Ringklokke og ledninger - hvordan skal det~
Fra : Fiskehat

Dato : 07-01-07 11:36

Hej.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig vedr. ovenstående.

Vi har renoveret huset, og efter maling skal der sættes denne gamle
ringklokke op igen, MEN jeg kan ikke få det til at virke, hmm....

Er der nogle som kan se hvordan det skal gøres ?

Jeg har vedhæftet nogle billeder af ringklokken og ledningerne.

På forhånd tak.

Kenneth.

PS: Billeder ligger i dk.binaer

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-01-07 12:25

Fiskehat wrote:

Klip

> Jeg har vedhæftet nogle billeder af ringklokken og ledningerne.
>
> På forhånd tak.
>
> Kenneth.
>
> PS: Billeder ligger i dk.binaer

"Tak" fordi du endelig fandt ud af det.

Overvej at lær reglerne for nyhedsgrupper inden du spammer. Slet dine
indlæg med billeder.

Se på www.usenet.dk hvordan du gør, næste gang.
Det du har gjort med billedet er ikke OK.

FUT: dk.admin.netikette

NB. Fiskehat, kig lidt i ovennævnte gruppe. måske kan du lære noget.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : SB

Dato : 07-01-07 14:35

"Fiskehat" <fiskehat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle som kan se hvordan det skal gøres ?
>
> Jeg har vedhæftet nogle billeder af ringklokken og ledningerne.

Burde vel være logisk nok...
et eller andet sted mellem batteri og ringklokke er strømmen afbrudt
Det sted som den er det sidder der formodentlig to befæstigelser som du kan
sætte din leding fra kontakten fast på

Sæt batterier i, og brug en skruetrækker, eller andet, til at kortslutte
kontakterne med, ringer klokken har du fundet de to steder du skal sætte
dine ledninger fast

Søren

Fra : Ole

Dato : 07-01-07 18:49

Hej

Ledningerne skal sidde på 0 og 1

Husk at gøre fjedrene rene for at få ordentlig forbindelse ved batterierne.

Du kan kortslutte mellem 0 og 1 for at se om den virker, men husk at alle
skruerne skal være spændt før at den virker.

mvh
Ole

Fra : Aksel

Dato : 07-01-07 23:25

"Ole" <noone@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan kortslutte mellem 0 og 1 for at se om den virker, men husk at alle
> skruerne skal være spændt før at den virker.

Gamle irrede ringeklokker smider man ud og køber en ny, du får aldrig det
gamle skrammel til at fungere stabilt.

Med dit kendskab til el vil jeg råde dig til at købe en trådløs (men
kontroller lyden først, nogle af dem er uudholdelige)

Hilsen Aksel