den 07/01-2007 klokken 11:38, skrev
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com>
i <45a0cd9a$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> Er der gode grunde til, at man ikke laver sådanne viktualiekældre mere?

Mon det kan have noget med dagens byggeomkostninger at gøre?

Én af mine venner er ved at planlægge en lille tilbygning til sit etplans
hus. Han er også meget tændt på at få lavet en kælder under tilbygningen.
Han fik oplyst, at merprisen var ca. 2/3 af prisen for selve tilbygningen.

Og så var der vist ikke engang taget hensyn til evt. omfangsdræn med
tilhørende pumpebrønd.

Med venlig hilsen,
Kjeld